Dat is bloeien! Kan ook zonder bloemen.
Dat is de “bloem” inderdaad, echte bloemen komen er helaas niet in.
Mijn vriend heeft allemaal plantjes uitgezocht en een klein jungle-tafereeltje gemaakt voor mijn verjaardag . Met onder de potgrond zelfs waterabsorberende bolletjes zodat ik de plantjes water kan geven. Zou eerlijk gezegd nog niet goed weten hoe vaak zoiets water nodig heeft.
Oh wouw, wat leuk!
Caffea Arabica voor mijn verjaardag gehad.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een kokospalm, maar nergens kan ik er eentje vinden? Een winkel wilde voor me bestellen, maar vroeg er 23 euro voor terwijl twee vriendinnen er eentje hebben voor rond de 10 euro.
Je hebt er niets meer aan, maar laatst had de Lidl hele mooie voor 7 euro. Dus houdt de folders in de gaten, als je dat nog niet deed!
Ik vind dit echt heel mooi, maar mijn gevoel zegt dat dit iets is wat alleen op Pinterest werkt, zeker op de lange termijn
Wat leuk!!
Goeie tip, bedankt!
Om even het belang van plaatsing aan te tonen:
Links & rechts zijn dezelfde plant, op hetzelfde moment gekocht. Twee maanden geleden zag de plant rechts er precies hetzelfde uit als de plant links. Ze stonden namelijk samen op een (te) zonnige plek.
Nu staat hij heerlijk in de schaduw, ongeveer 3,5 meter van het raam en is helemaal opgeknapt.
Nu die andere nog
Wauw, welke plant is dit?
Pothos geloof ik
Ik heb zo’n plant als deze thuis (Scindapsus pictus, ook wel tijgerplant genoemd geloof ik), maar hij wordt heel erg lang. Hij hangt echt tot op de grond nu. Wanneer/op welke plek kan ik hem het beste afknippen? Iemand hier ervaring mee?
Ja je kunt 'm gewoon afknippen! ik heb de mijne laatst gestekt. Dan knip je 'm af een klein stukje onder zo’n luchtworteltje (die knobbeltjes). Daarboven moeten minstens 2 blaadjes zitten zodat ie wel genoeg zon kan opnemen. Dan laat je 'm een week in water staan (om de dag water verversen) tot ie gaat wortelen en dan kun je 'm in potgrond potten.
Wat tof! Dat ga ik proberen.
Een aantal planten zijn nu echt wel hun potten aan het ontgroeien. Kan ik ze nu nog verpotten? Of kan ik best wachten tot volgende lente?
Ik zou het nu doen, want de volgende lente duurt echt nog een hele poos voor ze!
Oke dan ga ik dat deze week doen! Heb nu toch verlof dus kan alles in 1 keer doen haha
Waar hebben ze (enigszins) mooie (niet al te nep uitziende) nepplanten?
Eindelijk groeit mijn bananenplant super goed! Nu zie ik ook een kleine plant ernaast groeien, maar hoe kan ik deze het beste stekken?