Eeuhm ik geloof een uurtje of 4/5? En dan wel overdag tussen 11-16 ongeveer
Aaltjes aaltjes aaltjes
Je ziet ze niet, ze zijn microscopisch klein haha het is gewoon een beetje poeder
Edit: bij mij begon het trouwens ook steeds met deze plant super stom
Hier ook last van een rouwvliegjes plaag. Mijn monkey mask heeft het het ergste! Afgelopen weekend aan de slag geweest met aaltjes. Ik vond het zo interessant en was helemaal excited. :’)
Ik hoop erg dat alle larven hard worden opgegeten!
De aaltjes zelf stelt inderdaad niet veel voor. Gewoon een beetje poeder mengen in water, beetje roeren. Je ziet de wormpjes niet. Alleen als je heeeeel dicht met je neus op je plant gaat zitten daarna haha.
Mooi!
Mijn alocasia polly laat zijn 2e blad vallen in een maand tijd, en heeft nog maar 3 bladeren over met roestbruine plekken. Op sterven na dood dus maaaar, volgens mij komt er een bloem in? Wat zou betekenen dat het erg goed gaat met de plant…
Super leuk, heb deze ook gekocht! Thanks voor de tip!
Nog bedankt voor je tip! Ik was toevallig bij de action en heb een pakje van 50 stuks meegenomen. Ook n stuk of 15 van die mini zwarte haarklemmetjes voor nog geen euro. Nu staat mn begonia er weer super netjes bij met alle stelen netjes langs een stokje.
M’n palm was m’n grote trots, groot en vol. De laatste tijd heb ik zo belachelijk veel bladeren eruit moeten knippen. Ik knip ook de dode puntjes eraf maar op een gegeven moment zijn die bladeren nog maar 3cm:p Ook de nieuwe bladeren drogen eigenlijk gelijk uit:(
Wat doe ik opeens verkeerd? Ik geef genoeg water (denk ik), heb voeding en spray 'm…
Heb weer 2 mini plantjes zonder label gekocht bij de Intratuin. Zijn dit allebei begonia’ s of iets anders?
Bonusvraag: mijn alocasia stingray had eerst 4 lange stelen met grote bladeren er aan, maar de laatste 2 bladeren en stelen zijn een stuk kleiner. Is dit aan de winter te wijten, komt dit doordat de plant dicht bij het raam staat of is er een andere reden?
Deze ‘winter’ is zo niet goed voor mijn planten en nu heb ik ook nog last van rouwvliegjes
Ik ben op zoek naar een plantje die bij deze andere 2 past en ook weinig verzorging nodig heeft (eens id 2 weken water). Ik had in de lege pot eerst een vetplantje dat dood is gegaan,omdat ik het plantje waarschijnlijk teveel water gaf.
Een ctenanthe burle marxii of een philodendron birkin?
Het lijkt wel een kleine pot voor hoe groot de plant is! (Al weet ik dat alocasia’s liever wat krapper zitten). Dus misschien ligt het daaraan?
Daar heb je misschien een goed punt ja haha, ik ga morgen eens kijken of ik een grote buitenpot heb staan zodat ik 'm kan ompotten. Wel jammer, want hij stond hier in deze pot zo leuk
Hmmmmm hoe groot zou de kans zijn dat ze die aan de andere kant van het land ook hebben?
Edit: yolo ik ga er straks gewoon heen, is maar toch maar 5 minuutjes rijden
Heel klein. Vorige week waren er maar 5 Intratuins in NL.
Kost € 69.99 zag ik… Dat is mij persoonlijk te duur voor een plant waarvoor ik thuis niet de ideale leefomstandigheden heb haha.