Weet iemand toevallig waar ik kleine tillandsia’s (luchtplantjes) kan vinden? Ik heb een dinosaurus gepimpt tot plantenpot en een tillandsia lijkt me daar het leukst in. Maar de tuincentra waar ik de laatste tijd geweest ben hebben ze niet. Ik zoek zeg maar dit (liefst omgeving Amersfoort/Utrecht):
Ik kan je niet helpen met je plantjes, maar ben wel heel benieuwd naar je dinosaurus. Heb je miss een foto?
Ik kwam ze laatst voor 1,95 bij een tuincentrum in Almere tegen (Almeerplant)
en hier: https://www.airplantshop.nl/
www.luchtplantjes.nl? Vind ik wel een fijne webshop en hebben ook een groot aanbod. Of www.phytplants.com
Hier was ik al bang voor. Dit wil ik ook haha. Hoe heb je dit gedaan?
Haha leuk toch!
Ik heb de dinosaurus van de Action (het moet een zachte zijn, zodat je plantje erin kan). Eerst heb ik het gat erin gesneden met een mes/schaar, deze dino was gevuld en een deel van die vulling heb ik weggegooid (er zit nog wel wat in de voor- en achterkant). Daarna ben ik de dino gaan spuiten. Eerst een witte plastic primer (hebben ze denk ik ook bij de Action) en daarna wilde ik hem blauw spuiten. Dit witte vind ik alleen zo tof dat ik er nog een ga kopen en die in een kleurtje maak!
Bedankt voor je uitleg! Ga binnenkort maar even naar de Action.
Oh wauw die is mooi! Die “roze” strepen op de bladeren zijn ook perfect voor in mijn appartementje met roze accessoires haha. Bedankt voor de tip!
Heb ze laatst bij dille en kamille gezien!
Deze plant heeft het bij mij niet overleefd Ongeveer een maand plezier van gehad
Dit is mijn calathea, een andere kleur dus maar inmiddels een halfjaar oud. Toevallig heb ik ook de monstera monkey net als @Goldenmilk.
Beide doen het erg goed! @Xiomara ahw jammer! The key is van boven water geven en zorgen dat er geen water in de pot blijft staan, dan krijgt hij wortelrot. En dus niet in de zon, dan verbranden de bladeren. Af en toe spray ik de bladeren en nu issie wel toe aan een nieuwe pot haha.
Ja, dat zijn allemaal baby’s! Ik zie dat je al een paar hele grote baby’s hebt, die moet je er snel uithalen want die kosten veel energie van de moeder. In een eigen potje kunnen ze zelf groot groeien.
Deze is zo mooi. Hij kan ook klimmen maar vind hem hangend mooier
Ik heb zelf vaak bananenbaby’s, maar ik vond het wel heel lief dat je het aanbiedt!
Hij moet ook helemaal doorgesneden worden, maar je bedoelt denk ik dat ie geen worteljes had?
Wel gewoon in een potje met aarde en vochtig houden de eerste dagen, er is best kans dat ie het overleeft. Mijn ervaring is dat banaantjes best sterk zijn!
Bij mij groeit deze helemaal niet… Heb de marble queen variant. Als “stek” gekocht. Heb m van de week verpot en toen kwam er een heel blok van dat groene oase uit de wortels?? Hopelijk gaat ie t nu goed doen.
Zijn er hier toevallig lithops (levende steentjes) liefhebbers?? Ik had er ooit eentje “gered” uit een tuincentrum die veel te veel water had gehad en heb er nu een aantal bij gekocht. Ik wil ze met zn alleen bij elkaar zetten in een schaal maar ik kan niet goed vinden in wat voor grond/zand…iemand tips?
Ik wil zo graag de roze ficus elastica, maar kan deze nergens vinden. Iemand tips? Ik woon vlakbij Dordrecht, mocht daar in de buurt iets zijn. Bij de Intratuins hier in de buurt hebben ze hem niet.
Deze dus