Het Plantentopic

Wisselt, in de zomer hebben ze met een week wel wortels, maar volgens mij begon deze lading na een maand pas een beetje te wortelen en een paar stekjes deden er nog wat langer over denk ik.

1 like

m’n monstera stekje krijgt na 2 maanden eindelijk nieuw blad. toch vroeg ik me af of het handig is om de grond te vervangen of sowieso het stekje dieper in de grond te doen. iemand een idee¿

Weet iemand wat dit voor plant is? Heb hem gekregen en zou niet weten hoe ik hem moet verzorgen :joy:

Volgens mij zamioculcas, hoef je niks mee te doen behalve. Geef de mijne 1 keer in de 2 weken wat water en groeit als een malle!

1 like

Heb jij hem met of zonder bruine pot in een nieuwe pot gezet? Ik weet niet of de wortels meer ruimte nodig hebben

Op zich vinden deze planten het niet heel erg om een beetje krap te staan, maar vaak barsten ze bijna uit hun pot als je ze koopt. Ik kan het op je foto niet heel goed zien, maar als hij echt heel krap zit zou ik hem wel even in een grotere pot zetten.

Wel weer met een binnenpot (of in een buitenpot met een gat erin), het enige waar je deze planten zo’n beetje mee dood kunt krijgen is water dat niet kan weglopen (waardoor je wortelrot krijgt).

1 like

treurige bende bij de Jumbo man man man

2 likes

Hoi! Iemand hier die nog geen tradescantia Zebrina heeft? Je mag ‘m ophalen in Den Haag of anders kan ik ‘m ook in stukjes knippen en verzenden (denk ik)

(Ik kan het niet over m’n hart verkrijgen om ‘m weg te gooien)

1 like

Mijn pannenkoekenplanten zijn zo sneu. Al het onderste blad wordt bruin en valt eraf. Ik weet wel dat het normaal is in de winter, maar toch! Ik zat net in mijn woonkamer en hoorde wat ondefinieerbare plofgeluidjes. Waren het gewoon drie bladeren die met steel en al uit een van de planten waren gevallen :open_mouth: (en bovenop een andere plant, maar die lijkt ongedeerd).

Ondertussen is mijn monstera deliciosa onverminderd in z’n element en is zelfs drie nieuwe bladeren aan het maken?! Rustaaagh, het is winter.

1 like

Ik denk niet dat 'ie dood is als ik het zo hoor! Ieder plantje is anders. Ik kocht mijn monstera een paar jaar geleden in de winter, en de eerste paar maanden groeide hij helemaal niet en gingen er alleen maar bladeren dood. Maar inmiddels is het een enorme plant geworden. Nog even geduld hebben tot het voorjaar, dan gaat 'ie vast uitlopen :blush:

1 like

Waarschijnlijk probeer je de klimop te verzorgen en liefde te geven.

Uit eigen ervaring kan ik concluderen dat een klimop zal opbloeien van hem proberen uit de grond te rukken en agressief in knippen en soms tegen schelden dat ie gewoon moet optyfen van mijn huis.

:innocent:

7 likes

Deze doen het buiten vaker beter dan binnen

1 like

Mooi zeg! staat het altijd zo of voor de foto?

1 like

Nee het staat altijd zo. Heb nog veel meer planten door de rest van het huis haha maar dit is wel een favoriet stukje.

1 like

Ik zag Monstera Variegata’s voor £250. Wtf.

Wow, £2250… Ik ben bij planten van nog geen €20 al bang om ze te killen.

Weet iemand hoe ik de dischidia nummerlia stek?

Zo mooi :heart_eyes: Is die plant helemaal links een Hoya?

1 like

Echt geweldig :heart_eyes: Zo mooi! Heb net naar aanleiding van jouw bericht weer eens Marktplaats in mijn buurt afgespeurd voor planten, maar ik heb hier nooit geluk helaas :frowning:

1 like

Wel een aantal pareltjes tegen gekomen op de Trade Fair deze week :heart_eyes:

12 likes