Die palmen zijn ook heel chill, komen er bij mij ook altijd weer bovenop als ze te veel of te weinig water of zon hebben gehad.
Heeee rhipsalis heet die dus, die heb ik ook. Ik noem hem schaamhaarplant hahaha
Zamioculcas is echt heel makkelijk. Palmen, cactussen en klimop krijg ik altijd wel dood hoor
Ik zou inderdaad ook voor de zz gaan, die is echt supermakkelijk en groeit als kool
Hoihoi,
Ik heb zo’n 5 zaadjes van de madagascar jewel. Heeft iemand interesse om die te ruilen tegen een klein stekje of zaadjes van een klein blijvende andere plant?
Ah wat een mooierd!
Ik heb net dit besteld, zegt genoeg denk ik
Duurt even voordat we binnen zijn, overweeg nu om de aarde van de besmette planten alvast te vervangen
Wow die hand! Waar heb je die gekocht/van welk merk is het?
@Falula aah wat vervelend! Ik ben wel heel benieuwd of de aaltjes werken. Heb zelf ook veel last van rouwvliegjes. Heb nu overal van die gele plakstrips liggen maar dat pakt het probleem natuurlijk niet direct aan.
Ze hebben eerder ooit wel heel goed gewerkt bij mij! Maar dat is nu zo’n twee jaar geleden en nu heb ik een nieuwe besmetting
Karwei. Was nu 20% korting.
Ik heb ook weer aaltjes besteld. Heb even terug gezocht in dit topic en de eerste keer was dec '18. Dus ben dik een jaar vliegjes vrij geweest. Hopelijk werkt t weer net zo goed als de vorige keer.
Er vloog net een kamikaze rouwvliegje in m’n pan met gebakken ei en kan hem niet meer vinden. Dus geen aaltjes nodig hier. Eet ze zelf op
Ik heb een air humidifier gekocht en hoop zo dat het mijn planten goed gaat doen !
Welke heb je gekocht?
Mijn planten snakken echt naar de lente, maar deze twee denken dat het al zover is:
Mijn drimiopsis heeft een stuk of tien nieuwe bladeren met heel mooie duidelijke vlekjes erop! (Naarmate bladeren ouder worden vervagen de vlekjes.)
En mijn sansevieria krijgt een baby! ( Mijn zusje had hier een heel grote plant van die ze een keer in allemaal kleinere plantjes gesplitst had. Daar had ik er één van gekregen, maar terwijl er bij de plantjes van mijn moeder en zusje al heel snel nieuwe scheuten naar boven kwamen gebeurde er bij mijn plantje een jaar lang niet zo veel. Nu is het dan eindelijk zover! )
Eentje van aliexpress maar krijgt wel goede reviews en heeft een relatief groter reservoir! Lijkt op degene die zaterdag bij de Aldi komt. Alleen dan met afstandsbediening!
€ 10,00 34% Off | KBAYBO 400ml electric Aroma Essential Oil Diffuser Air Humidifier Essential Oils LED Lights Air purifier for home office
Is er een manier om je plant in de breedte te laten groeien ipv in de hoogte of is de enige manier om er een stekje naast te zetten? Als ik hierop google krijg ik alleen maar tips over wietplanten haha
Mijn stippenplant groeit maar door deze winter alleen hij heeft vooral 3 grote, lange strengen die nu scheef gaan hangen door t gewicht
Kan ik er dan iets afhalen en ernaast zetten of is er een andere manier?
Je kunt hem zeker stekken! Daarmee stimuleer je de plant ook nog eens om vertakkingen te maken en dus voller te worden.