Dat heb ik met calathea’s, snap nooit hoe mensen die dood laten gaan. Zo zie je maar weer haha. Als deze erwt het begeven heeft, stop ik ermee denk ik. Ze gaan ook allemaal binnen een week schimmelen terwijl ik ze dan nog geen eens water heb gegeven.
Ik vind calatheas ook makkelijk(er). (En nu ga ik hout vasthouden want wedden dat er nu iets misloopt?)
Heb een vochtigheidsmeter (voor de aarde), voornamelijk voor de calatheas en alocasias, misschien moet ik die ook bij m’n erwtje gebruiken. En van onderop water geven is een goede tip, dank je!
@Lula mijne hangt idd ook vrij hoog dus niet al te veel licht helaas. Misschien haal ik er wat strengetjes af om een minitje te maken op een lichtere plek, dank voor de tip!
Weet iemand waarom mijn maranta niet meer sluit 's avonds? De bladeren blijven gewoon laag.
Staan de bladeren wel gewoon hoe ze altijd stonden? Toen die van mij laatst water nodig had hingen een aantal bladeren wat slapper en die deden toen ook niet mee met sluiten
Toen ik m net had gekocht sloot hij echt 's avonds. Zijn bladeren stonden dan echt heel erg omhoog. Ik heb m nu twee maanden en hij doet al zeker een maand niets meer. Ik heb m twee dagen geleden nog water gegeven (hij zit in een kweekpot, ik laat m goed uitlekken voordat ie weer de sierpot in gaat) en hij sluit nog niet. Ik zie nu net wel dat er een nieuw blad aan komt dus ee gaat toch iets goed geloof ik 
Oh wat gek! Dat zou ik zo ook niet weten dan, sorry
Wel fijn dat hij het verder goed lijkt te doen!
Ooh zo cool! Panama City sowieso, ik moest daar wel eens overstappen en het is echt zo gek als je daar aan komt vliegen, wolkenkrabbers aan het strand. Hoe vind je het daar?
Dit is vast al vaker gevraagd maar hoe doen jullie het met water geven aan hangplanten? Ik wil er een paar boven de eettafel en keuken maar als het gaat lekken (aan de onderkant) is dat een beetje onhandig en jammer van mn huis 
Bij mij gaat t ook prima. Hij staat kurkdroog en hoe droger hij is, hoe meer nieuwe scheutjes er verschijnen 
Ik bak de pot uit de hanger, zet hem op de hoek van de tafel en geef m water/ badje.
He gadver deze luiaard hoopte op een makkelijkere oplossing 
Ja heel bijzonder, ook het regenwoud is direct aan de stad natuurlijk!
Ik zit nu op Barro Colorado de komende maanden en ben ongeveer 1 keer per week in Panama city zelf, maar het is echt fantastisch!
Ik heb ze in ijzeren potjes hangen en als ik ze water geef dan ga ik op een krukje sta zodat ik zie wat ik doe (anders knoei ik alleen maar, uit ervaring haha) en hou ondertussen een handdoek tegen de onderkant van de pot om evt water op te vangen. Maar heb sowieso planten die niet heel veel water nodig hebben dus dat scheelt ook.
Ik ben geen goede pannenkoekenplant moeder. Iemand een idee waarom de bladeren krullen?
Mijn avocado heeft een tijdje te weinig water gehad, ik heb de hoop op nieuwe blaadjes in het voorjaar.
Weet iemand trouwens welke plant er naast mijn amerylus staat? Was een heel plantje maar in de hoop om van de rouwvliegjes af te komen heeft te lang buiten gestaan. Dus nu maar zo proberen
Ik heb 2 crotons staan (wel ander type) naast elkaar, zelfde qua grootte, krijgen even veel water en die ene laat sinds een paar weken constant bladeren vallen en is nu bijna kaal en die ander doet het prima
wat heb je daar nou aan
Nou ga ik maar een nieuwe kopen voor in dat potje 
Ik ga straks naar het tuincentrum terwijl ik eigenlijk geen plek heb voor meer planten en er ook nog drie onderweg zijn. Laat ik mijzelf hierdoor weerhouden? Nee joh. Extra reden om langs de Ikea te gaan ook nog voor lampen om mijn groeilampen in te draaien die ik nog heb liggen.
Een korte enquête over bloempotten
Ik vind het vaak moeilijk om mijn bloempotten stijlvol met elkaar en/of met mijn interieur te doen matchen. Dan heb ik een leuk potje, maar past die helemaal niet bij mijn andere potjes. Of is mijn plant prachtig in een bepaald potje, maar vloekt dat potje net met het interieur van mijn woonkamer, de enige plaats waar dat plantje niet dood gaat, etc. #firstworldproblems
-
-
- Ik gebruik soms voorwerpen als bloempot die technisch gezien geen bloempot zijn (zo ja, vertel mij meer, ik ben benieuwd ^^)
-
-
-
- Al mijn bloempotten zijn (min of meer) hetzelfde qua stijl en kleur.
-
-
-
- Ik vind het belangrijk dat mijn bloempotten bij elkaar passen (als ze samen staan)
-
-
-
- Het kan me echt niet schelen of mijn bloempotten bij elkaar passen (als ze samen staan)
-
-
-
- Ik vind het belangrijk dat mijn bloempotten bij mijn interieur passen
-
-
-
- Het kan me echt niet schelen of mijn bloempotten bij mijn interieur passen
-
0 stemmers
Oh haha val nu een beetje door de mand maar het kan me niet zoveel schelen denk ik. Ik zie het probleem ook niet zo. De hele grote potten zijn wel allemaal wit(achtig), maar er staat ook een grote rieten donkergrijze en ik lig daar niet van wakker geloof ik. Leuke pot + plant + plaats = wordt neegezet.