Kheb allerlei stekjes gekregen van een vriendin en alles groeit zó snel! Zal morgen eens fotos maken. Maar waar halen jullie nieuwe potten vandaan? Ik wil er geen fortuin aan uit geven eigenlijk maar wil wel leuke…
Kringloop! En anders Action, heeft soms ook wel wat. Maar kringlopen zijn veel beter en kost tussen de 50 cent en 3 euro meestal per pot.
Oja kringloop wat een top idee. Hebben ze bij action niet alleen van die plastic meuk? Zoek wat grotere exemplaren maar zal eens bij de kringloop sneupen ja
Ik zoek een plantje wat wat meer in de schaduw staat. Paar meter van het raam, maar de tafel staat er wel een beetje voor zeg maar. Iemand tips?
Voornamelijk plastic maar ik heb er een mooie (en grote) pot vandaan die een soort steenlook heeft terwijl ie van clayfiber (of zoiets) is. Maar vaak hebben ze hem niet dus daarmee moet je wel mazzel hebben. Die van mij stond op de tuinafdeling daar. In het pad van de woonartikelen (bij de schilderijen en vazen) hebben ze ook wat stenen potten, maar die zijn wel ietsje kleiner.
Dankje, ga ik daar even naar kijken.
Ik ga over 2 weken verhuizen naar mn eerste eigen appartementje en ik ben opzoek naar leuke plantjes. Ik ben helemaal niet thuis in dit wereldje haha. Het liefst wil ik “makkelijk te onderhouden plantjes” die maar 1 of 2 keer per week water nodig hebben. Ik heb al 2 pannenkoekenplantjes maar wil er graag wat anders bij. Het liefst ook plantjes die je niet zoveel ziet en er toch wat anders uitzien dan “normale”, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel haha. Heeft er iemand tips?
Net als wat @Goldenmilk zegt, een calathea misschien?
Ik vind ze zelf echt prachtig en volgens mij moet je er gewoon voor zorgen dat de grond vochtig blijft (niet van onderen water want dan gaan de wortels rotten). Wel schaduwplanten dus.
Edit: je kunt misschien nog op websites kijken als: het beste van de kweker of plantje .nl
Vervolgens zou ik dan zelf naar het tuincentrum gaan mocht je iets gezien hebben, vaak veel goedkoper.
Wauw die vind ik leuk! Ik denk dat ik die ga halen.
Weet iemand toevallig waar ik kleine tillandsia’s (luchtplantjes) kan vinden? Ik heb een dinosaurus gepimpt tot plantenpot en een tillandsia lijkt me daar het leukst in. Maar de tuincentra waar ik de laatste tijd geweest ben hebben ze niet. Ik zoek zeg maar dit (liefst omgeving Amersfoort/Utrecht):

Ik kan je niet helpen met je plantjes, maar ben wel heel benieuwd naar je dinosaurus. Heb je miss een foto?
Ik kwam ze laatst voor 1,95 bij een tuincentrum in Almere tegen (Almeerplant)
en hier: https://www.airplantshop.nl/
www.luchtplantjes.nl? Vind ik wel een fijne webshop en hebben ook een groot aanbod. Of www.phytplants.com 
Hier was ik al bang voor. Dit wil ik ook haha. Hoe heb je dit gedaan?
Haha leuk toch! 
Ik heb de dinosaurus van de Action (het moet een zachte zijn, zodat je plantje erin kan). Eerst heb ik het gat erin gesneden met een mes/schaar, deze dino was gevuld en een deel van die vulling heb ik weggegooid (er zit nog wel wat in de voor- en achterkant). Daarna ben ik de dino gaan spuiten. Eerst een witte plastic primer (hebben ze denk ik ook bij de Action) en daarna wilde ik hem blauw spuiten. Dit witte vind ik alleen zo tof dat ik er nog een ga kopen en die in een kleurtje maak!
Bedankt voor je uitleg! Ga binnenkort maar even naar de Action.
Oh wauw die is mooi! Die “roze” strepen op de bladeren zijn ook perfect voor in mijn appartementje met roze accessoires haha. Bedankt voor de tip!
Heb ze laatst bij dille en kamille gezien!
Deze plant heeft het bij mij niet overleefd
Ongeveer een maand plezier van gehad