Het Plantentopic

Mijn orchidee is door de hitte echt compleet gestorven. Dat vind ik echt jammer.

Mocht je wonen bij de Deen in de buurt, daar heb ik weleens leuke planten vandaan. Dan niet in Dordrecht maar Almere maar misschien dat ze daar dan ook een goed assortiment hebben?

1 like

Grondmengsel voor cactussen. Je kan ervoor kiezen om daardoor wat perliet heen te mengen voor extra luchtigheid.

1 like

Als alleen de onderste par slap hangen, dan kan het zijn door oudheid. Maar ik geef mijn pannekoek ook extra water nu. Hij blijft maar zuipen. Zijn de blaadjes gevormd als parapluutjes? Dat is ook een teken van water tekort volgens mij

Als iemand nog Monstera monkey mask zoekt, in Intratuin IJsselstein naast Utrecht hebben ze er superveel!

1 like

Ik gaf mijn pannenkoek eerst ook te veel water. Ik merk dat hij het veel beter doet nu ik hem kleine beetjes water geef en tussendoor goed laat opdrogen. Ook heb ik hem iets lichter gezet en dat lijkt hij ook fijn te vinden. (niet in de zon, maar hij stond eerst op een vrij donkere plek)

Ik denk dat ik mijn eerste pannenkoekenplantstekje kan planten. Eerst nog potgrond kopen.

Even stoppen met water geven en kijken of hij dan bijtrekt.

Dit is het miniplantje dat ik gekocht hebt. Lijkt toch geen banaantje te zijn hè?

En m’n cactus is gevallen :frowning: kan ik dit deel nog stekken? Geen idee hoe lang het er al af ligt.

2 likes

Ja kun je stekken!! Heb ik laatst ook gedaan met dezelfde cactus en er komen weer nieuwe takjes aan nu🤗

Eerst even laten drogen tot het stukje waar het afgebroken is er uitgedroogd uit ziet. Dan in potgrond zetten en water geven. En je geeft her stekje iets vaker water dan normaal hij een cactus. Op YouTube staan ook wel handige filmpjes!

2 likes

Het rekje stond nog bij mijn Hema, yes! :grin:!

4 likes

Wilde deze met bestellen bij HEMA, eerst nog 5 op voorraad en nu poef uitverkocht, forum why do do this!

Ahh balen! Hopelijk de volgende keer beter :kissing_heart:

1 like

Woooo nice dit ga ik proberen.

1 like

Ah stom! Ik kon volgens mij de voorraad bij een winkel bekijken online, misschien lukt dat nog?

Ja, ik had stekjes altijd in wijn- of theeglazen staan maar dit staat een stuk gezelliger!

1 like

ik had mijn moerasplant stekje in een drinkglas gezet maar hij heeft met zijn scherpe blaadjes allemaal krassen gemaakt in mijn glas, dus met sommige planten oppassen!

1 like

Weet iemand wat dit is? En moet ik hier iets mee doen?

2 likes

Volgens mij is dat een bloem!

Ik heb een iets andere variant gespot, misschien vind je dat iets:
https://www.living.nl/esschert-design-plantstek-set-beton-l-p176272.html