Nieuw plantenhoekje gecreëerd, want beste licht hier. Nu wil ik nog een plankje of wat poster tegen de muur want die is nu nog best kaal
Nee meteen 21 euro helaas. Ik had toen ook wel heeeel veel planten en heb alles behandeld, ookal zag ik niet bij alle planten direct vliegjes. Het heeft wel twee weken ofzo geduurd voordat ik er geen meer zag maar daarna waren ze wel ecbt weg. Ik had daarvoor ook al een hele poos met kaneel lopen rommelen en daar werd t meestal wel minder van maar ze gingen nooit helemaal dood.
Hoezo vind je 'm ongelukkig?
Dat is normaal in deze tijd, in het voorjaar wat nieuwe grond geven en dan gaat ie het waarschijnlijk weer goed doen!
Nee hoor! Als je dat gaat doen zou ik in ieder geval tot het voorjaar wachten.
Dit is het verschil van mijn plant:
Mei 2019
Nu
Flink uitgedund maar hoop dat het vanzelf weer beter gaat

Ik heb net een vrij jonge monstera bij de Appie gekocht, zonder gaten/fenestratie. Hoe lang duurt het ongeveer voor dat begint haha? Ben ongeduldig.
Ach ook geen probleem, zolang die maar blijft leven,
Weet je hoe lang je nog larven in je aarde zag? Want ik zit net een paar planten goed te bekijken en ik zie gewoon nog larven van rouwvliegjes Hopelijk gaan mn aaltjes die nog killen. Ik zie overigens nog geen vliegjes, dus dat is nog wel hoopvol.
Ik heb geen larven gezien gelukkig! Maar als het goed is, gaan de aaltjes pas dood als hun voedselbron (de larven) dood is.
Ja, ik heb ook een aantal planten die ik al jaren heb en het altijd prima overleefd hebben, die ineens deze winter (deels) het loodje leggen terwijl ik niks anders doe dan voorgaande jaren. Baal er echt een beetje van.
@Lula sommige van mijn planten gaan deze winter ook niet zo goed. Maar ik woon hier nog niet zo lang dus ik dacht dat het misschien ligt aan waar ik woon. Ik heb alleen ramen op het noorden en het is deze winter ook echt donker steeds, veel bewolking. Nu heb ik door mijn ramen sowieso al geen planten die veel zon nodig hebben, maar toch.
Ik ben trouwens wel benieuwd of dat ding van ikea goed werkt! Soms lijkt de grond bovenop heel droog maar is het onderin nog wel gewoon vochtig. Vorige keer dat ik er was wilde ik ook een kweeklamp kopen maar ze waren uitverkocht helaas.
Jongens ik krijg straks een mental breakdown denk ik. Ik blijf maar blaadjes van al mijn pilea planten opruimen, mijn monstera heeft een heel geel onderste blad en nu begint ook mijn roze ficus alle onderste bladeren op de grond te gooien
Hier hetzelfde dus, ik snap mijn planten echt even niet meer.
Ik heb ook last van afvallende blaadjes maar mijn avocado die het moeilijk had krijgt wel ineens weer drie nieuwe blaadjes.
Ik heb hier ook stervende zwanen OF planten die blijven groeien. Zo heeft mijn begonia opeens een stengel die 20 cm langer is met n stuk of 4 nieuwe bladeren in de knop.
Hier ook planten die het - na jaren geen enkel probleem te hebben gehad met mijn verzorging - ineens niet meer goed willen doen in de winter. Geen idee wat er fout gaat. Vooral mijn monstera doet het slecht
Hier ook een paar moeilijke, die het eerst prima deden. Vooral m’n Musa, Polly en Zebrina hebben het zwaarder dan anders, terwijl ze niets tekort komen.
Maar m’n monstera doet het dan juist weer heel goed haha.
Hoop voor ons allemaal dat het snel voorjaar wordt en onze planten uit hun dipje komen.
Ik vind de winter tot nu toe ook echt klote qua licht. Het is de hele tijd donker in huis met dit weer. Als het een beetje licht is sleep ik meteen al mijn planten naar de vensterbank maar ze hebben het allemaal zwaar.
Sommige planten verliezen daardoor toch juist bladeren omdat ze zich steeds moeten aanpassen?