Kan allebei. Je kunt ook met die kleintjes wachten om te stekken tot het voorjaar en het weer wat mooier is (meer licht).
Wow ik kwam naar dit topic omdat ik een pannenkoek heb met net zo’n stam als de jouwe, maar dan wel ietsje korter. Maar hij hangt ook helemaal over. Wat kan ik daar het beste mee doen? Gewoon laten groeien? En hoe komt het eigenlijk dat hij zo is gegroeid? Heb hem gekregen als stekje
Deze vrouw is geobsedeerd met arme pileas door de midden knippen. Zelfs haar 1 meter hoge. Er is dus zeker hoop! Kijk even op haar insta wat ze er precies mee doet, ze doet dit heel regelmatig.
——-
Btw net deze gurl (Philodendron Florida Beauty) gekocht met 40cm grote bladeren.
Mijn mooie grote pannenkoek heeft al vele baby’s op de wereld gezet maar nu zit er ineens een iets andere baby in de pot. Iemand enig idee wat dit is / kan zijn?
Oh jongens, ik heb net een rondleiding van 6 uur achter de rug in de Hortus in Leiden. Die kaschef, Rogier, had zóveel te vertellen. Was heel cool.
En tot slot een zielige bananenboom want we hebben alle bananen opgegeten
Hoe kwam je aan zo’n tour? Kom hier bijna maandelijks maar heb nog nooit een rondleiding gehad haha. Ga trouwens ook vooral een keer als de jadebloem bloeit, echt magisch
Een insta-friend heeft dat met Rogier geregeld dat we met een groepje langs konden komen. Hij was eigenlijk vrij. Dus supertof. Ook in de kassen geweest die normaal dicht zijn voor publiek. Waar alle hoyas hangen en die monstera obliqua.
Supertof inderdaad! Kom je vaker in botanische tuinen en zo ja, heb je aanraders? Want ben buiten deze eigenlijk in geen andere in NL geweest oeps.
Hoorde dat die in Delft klein is en tegenvalt. Die in Utrecht is cool. Maar daar heb ik toen ook een rondleiding gehad. In Amsterdam nog niet geweest
Wauw die enorme Anthurium!
In Utrecht heb je er een in de binnenstad en een op de Uithof, allebei supervet. Uithof is veel groter maar vooral veel verspreider, ruimer opgezet. Allebei aanraders!
ik wil zo graag dat het weer voorjaar wordt zodat ik lekker kan gaan stekken
Alleen zo jammer dat je die bladeren onmogelijk mooi houdt. Altijd wel beschadigingen.
Dat doe ik nu gewoon en het gaat prima. What’s stopping you?
Ik vind dat zelf niet zo erg, blijft toch een levend ding.
Hoi, ik zal maar even beginnen met een biecht: ik ben een afgrijselijke planten moeder. Ik weet ook niet wat er mis is met mn planten, kan iemand me helpen? Ik zag vandaag bij mn calathea dit:
Na wat googlen dacht ik misschien wolluis maar ik zie helemaal niks bewegen (mijn vriend wel wat bruine beestjes in de aarde)
Also: wat is m’n epiprenum aan het doen??
Als ik naar de grond kijk van je calathea lijkt deze me aardig nat. Te nat denk ik. Je kunt 'm beter kleine beetjes water per keer geven en de grond net niet helemaal laten uitdrogen. Ik steek ook even m’n vinger een stukje in de grond om aan te voelen hoe ver de grond is uitgedroogd. Vaak is de toplaag wel droog, maar is de grond daaronder nog wel vochtig. Te nat houden ze echt niet van en dan is de kans op wortelrot erg groot. Zijn de wortels slijmerig? Ik zou 'm voor de zekerheid nieuwe verse grond geven en dan kijken wat hij gaat doen met een kleinere watergift.
Over je epipremnum, ik heb geen ervaring met deze plant maar dat zijn luchtwortels. Hiermee neemt de plant vocht uit de lucht op. Als je een stengel met een luchtwortel en een blaadje in de grond of water steekt, kun je de plant eventueel stekken.
dankjewel!!! Ik zal de calathea in nieuwe grond zetten en vanaf nu beter behandelen :’(
Ik kom er via Google niet echt uit. Wat voor lamp kan je gebruiken voor planten? Ik las iets over kleuren. Ik heb zo’n Philips lamp met verschillende kleuren. Is dat dan een optie? Ik heb ook een Philips Wake up light. Werkt dat? En welke planten vinden het doorgaans wel fijn om extra licht te krijgen?
Het is een graslelie of spider plant, die vermenigvuldigd zich inderdaad door slierten met schattige miniplantjes te maken. Deze zien er wel heel dor uit dus die zou ik er af knippen en weggooien denk ik, daar aan de zijkant zien ze er nog wel levend uit! Je kan ze geloof ik op water zetten maar ook zo planten