Ik zie net dit. Ik weet wel wat ik de komende dagen met de ijs stokjes van de Sinterklaas surprise ga knutselen!
Alle bladeren vallen spontaan van mijn pannenkoek.
Zo was hij toen ik hem kocht
En nu is hij zo
Er groeit sinds kort wel een mini dus ik hoop dat ie daardoor weer wat voller wordt.
Die cactus hierboven is echt super leuk!
Ik heb vandaag wat tuinaankoopjes gedaan. (In een openlucht tuincentrum, zonder drukte)
We willen onze tuin nog flink aanpassen, maar ik kan niet nóg een zomer aan waar alleen onkruid groeit in de tuin. Dus ik heb nu plantjes gekocht die ik eventueel nog kan verplaatsen. De olijf en magnolia gaan nu eerst in een mooie bak.
Dit is het idee, en ik wil nog heel graag pioenrozen. Maar vraagje, gaat die lavendel heel gauw de lucht?
Ik heb geen idee wat voor soort cactus dit is, heb deze cadeau gekregen. Was de eerste keer ook verrast toen er een bloem op kwam. Vorig jaar alleen op 1 cactus bol bloemen gehad, nu zie ik op een tweede bol ook een beginnende bloem
Ik zou de groepjes planten niet zo kort op elkaar zetten, het gaat allemaal nog best wat groeien en zo staat het te dicht op elkaar.
Die grassen gaan denk ik meer de hoogte in dan deed lavendel, maar lavendel kan ook best in de breedte groeien
Mijn lavendel gaat echt alle kanten op
#weetje: ik meen me vaag te herinneren dat dat ooit een vakantiejob was van Anna Nooshin. Nepbloemetjes op cactussen prikken.
ohh leuk! zijn zaadjes! als het klinkt alsof er iemand een handje miniatuurknikkers door de kamer gooit zijn ze gesprongen
Ik raap ze van de grond als ik het hoor… en anders uit de robot stofzuiger bij het leeggooien van het bakje. Met er uit peuteren heb je misschien de kans dat ze nog niet rijp zijn?
Ik heb ook nog wat zaden liggen, mocht iemand interesse hebben!
Die blauwe grassen gaan niet echt de lucht in vond ik, worden wel wat breder. De lavendel groeit wel echt een stuk ieder seizoen maar met goed snoeien (niet te veel laten verhouten) kun je ze wel redelijk compact houden.
Wow wat ben je aan het doen?
m’n grote alocasia zebrina moest nodig verpot worden, en het waren eigenlijk 2 losse ‘planten’ dus die van elkaar gescheiden en nu heb ik 2 grote alocasia’s! (eigenlijk 4, ook nog 2 kleine scheuten ervan)
voor:
Wauw, wat enorm! Ik hoop niet dat de mijne zo groot wordt, want dat past niet in huis😂
ik kan je niks beloven want deze plant was 2.5 jaar geleden nog een goede 3x zo klein😂
Oh boy hahaha
De mijne weigert het goed te doen en blijft met moeite in leven. Dus die kant kan het ook nog uit
Dit geeft hoop. En kijkend naar hoe ik m’n planten afgelopen winter verzorgd heb, kan ik mezelf geen plantenmama noemen. Eerder een planten-boze-stiefmama.
Oooooh jaloers. Die van mij krijgt alleen maar bruine randen
Nou Cruella, komt vast gewoon goed deze lente