Het Plantentopic

Even wachten tot ie minimaal pinklengte (iets langer is beter) hoog is, dan een beetje uitgraven. Vervolgens langs de moeder afsnijden (mijn ervaring is dat een beetje moeder meesnijden beter is dan geen moeder meesnijden). Dan voorzichtig weghalen (soms moet je nog wat dunnere worteltjes onder de aarde doorsnijden) en dan in een potje aarde zetten. Stekgrond is het beste, maar gewoon aarde kan ook.

Ook als je denk dat je hem gedood hebt gewoon in de aarde zetten. Dat had ik laatst ook (had geen stukje moeder meegesneden en hij had zelf geen worteltjes) maar hij heeft het overleeft!

Wel gelijk water geven en de eerste dagen zorgen dat ie niet droog komt te staan (maar niet verzuipen natuurlijk). En geef de moederplant ook water nadat je haar ontkind hebt.

4 likes

naaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh :sob::sob::sob:

2 likes

Cool, dit ga ik ook eens proberen! Volgens mij is mijn bananenbaby ook wel bijna pinklengte.
Laat je even weten hoe het bij jou gaat @Patagonia?

Andere vraag - ik heb ineens zoveel (fruit?)vliegjes in huis? Ze komen uit m’n plantjes als ik ze water geef, heel irritant. Kan dit kwaad en kan ik er wat tegen doen? Heeft iemand hier ook al eens last gehad van vliegjes in de planten?

2 likes

Super blij met mijn monstera variegata :heart_eyes:

20 likes

Het is de harde waarheid :grimacing: @Goldenmilk @Banananana

1 like

Ieh wat klinkt dat vies haha! Thanks voor de tip Goldenmilk, ik ga maar eens een zak zand halen morgen! Ik geef al mijn planten van onderaf water en niet te vaak, zo gek dat er dan toch an die vieze vliegjes zitten… Heb ze volgens mij gezien bij twee vensterbanken en op de kast dus hoop dat het niet al te wijdverspreid is… Meh

1 like

Omg dit wil ik

1 like

Heb je deze al een tijdje of pas gehaald? Ik zoek hem al een tijdje

1 like

@Virago thanks! Ik heb het zojuist gedaan. Hoop dat ik het goed heb gedaan haha. Ik zie dat er nog 5 baby’s aan komen.

3 likes

Shit. Is dit een babybanaan? Ik heb laatst miniplantjes bij de intratuin gekocht en een daarvan lijkt wel heel erg hier op. Die wordt dus metershoog :open_mouth:

Ik heb zo’n zelfde stekje en op het kaart staat “dwarf banana” dus misschien valt het mee? :grin:

Dit is m

2 likes

Maarrrr de vraag is of het een dwerg is of gewoon een baby

1 like

Jaa ziet er goed uit zo! Als ie met 1 of 2 dagen niet dood is, heeft ie het overleefd.

1 like

@Banananana Ja het ligt er echt aan welke banaan het is. Ik vind jouw banaan er wel anders uitzien dan de vele babies die ik heb gehad, dus misschien is het geen dwarf?

Ik was gisteren toevallig even bij de hornbach en toen zag ik hem staan! Was zelf ook verbaasd haha

3 likes

Aiaiai oke als ik thuis ben over twee weken ga ik jullie een foto laten zien van mijn miniplantje. Eigenlijk wel leuk als het een baby blijkt te zijn want ik heb altijd een grote banaan willen hebben maar ik woon vier hoog zonder lift dus geen zin om hem omhoog te tillen.

1 like

Ja ben benieuwd! Maar het staat waarschijnlijk ook op het kaartje dat er in steekt. Je bent nu blijkbaar op vakantie (denk ik?) dus hopelijk kan ie je zo lang missen (het bewateren dan vooral). Of je hebt een plantenoppasmoeder, dat kan ook natuurlijk.

Ik heb een oppas! No worries :herb::heart: En er was geen kaartje, daarom had ik ook geen idee wat ik gekocht had heheh

Toevallig A’dam?

1 like