Hij hangt opeens heel slap? What to do?
Gewoon supermarkt kaneel. Lees hier nu net dat het een speciale variant moet zijn, maar dat ben ik toen niet tegengekomen. Had trouwens ook wel het idee dat het tijdelijk werkte, alleen kwamen de vliegjes toch weer terug
Ik ben net vol in de aanval gegaan met kaneel! Heb ik het overdreven of is dit precies goed zo? 
Door de kaneel kwamen er veel vliegjes in actie die normaal tijdens stofzuigacties blijven zitten. Dus ik ben positief gestemd dat dit misschien wel gaat werken. Ik heb alleen meer kaneel nodig dus ik ga straks naar de winkel voor meer. Even doorpakken nu!
Ik heb ook rouwvliegjes helaas. Ik ga denk ik wel maar gewoon meteen aaltjes proberen, kaneel gaat de grond niet in dus denk niet dat het veel zin heeft tegen de larven.
Bij mij komen ze van de monstera die ik bij de ikea heb gekocht. Maar dat is eigenlijk al best een tijd geleden, dus misschien zijn de wortels inmiddels wel te veel beschadigd, dus toen ik net bij de ah voor maar 3,99 een monstera zag moest ik hem wel kopen…
Ik moet echt leren mezelf in te houden met planten kopen
Maar deze is wel een stuk kleiner dus heb er vast nog ergens een plekje voor. Zeg ik dan altijd tegen mezelf als ik in de winkel sta, al is het eigenlijk niet waar. Maar als ik dat pas thuis aan mezelf toegeef is het leed al geschied, jammer zeg. Oh well, vrijdag heb ik afgesproken om naar de intratuin te gaan
Daarna dan…
Nee, sorry, ik heb nog nooit aaltjes gebruikt. Maar de kaneel lijkt ook aardig te werken!
Ik heb de laatste keer kaneel ook gemengd met water, zodat het wat meer in de grond zou trekken. Via deze methode: https://www.leeg-bord.nl/bestrijd-rouwvarenmug-kaneel/
Ik had ze van ecostyle, heeft heel goed gewerkt. Volgens mij zijn er niet echt veel fabrikanten/merken van verder.
Ik ook! Heb het twee weken geleden gebruikt en zie nu geen enkel vliegje mee. Het gunstige is ook dat de aaltjes blijven leven zo lang er larven aanwezig zijn.
Nope volle bak 
Nieuw plantenhoekje gecreëerd, want beste licht hier. Nu wil ik nog een plankje of wat poster tegen de muur want die is nu nog best kaal 
Nee meteen 21 euro helaas. Ik had toen ook wel heeeel veel planten en heb alles behandeld, ookal zag ik niet bij alle planten direct vliegjes. Het heeft wel twee weken ofzo geduurd voordat ik er geen meer zag maar daarna waren ze wel ecbt weg. Ik had daarvoor ook al een hele poos met kaneel lopen rommelen en daar werd t meestal wel minder van maar ze gingen nooit helemaal dood.
Hoezo vind je 'm ongelukkig?
Dat is normaal in deze tijd, in het voorjaar wat nieuwe grond geven en dan gaat ie het waarschijnlijk weer goed doen!
Nee hoor! Als je dat gaat doen zou ik in ieder geval tot het voorjaar wachten.
Dit is het verschil van mijn plant:
Mei 2019
Nu
Flink uitgedund maar hoop dat het vanzelf weer beter gaat
Ik heb net een vrij jonge monstera bij de Appie gekocht, zonder gaten/fenestratie. Hoe lang duurt het ongeveer voor dat begint haha? Ben ongeduldig.
Ach ook geen probleem, zolang die maar blijft leven,
Weet je hoe lang je nog larven in je aarde zag? Want ik zit net een paar planten goed te bekijken en ik zie gewoon nog larven van rouwvliegjes
Hopelijk gaan mn aaltjes die nog killen. Ik zie overigens nog geen vliegjes, dus dat is nog wel hoopvol.
Ik heb geen larven gezien gelukkig! Maar als het goed is, gaan de aaltjes pas dood als hun voedselbron (de larven) dood is.
Ja, ik heb ook een aantal planten die ik al jaren heb en het altijd prima overleefd hebben, die ineens deze winter (deels) het loodje leggen terwijl ik niks anders doe dan voorgaande jaren. Baal er echt een beetje van.