Het Plantentopic

Haha nee helaas compleet de andere kant op, in Zuid-Limburg.

Ahhhh jammer :joy:

1 like

Oh gelukkig! Maar in de foto die je laat zien staat wel een kaartje? Of wat is dat dan?

Dat is mijne niet, die is van @macchiato

2 likes

Ooooh, ik zie het. Lekker suf :sleepy:

Ahhh dit is zo schattig zo mini! Die van jou ook @macchiato :heart_eyes:

1 like

Zo moooi! Staat hier ook hoog op de wishlist!

1 like

Jaaa leuk he :heart_eyes: dit is wel een tijdelijk potje hoor, moet eigenlijk meteen in een grotere pot. Maar die moet ik nog ergens gaan scoren.

1 like

Het ging zo goed met m’n alocasia (2 nieuwe bladeren in ruim een maand) maar nu zijn twee oudere bladeren geknakt :frowning:. Jullie een idee wat ik kan doen?Vetgedrukte tekst

Avocado Update!!!
de oudste pit heeft nu een stammetje(en zuipt flink water zie ik)
De middelste pit gaat ook goed, sneller dan de eerste
Net de laatste pit erbij gezet.

Ook had ik laatst een mango pit, die had ik ook in een keukenpapiertje gewikkeld en in hetzelfde ziplock zakje zitten. Hier zitten nu allemaal wortels aan en een klein stammetje, dus die zit nu in een pot met aarde

11 likes

Mango!

8 likes

Wauw hij is prachtig! Nee ik heb geen idee eigenlijk. :frowning:

Is dat z’n vaste plaats? Ik heb hetzelfde probleem met mijn Alocasia dus ben even op onderzoek gegaan. Volgens “het internet” moet de plant op een lichte plaats, maar niet in direct zonlicht staan, en is het ook logisch dat z’n oudste bladeren afsterven wanneer er nieuwe bladeren gevormd worden. In de zomer mag hij ook buiten staan op een schaduwplekje, ik weet niet of dat voor jou een optie is. Ook regelmatig benevelen van de bladeren kan helpen, en voldoende water geven (maar zorgen dat z’n voeten niet nat staan).

Ik ga alvast de mijne op een lichtere plaats zetten en eens kijken wat dat doet. Succes!

Heb paar jaar geledengeprobeerd om een avocadopit tot leven te wekken, mar tevergeefs. Heb nu zin om het opnieuw te proberen (en een mango :hushed: )

1 like

Heeft iemand verstand van cactussen?
Mijn 1 meter lange cactus viel net uit het niets op de grond (hij bestaat uit 2 delen).
Overal zat ook wit vloeibaar spul… heb al even gegoogeld en het lijkt mij geen wolluis omdat het dus vloeibaar is?
Hij wil niet meer rechtop staan ook. Heb er net met een mesje in gesneden om de binnenkant te voelen en toen spoot weer dat witte spul er als melk (daar lijkt het er het meets op) uit. Geen idee wat ik moet doen nu.
Hij ziet er opzich nog wel mooi groen uit, maar verder…

Ik denk dat er misschien nieuwe bladeren aan zitten te komen? Dan gaan oudere bladeren knikken en dood…

Heb je een foto? En is de stam onderaan (bij de aarde) week?

Ja hij is week en kan niet meer zelfstandig staan :frowning: Dit soort taferelen krijg je dan:

Lijkt op wolfsmelk, google daar eens op? Is de stam echt afgebroken zeg maar? Zo ja, dan denk ik dat het einde verhaal is. Week is meestal een teken van rotting (teveel water gegeven waarschijnlijk). Zo niet, dan kun je hem misschien met iets ondersteunen de komende weken/maanden en kijken wat ie doet? (In zijn eigen pot)

1 like

Kheb allerlei stekjes gekregen van een vriendin en alles groeit zó snel! Zal morgen eens fotos maken. Maar waar halen jullie nieuwe potten vandaan? Ik wil er geen fortuin aan uit geven eigenlijk maar wil wel leuke…