Dracaena’s en yucca’s vind ik best wel dezelfde grootte blijven, die groeien amper. En verpotten hoeft niet per se, je plant vindt dat wel fijn na een poosje (jaar, of soms twee jaar) maar dan wordt hij ook weer groter dus als je dat niet wilt zou ik het niet doen en gaan voor een langzaamgroeiende plant.
Okee ik heb 4 dagen geleden een foto gepost van deze baby en kijk hoe het gegroeid is!! Verbaas me er echt over hoe snel dat gaat.
@PrincessPeach @Bertie Ik dacht dat planten misschien dood gingen als ze niet verder konden groeien, maar het lijkt me gewoon chill om wat planten te hebben die en beetje blijven zoals ze zijn haha. Thanks voor de tips! Ik ga zeker kijken naar de soorten die jullie noemen.
Misschien even kijken voor een mosstok zodat he hem kan opbinden en ook verpotten, denk dat die nu iets te klein zit. Als je wilt stekken, probeer dan in ieder geval 2 bladen en 1 luchtwortel aan de stek te krijgen. Dan groeien ze het best.
Een beaucarnea groeit ook heel erg traag, en anders iets van een cactus ofzo, daar heb je ook niet veel werk aan
Oh die is ook wel grappig, thanks!
De beaucarnea niet kopen als je katten hebt want die vreten hem helemaal op!
Een deel van mijn verzameling! Heb verspreid onder andere nog meer graslelies staan, en buiten op het balkon nog een zooitje
Wat een hoop mooie plantjes hier!!
Had net potgrond nodig maar kwam natuurlijk ook weer met een plantje thuis: een Peperomia. ZO cute! Was maar 2,50 dus ehh. Ja. Kon ik niet laten staan.
Ik stuurde deze foto ook naar mijn vader, zijn reactie:
Is er nog wel ruimte voor jezelf?
Heb nu wel even genoeg plantjes.
Mijn pannenkoeken plant heeft het zwaar gehad door de warmte. Veel bruine blaadjes. Hoop dat ie het gaat redden
Mijn pannekoekplant groeit super goed, maar hij krijgt maar geen baby’s
Nee mijne ook niet! Ik doe extra goed mn best met die plant dus vind dat ik het nu wel verdien
Lieve plantenmama’s, ik wil graag jullie hulp inroepen! De meeste planten hier doen het redelijk tot goed, behalve de mint/ munt plant… hij staat in een soort pot met dubbele bodem (el.ho easy water system) en alsnog is het een treurige bende. Ook de twee stekjes munt bij m’n ouders uit de tuin die als onkruid groeien doen het echt voor geen meter… iemand tips?
Hoe groot is je pot? Want hij lijkt vrij klein. Zulke planten doen het (in mijn ervaring) het best in een pot van minimaal 30 cm breed.
Een muntplant is best veel water nodig, ik weet niet hoe dat systeem werkt, maar misschien krijgt hij niet genoeg? Qua ruimte, ja, ze doen het beter in een grotere pot maar in de pot waar jij hem hebt staan moet hij ook zeker wel kunnen groeien. Ik had zelf in voorgaande jaren altijd muntplanten gewoon in het supermarktpotje, en daar deed ik de hele zomer mee. Het staat en valt bij deze plant echt bij genoeg water geven.
@Virago @PrincessPeach de pot is 20 cm breed, al een heel stuk groter dan het potje waar ik ‘m in gekocht heb… dus je zou denken dat ie voor nu genoeg ruimte heeft. En hij is wel echt goed vochtig, (als je de aarde voelt is die vochtig) wat dat aangaat werkt die pot wel heel goed (je kiepert hem boven vol met water en alles wat niet gelijk wordt opgenomen komt in de onderkant wat dan weer afgegeven wordt aan de grond als het ware. Als dat onderste laagje vol is loopt ie van onder uit over https://youtu.be/u7C8eM6_84k)
Hij staat op t zuiden dus licht heeft ie ook genoeg dacht ik…
misschien ben ik gewoon een slechte kruidenplanten moeder, de basilicum overleeft het ook nooit
Hmm. Dan kan het nog zijn dat ie te weinig zon krijgt. Mijn kruidenplantjes worden buiten (in de zomer met veel zon) erg groot maar binnen doen ze bij mij niets. Nu is het buiten even niet zulk best weer maar misschien kan ie wel vast aan buiten wennen nu, zodat hij (als er nog zon komt dit jaar) daardoor gelijk kan opbloeien?
Mijn lieve Pilea
Mijn nieuwste aanwinst; Peperomia Argyreia
Euphorbia Leuconeura
Maranta en baby Euphorbia Leuconeura’s