Het Plantentopic

Deze ga ik donderdag halen, was (een van de) laatste op mijn verlanglijstje :heart_eyes:

5 likes

Leuk! Ik heb zelf een Stephania Venosa. Grappige dingen met zo’n knol. Snap nog steeds het verschil niet. Ja, deze staat meer rechtop. Misschien is dat het.

1 like

Ja ik heb er zelfs over gedroomd, dus moest snel van mijn verlanglijstje af :laughing:. Nee het verschil ben ik ook niet helemaal achter, maar ze zijn allebei in ieder geval leuk!

Leuk! Waar? Ik heb een Erecta en die slierten zijn 3m ofzo :joy:

1 like

In een plantenzaakje in Alkmaar :blush:.

1 like

Deze witte puntjes vielen me gisteren ineens op aan de onderkant van de blaadjes van mijn pilea. Is dit normaal of zou er wat aan de hand zijn? Ik zie niks raars aan de stam, geen vliegjes o.i.d. Wel een paar blaadjes die licht van kleur zijn, maar dat is voor deze tijd van het jaar niet zo raar denk ik. Het zijn een soort harde klontjes. Ik heb er wel 1 af kunnen wrijven met lichte kracht. Het lijken geen beestjes te zijn maar het zit wel op alle blaadjes. Op internet las ik wat over huidmondjes?
Hij heeft afgelopen weekend wel even op de tocht gestaan…

Is normaal. Niks aan de hand.

Eens.

Ik vind m er helemaal niet zo zielig bijhangen, misschien door het seizoen dat ie wat trager groeit nu. Of het is gewoon niet zon snelle

2 likes

Hij ziet er best oke uit. Pilea’s gaan in het voorjaar enorm hard, zou hem dan verpotten zodat hij extra ruimte heeft.

1 like

Grr mijn banaan zit helemaal onder de spint. Ik vond 'm al opeens zo geel worden, kutzooi. Ik heb nu ook echt rouwvliegjes, spint, dopluis en wolluis in huis… beetje eigen schuld wel met m’n inmiddels bizarre collectie maar dan nog.

Ik wil je wel wat opsturen!

Ik heb op het moment volledig gewortelde stekjes van mijn scindapsus pictus, peperomia obtusifolia en epipremnum marble queen. En ik zou een stekje kunnen knippen van mijn tradescantia zebrina, philodendron scandens of citroengeranium.

3 likes

Tegen verzendkosten is prima hoor, ik stuur je even een pb!

Oh gelukkig maar! Ik was al helemaal een bezorgde plantenmama.

Er zijn heel veel facebookgroepen waar mensen ruilen! Ik weet niet precies hoe ze heten, maar als je zoekt op stekjes of op planten vind je ze denk ik wel.

1 like

Ehhhh heb je dan nog stekjes over? Want ik heb interesse!!

Wat wil je? Ik heb geen epipremnum en peperomia obtusifolia meer, maar de andere planten nog wel!

De tradescantia zebrina en de philodendron scandens, als je die nog hebt

Yes, heb ik nog!

Hoe lang duurde het voordat jouw stekjes van de scindapsus pictus wortels kregen?