Het Plantentopic

Ik ben verliefd

7 likes

Die groeit zo hard. Bij mij al bijna op de grond :open_mouth:

1 like

Ja, dat zijn allemaal baby’s! Ik zie dat je al een paar hele grote baby’s hebt, die moet je er snel uithalen want die kosten veel energie van de moeder. In een eigen potje kunnen ze zelf groot groeien.

1 like

Deze is zo mooi. Hij kan ook klimmen maar vind hem hangend mooier :smiley:

Ik heb zelf vaak bananenbaby’s, maar ik vond het wel heel lief dat je het aanbiedt! :heart:

Hij moet ook helemaal doorgesneden worden, maar je bedoelt denk ik dat ie geen worteljes had?

Wel gewoon in een potje met aarde en vochtig houden de eerste dagen, er is best kans dat ie het overleeft. Mijn ervaring is dat banaantjes best sterk zijn!

Bij mij groeit deze helemaal niet… Heb de marble queen variant. Als “stek” gekocht. Heb m van de week verpot en toen kwam er een heel blok van dat groene oase uit de wortels?? Hopelijk gaat ie t nu goed doen.

Zijn er hier toevallig lithops (levende steentjes) liefhebbers?? Ik had er ooit eentje “gered” uit een tuincentrum die veel te veel water had gehad en heb er nu een aantal bij gekocht. Ik wil ze met zn alleen bij elkaar zetten in een schaal maar ik kan niet goed vinden in wat voor grond/zand…iemand tips?

Ik wil zo graag de roze ficus elastica, maar kan deze nergens vinden. Iemand tips? Ik woon vlakbij Dordrecht, mocht daar in de buurt iets zijn. Bij de Intratuins hier in de buurt hebben ze hem niet.

Deze dus

Mijn orchidee is door de hitte echt compleet gestorven. Dat vind ik echt jammer.

Mocht je wonen bij de Deen in de buurt, daar heb ik weleens leuke planten vandaan. Dan niet in Dordrecht maar Almere maar misschien dat ze daar dan ook een goed assortiment hebben?

1 like

Grondmengsel voor cactussen. Je kan ervoor kiezen om daardoor wat perliet heen te mengen voor extra luchtigheid.

1 like

Als alleen de onderste par slap hangen, dan kan het zijn door oudheid. Maar ik geef mijn pannekoek ook extra water nu. Hij blijft maar zuipen. Zijn de blaadjes gevormd als parapluutjes? Dat is ook een teken van water tekort volgens mij

Als iemand nog Monstera monkey mask zoekt, in Intratuin IJsselstein naast Utrecht hebben ze er superveel!

1 like

Ik gaf mijn pannenkoek eerst ook te veel water. Ik merk dat hij het veel beter doet nu ik hem kleine beetjes water geef en tussendoor goed laat opdrogen. Ook heb ik hem iets lichter gezet en dat lijkt hij ook fijn te vinden. (niet in de zon, maar hij stond eerst op een vrij donkere plek)

Ik denk dat ik mijn eerste pannenkoekenplantstekje kan planten. Eerst nog potgrond kopen.

Even stoppen met water geven en kijken of hij dan bijtrekt.

Dit is het miniplantje dat ik gekocht hebt. Lijkt toch geen banaantje te zijn hè?

En m’n cactus is gevallen :frowning: kan ik dit deel nog stekken? Geen idee hoe lang het er al af ligt.

2 likes

Ja kun je stekken!! Heb ik laatst ook gedaan met dezelfde cactus en er komen weer nieuwe takjes aan nu🤗

Eerst even laten drogen tot het stukje waar het afgebroken is er uitgedroogd uit ziet. Dan in potgrond zetten en water geven. En je geeft her stekje iets vaker water dan normaal hij een cactus. Op YouTube staan ook wel handige filmpjes!

2 likes

Het rekje stond nog bij mijn Hema, yes! :grin:!

4 likes