Mijn gevoel zegt ongeveer 200-300 ml, maar wat ik zou doen is wat water geven en dan na een week even je vinger tot twee kootjes diep in de aarde steken en voelen of hij nog vochtig is. Als hij nog heel vochtig is: volgende keer iets minder water geven, als ie helemaal uitgedroogd is volgende keer iets meer water geven. Zo krijg je er snel meer gevoel bij!
Oke! ik denk dat hij nu 100-150 krijgt ongeveer, maar de onderste bladeren hangen slap en zijn geel…
Dat werkt gewoon het aller allerbeste, haha
Nu ik sinds kort weer planten heb valt het me op dat ze nogal gauw richting sterven gaan :’) Ik vermoed dat het komt door een lage luchtvochtigheid in mijn kamer. Moet ik mijn planten nu elke dag gaan besproeien, of is het misschien zinvol om een luchtbevochtiger te kopen? Iemand ervaring hiermee?
Iemand enig idee wat er met deze plant aan de hand is? Want allemaal bladeren worden geel en toch lijken er nieuwe bladeren te komen. Alleen gele bladeren zijn geen teken van ouderdom denk ik? Ik geef hem elke week water en dan niet teveel. Er staat wel vrij veel zon, als die er is, op dit raam.
Iets voor ons?
Deze had ik ook en heeft ook vrij snel t loodje gelegd. Zelfde verhaal, de helft werd geel maar er kwamen ook nieuwe.
Hij heeft verschillende plekken gehad maar niks leek te helpen. Het frustreerde me zo dat ik m weg heb gedaan de rest van m’n planten doen het super goed dus ik begrijp niet waaraan het lag. Hier heb je weinig aan haha sorry maar ja, herkenbaar dus
Nou je helpt me met een ding wel in elk geval, dat het niet perse aan mij ligt, hehe. Ik vind het ook maar een vage plant. Een andere plek proberen is nog wel een goed idee! En anders ga ik volgende week ofzo nog wel even naar de bloemist, wie weet heeft zij nog een gouden tip.
Mijn (edit) Calathea is echt een dramaqueen als ze water wil.
Links is van gister wanneer ze dorst heeft, rechts vanmorgen weer.
Mooi!
Is dat geen calathea (orbifola)?
Ja klopt haha, in de war met de naam van mijn Zebrina.
Allebei heel mooi wel!
Morgen komen mijn plantjes binnen. Echt spannend.
Oh die kneusjesbox ofzo toch? Leuk, ben ook benieuwd!
Mijn calathea heeft allemaal bruine randen omdat mijn luchtvochtigheid laag is en ik de luchtbevochtiger aanzetten en sproeien niet goed bijhoud helaas. Als ik dan die mooie van @Bergson zie wil ik eigenlijk gewoon een nieuwe kopen, maar ja dat is zonde natuurlijk
Ik denk dat je hem te veel water geeft. Het is een philodendron toch? Die mag best opdrogen tussen het water geven door.
Het is binnen! Er is er maar een (in het handbakje) waarvan ik denk die hadden jullie beter niet kunnen verkopen. In totaal voor €22,- ofzo 11 planten!
Wauw, wat veel! Leuk zo!