Het Plantentopic

Plantje komt met een soort AH Buitenbeentjes voor planten:

5 likes

@Boommm Thanks voor de tip van de Lidl. Ik heb een Monstera Deliciosa Tauerii meegenomen :slight_smile:

En van die buitenbeentjes vind ik best een goed idee.

Ik zit te twijfelen of ik een rolkarretje aan wil schaffen voor mijn planten ivm geen vensterbank en maar beperkte ruimte bij 1 dakraam hebben. Maar als ze groter worden passen ze niet meer en ik denk dat de plantjes onderin erg weinig licht gaan krijgen.

1 like

Deze groeit aardig. Heb alleen nog steeds geen pot. Die kweekpot is heel hoog en past telkens niet in keramiek. Nou ja, moet dit voorjaar toch verpotten.

8 likes

Waar je gewone planten binnen 14 dagen retour kunt sturen, geldt er geen retourrecht voor de Groene Kneusjes box.

Dat bepalen ze zelf even? I think not.

Mooi initiatief, maar ik zou het zelf niet durven vanwege dat je geen retourrecht hebt… Voor 't zelfde geld sturen ze planten vol trips of die al half rot zijn.

Hmm er zijn wel wettelijke gronden waardoor je het retourrecht/herroepingsrecht mag uitsluiten. Weet zo snel niet of deze daar tussen staat.

Dit niet. Geldt voor dingen die snel bederven of verouderen zoals eten of bloemen. Planten worden niet genoemd.

Haha ik zat idd al te kijken en denk dat ze dit idd onder lid f sub 2 willen scharen. Kan een leuke rechtszaak zijn :grimacing:

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel230p

Lijkt me niet dat planten daar onder vallen, die uitzondering is bedoeld voor levensmiddelen. Maar goed, wel meer bedrijven die gewoon op hun website zetten dat iets niet retour mag omdat ze de regels niet kennen. Even complete sidenote maar mijn schoonmoeder had vorig jaar een kussen besteld dat volgens de webshop ‘op maat gemaakt werd’, maar de maat kon je selecteren uit een aantal voorgestelde opties. Omdat mijn schoonvader voor wie het kussen bedoeld was inmiddels was overleden (!!) wilde ze het graag retour sturen. Toen beweerde het bedrijf dus dat dit niet mogelijk was ivm wettelijke uitzondering. Nou, helaas pindakaas, dat geldt niet als je uit vaste opties kunt kiezen, aldus parlementaire behandeling/jurisprudentie. Uiteindelijk heeft ze het aankoopbedrag teruggekregen, maar de oorspronkelijke verzendkosten weigerden ze terug te geven want dat ze iets terugstorten was alleen ‘uit coulance’, maar verder had ik er toch echt geen verstand van (afgestudeerd in burgerlijk recht, werk al jaren met consumentenrecht). Toen heb ik de acm ingelicht :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Mehhh bij mijn Lidl waren alleen rhodondendrons, flauw. Hoopte op een leuke ficus lyrata.

1 like

Er staat wel: ‘Je zult dan ook nooit bedorven planten ontvangen, of planten die besmet zijn met een plaag. Elke box wordt uitvoerig getest voor verzending.’

Mijn kast is weer verder gevuld haha. Nu wachten op de reactie van m’n vriend als hij ziet dat ik me weer niet kon inhouden in het tuincentrum…

49 likes

Ik heb besteld. Volgende week zaterdag komt het binnen.

2 likes

Oehh doe je een review hier?

1 like

Ohh ik ben heel benieuwd! Ik heb zelf al best veel planten dus ben bang dat ik dan keiveel dubbele heb.

1 like

Tuurlijk!

Ben heel benieuwd! Ik vind dit soort dingen heel leuk altijd maar doe dan ook weleens een miskoop. Ik wacht jouw review even af, spannend!

1 like

Hoeveel water (in ml) heeft een grote plant zoals deze ongeveer nodig per week? Ik snap dat het een beetje afhankelijk is van de hoeveelheid licht en de temperatuur enzo
Maar moet ik denken aan 100 ml of 200 ml of 500 ml?

Hij is ongeveer 1,10 denk ik

1 like

Ben benieuwd of het lukt! Ik heb namelijk hetzelfde ‘probleem’ met mijn stippenbegonia. Hij groeit als kool, en heb hem nu extra verstevigd met stokjes, maar mis toch wat volume nu.

Vandaag bij de Hema gehaald. Ik ben heel benieuwd of “Klein Westland” m’n strelitzia zaadjes eindelijk laat ontkiemen.

7 likes