Het Plantentopic

Haha ik was bang dat hij het niet goed zou doen ofzo. Ziet er zo raar uit.

1 like

Jouwe is groen, ik heb dezelfde maar dan met knalroze bloemen.

Wauw. Dat lijkt me heel mooi. Ik dacht dat het een of ander raar blad was.

1 like

Mooi :heart_eyes: heb nu zelf buisjes op Ali besteld!

1 like

Ik heb echt mini kruidenpotjes van de action die ik moet verpotten, maar ik woon in de stad en heb geen flauw idee waar ik potten en grond kan halen? En nog een vraagje: hoe groot mogen die potten zijn?
Ik moet toch gewoon de aarde uit dat minipotje halen en dan overzetten in een grote pot met aarde toch? Ik ben echt zo’n noob:p

Geen intratuin in de buurt? Potjes hebben ze ook bij xenos, sostrene, h&m. Potgrond bij de albert heijn! En indd, plantje er voorzichtig uittrekken, je kan m op zn kant leggen en rollen zodat het plantje eruit valt. Nieuwe potje met nieuwe aarde en daar een holletje in maken waar het plantje in kan. Mag zo groot als je wil.

1 like

Dankjewel!

Wat is dit? Wordt dit een bloem of is dit een baby?

1 like

Ik denk dat dat een bloem is! Mooi, keep us posted :wink:

1 like

Bloem! Komen leuke gekleurde dingetjes aan die naar beneden hangen

1 like

Eindelijk een nieuw blad aan mn epipremnun! :heart_eyes:

8 likes

Jaa blije plantjes! Deze had al maanden niets gedaan. Zo lang als ik m heb dus. 2 weken terug een nieuw potje gegeven en oase?? Tussen de wortels uit gehaald en nu meteen een nieuw blad. I’m a happy plant momma!

1 like

Ik heb een vraagje. Heb een yucca gekocht en een grote mand om 'm in te zetten. Hij staat nu nog in het potje zoals in de winkel. Kan dat zo blijven of moet hij per se in een andere pot? En hoe vaak ongeveer water? Weet dat het afhankelijk is van standplaats maar ongeveer?

Men raadt aan om 'm wel te verpotten als je 'm net gekocht hebt (hij staat waarschijnlijk al lang in de pot waarin hij nu staat). Ik heb zelf geen Yucca maar qua verzorging kijk ik altijd op deze website:

Ahh leuk topic dit! Ik ben ook een plantengekkie dus ik heb een kleine verzameling:

Mijn Begonia Maculata begint behoorlijk groot te worden :heart_eyes: de random steen die erbij ligt is trouwens van de Grand Canyon.

Heb naast deze verzameling nog een redelijk grote Dracaena Marginata die aan het sterven is geloof ik. Al een aantal keer behandeld tegen bladluis, maar heeft niet mogen baten helaas.

7 likes

hahaha sorry ik ga even een maand later nog stuk om “ik vermoed dat ik hem moet verpotten als ik naar de wortels kijk” hahaha, is ie inmiddels al een beetje opgekalefaterd?

ik heb nu in de vakantieperiode de verantwoordelijkheid over de planten van 2 huisgenoten, vind het nogal een verantwoordelijkheid! maar de 1 heeft supergoed voor mijn plantjes gezorgd toen ik op vakantie was (had zelfs nachtmerries dat ze dood waren gegaan, ik ga nog eens 10 dagen weg :roll_eyes:), dus ik doe het met liefde natuurlijk.

zal snel eens wat foto’s posten van mijn oerwoud op 12m2!

@diafragma sorry ik ben aan het bijlezen dus op hele oude posts aan het reageren, heb je die gember nog in de grond gestopt? bij mij komt er nu een soort bamboe-achtig plantje uit, maar hij heeft t wel zwaar buiten in dit weer

Mijn begonia heeft bloemetjes gekregen :hugs: Ik ben hier echt trots op haha.

18 likes

Ik heb een begonia lucerna en sinds begin juli vallen er wekelijks bladeren vanaf, daarvoor was hij heel mooi en vol. Ik ben er nog steeds niet echt achter hoe dit komt, krijg het gevoel dat het nu toch te warm voor m is. Mochten mensen nog ideeën hebben? Teveel/te weinig water lijkt me niet per se, doe niet heel veel anders dan hiervoor

Mijn baby krijgt een baby! Heb deze cactus uit de supermarkt gered, hij stond daar heel zielig weg te kwijnen en volgens mij heeft hij het nu dus wel naar z’n zin.

6 likes

ik heb sinds kort een sedum burrito, maar nu verliest ie echt aan de lopende band zijn ‘blaadjes’. Ze vallen er gewoon random af. Hij staat op een +/- 3 meter van een raam op het westen. Wanneer we de ramen openzetten om het huis te laten luchten, komt er wel veel tocht/wind langs. Kan het daaraan liggen? Of moet ik hem ergens bij een raam op het zuiden zetten? Doordat hij zo vol is, kan ik ook niet echt zien of er iets met de grond scheelt (te droog of te nat).

Heb de afgevallen blaadjes wel op een schaaltje met potgrond gelegd om te stekken haha, je moet er wat mee he