Mijn Alocasia Pink Dragon is ook treurig. Terwijl hij het de hele lente en zomer prima deed. Dus wellicht ook de weersverandering? Alocasia’s zijn echt een bitch.
Mijn pink dragon en zebrina houden zich sterk en laten zelfs nieuwe groei zien. Ik weet inderdaad dat ze wel eens in de winter alles kunnen laten vallen en dan in de lente weer vrolijk gaan groeien
Ik ga de plant zo even uit de pot halen om te kijken hoe nat de aarde is. Dan hebbeb we ons antwoord denk ik.
Ik geef die van mij ongeveer een keer per week een beetje water als de grond echt droog is en hij staat op plek waar die geen direct zonlicht krijgt en hij groet echt mega hard. Ik heb elke week meerdere nieuwe bladeren.
Bijna alle alocasia’s staan zich aan te stellen hier, ze houden gewoon echt niet van winter.
Dramaqueens, ik hoop wel dat mijn black velvet in de lente weer gaat groeien, zo’n mooie plant!
Ah goedzo! Ja toen ik er dus achterkwam dat de zaadjes niet uit zouden groeien tot een mini boompje uit zichzelf was ik diep teleurgesteld hahaha.
Was toen ook gaan zoeken buiten naar een mini boompje om die eventueel te snoeien naar een mini maar ook niet meer gelukt hahaha. Volgens mij is dat de stek methode
Ik vind alocasia’s best moeilijk. In de zomer gaan ze super hard en krijg ik veel nieuwe bladeren. In de winter is het dood en verderf. Mn laatste alocasia ging wel super goed maar kreeg beestjes die ik niet onder controle kreeg.
Mn calathea orbi doet t wel heel goed. Heb m als klein plantje voor 5 euro gekocht en hij blijft maar nieuwe bladeren eruit persen.
Mooi zeg! Ook helemaal geen bruine randjes wat je vaak ziet
Ja, dat heb ik inderdaad, ook op vrij nieuwe bladeren. Ik weet nog niet hoe ik dat kan voorkomen, ik spuit (bijna) iedere dag met water en geef niet te veel/weinig water. Wat is de oplossing?
Wat mooi! Waar heb jij de lampen gekocht?
Allebei m’n vetplantjes, een burrito en een aloë vera, hebben de verhuizing niet overleefd. Althans, ze gaan nu beide dood
Op Ali haha. Zag dat veel lampen die bij de bol verkocht worden, of andere groei lampen verkopers, dezelfde lampen verkopen maar dan het vierdubbele van de prijs. Vond het wel het proberen waard.
Ah ja goeie! Heb je toevallig een linkje nog?
Ik geef deze vrij weinig water en laat de bovenste helft aarde uitdrogen. Ik gok 1x per drie weken. Dan krijgt ie afgekookt water dat al eventjes heeft gestaan. Eerlijk gezegd vergeet ik deze wel vaak te sproeien. Ik douche wel met de badkamer deur open zodat de stoom zich kan verspreiden over de bovenverdieping (die orbi staat op de slaapkamer). Hij krijgt wel heel veel gefilterd licht omdat ie naast een frans balkon op t zuiden staat. Ik heb daar wel altijd een wit gordijn voor hangen zodat ie geen direct zonlicht krijgt.
Heb je een berichtje gestuurd
Mijn moeder heeft 2 planten gewonnen bij de postcode loterij. Nu mag ik er 1 uit kiezen, heb de voorste gekozen. Kan niet wachten tot ze hem komt brengen
Weet iemand welke plant dit is? Gezien in een tuincentrum maar zat geen kaartje bij en de medewerkers wisten her ook niet.
Ik denk een longshot maar heeft er hier iemand een euphorbia leuconeura/madagascar jewel stekje of zaadje? Ik heb die plant 1x in een tuincentrum gezien en niet gekocht omdat mijn vriend m heel lelijk vond. Daar heb ik zo veel spijt van en ik vind m nu niet meer.
Deze?