Het Plantentopic

Een van m’n monkey mask stekjes is doodgegaan. Stom stekje.

1 like

Bedoel je luchtwortels? Of echt normale wortels? Ik wacht meestal tot tien centimeter normale wortels. Monstera’s wortelen normaal gezien prima in aarde, dus veel risico denk ik niet dat er is. Maar ik kan voorstellen dat je met je albo (neem tenminste dat je het over de witte borsigiana hebt) liever wat langer wacht voor de zekerheid.

@Banananana Ugh, ik voel je! De mijne is bezig dood te gaan. :sob:

1 like

Nee, gewone wortels zijn het. En inderdaad, het is een witte albo, dus ik ben inderdaad voorzichtig :grimacing:

1 like

Oooooh, dan is hij normaal gezien wel goed om in de aarde te doen, hoor!
Ik vind het trouwens verschrikkelijke dramaqueens die albo’s. Maar ik heb nu ook maar één raam op het westen en dat vinden ze blijkbaar in deze tijd van het jaar niet zo enorm geweldig. Hoe zorg jij dat je de luchtvochtigheid omhoog krijgt?

1 like

Ik heb een kleine humidifier van Ali in de buurt staan. Ik heb weinig last van bruine randjes, dus gaat wel oké!

1 like

Ik had er ook eentje van ali, maar die is kapot gegaan. Heb je een aanrader op dat vlak?

Ik heb deze en die bevalt best prima

€ 8,19 40% Off | Luchtbevochtiger elimineren statische elektriciteit schone lucht Zorg voor huid Nano spray technologie Mute ontwerp 7 kleur lichten auto kantoor
https://a.aliexpress.com/2DwR7sFHD

2 likes

Nice, heb je nog op kenmerken gelet of gewoon random? En hebben nog meer mensen een humidifier, zo ja welke?

1 like

Ik heb na maanden klooien met wolluis en spint van die spray gekocht bij de praxis. Werkt als een tierelier. 10/10 would recommend.
———
Recente aanwinst:

13 likes

Promenal-R. Ik heb een soort siroop gekocht wat je kunt oplossen in water zodat je die spray kan maken. Uiteindelijk goedkoper en minder verpakking :slight_smile: ik wilde liever geen bestrijdingsmiddelen maar na serieus 3 jaar wolluis kon ik het niet meer aan.

1 like

Ik zou nu verpotten, misschien ga ik daar de fout in maar ik verpot nog steeds planten in dit seizoen. Volgens mij doen mijn planten het gewoon goed. :blush:

Mijn monstera monkey mask doet het heel goed, maar hangt ondertussen helemaal op de grond (staat op een bijzettafel). Kan ik deze nog een beetje omhoog steken oid, of beter gaan stekken?

Ik weet niet welke plant dit is maar ik heb deze geadopteerd als stekje en hij groeit gelukkig door :blush:

Mijn begonia ging een aantal maanden geleden erg slecht dus deze heb ik uit elkaar gehaald en ben ik gaan stekken. Er zijn nu nog vier potjes over die allemaal goed gaan. De rest is helaas wel overleden, de bladeren gingen schimmelen.

2 likes

Die zou je goed tegen een mospaal kunnen binden. Ze groeien in het wild ook tegen bomen op.

1 like

Nee, ik wilde het gewoon eens proberen, dus toen heb ik er een van Ali gekocht zonder er verder speciaal op te letten.

1 like

peperomia polybotrya voor 5 eu bij de IKEA :slight_smile:

3 likes

Weet iemand wat dit is? Kreeg ik vanochtend van mijn moeder maar kan het niet plaatsen?

Een grote plant genaamd Fatsia

Ja dat dacht ik dus ook, maar volgens de beschrijving hebben die 8 “lobben” en dat heeft deze niet… :thinking:

Wij hebben perongeluk 2 planten op onze vloerverwarming gehad, toen heb ik ze nog een klein beetje op kunnen lappen. Nu zijn we 2 weken weg geweest en zien ze er zo uit; is dit nog te redden? En zo ja, hoe?