Wat een leuk hangpotje heb je voor die onderste plant! Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?
mijn killer alocasia hield 't tot nu toe ook uiterst goed vol maar lijkt nu toch een beetje slachtoffer te worden van deze winter
Als het nodig is dan verpot ik ook gewoon in de winter. Beter even een schok in de winter dan maanden te lang in een te kleine pot staan denk ik.
De Nederlandse term is siernetel dacht ik!
Ja! Kreeg net de tip van m’n ma om het met Google lens op te zoeken en het is idd siernetel. Dank je had sierkruid in m’n hoofd, maar kon daarmee echt niks vinden
Google lens? Wat is dat?
Dan open je de Google Lens app op je mobiel, ‘film’ je het onderwerp met de camera en vervolgens geeft google aan wat het kan zijn. Best handig.
Dat wil ik ook! Thanks.
Bedankt, beetje jammer dat ik helaas veel te ver weg woon haha. Dat wordt zoeken naar iets vergelijkbaars
Je hebt ook apps zoals pl@ntnet, obsidentify, iNaturalist etc - soort shazam voor planten.
Werkt niet altijd even goed, maar soms wel handig.
Ik ben jaloers! Die van mij heb ik dit weekend overleden moeten verklaren
Ahhh
Woon je in de buurt van Den Haag? Ik heb daar een tip voor stekjes voor je namelijk.
Helaas niet… Ga een vriendin vragen of ik van haar een stekje mag, heb al meerdere stekjes van andere planten van haar gekregen die het allemaal supergoed doen
Micans is volgens mij niet te koop in tuincentra ofzo, ben ze zelf nog nooit tegen gekomen Online wel te koop!
Heb zelf een paar inimini stekjes van de micans, hoop dat die het nog wat beter gaan doen haha.
Ik ben nu ook wel benieuwd!
Er zit ook een plantenasiel in de buurt van Den Haag en die hebben binnenkort een pop-up dag met stekjes etc!
Ik heb perongeluk twee van de grote takken afgebroken van deze plant. Heb de takken maar in de grond gestoken. Is hier nog redden aan?!
Ik heb bij de begonia tamaya (die op de foto is de maculata) de stekken in water gezet en die deden het prima! Ik verwacht dat dat bij de maculata net zo werkt, dus ik zou ze persoonlijk in water zetten. Even de onderkant van de stek eraf knippen zodat hij weer ‘vers’ is haha.
Ojee… had mijn Pilea al een poos in het plastic potje en dacht vandaag een leuke pot er voor gevonden te hebben. Paste helaas niet met plastic erom dus probeerde ik ( echt wel voorzichtig) de pot te verwijderen… ehm, dat lukte dus niet en nu hangt ie er wat treurig bij. Er vielen ook een paar blaadjes vanaf… Durf nu niet meer door te zetten met het verpotten, eerst even afwachten… Komt dit goed?
Wilde je ‘m in dat keramieken potje planten? Of in een ander plastic kweekpotje.