Het Plantentopic

Bij mij zijn ze zo snel gegroeid! Heb er ook 1 cadeau gegeven die groeit dan weer minder goed.
Stiekem vind ik hem als grote plant niet zo heel mooi. Maar ben wel benieuwd als hij gaat schieten!

1 like

Hoe snel gingen ze bij jou dan? Ik had er twee gekiemd gekregen en 8 zaadjes waarvan er 6 daadwerkelijk zijn uitgekomen. Die 6 hebben er ongeveer een maand over gedaan om nu deze grootte te hebben dus vond dat al best snel!

Wat een leuke collectie! En die potjes ook :green_heart:
Als ik potjes koop kies ik eigenlijk alleeen nog voor witte simpele… als ik dit zo zie :heart_eyes:

1 like

Ik kom daar ook graag als ik bij Mn ouders ben (ze wonen in de buurt) :smile:

1 like

Ik heb ze gesplitst en in 2 potten gezet! Het waren eigenlijk 4 plantjes zeg maar die ik makkelijk kon splitsen. Dus per 2 in een potje gezet van het formaat waar ze eerst allemaal in zaten. Hopelijk gaat t goed nu!

1 like

Is de paus katholiek? :scream:

9 likes

Ik heb geen moederplant heb deze als stekje gekocht! Kreeg deze ook gratis erbij omdat hij dood zou gaan, je ziet springlevend nu denk dat ik hem een maand heb of ietsje langer?

1 like

Ja ik ga echt op zoektocht naar de perfecte! Tegenwoordig veel bij de kringloop, is wel wat zoeken soms! Voor mijn monstera zoek ik nog wel een pot maar zijn erg duur allemaal als ik een mooie zie.

1 like

@Viezerik even bij de tweedehands winkel kijken, al staat de kleur je niet aan, je kunt ze meestal wel opschilderen. Sowieso met krijtverf, als je daar was overheen doet zijn ze ook redelijk waterbestendig.

Wat een mooie potten heb je voor je plantjes :heart_eyes:

1 like

Ja ben daar goed aan het kijken maar nog niets gevonden helaas!

Ik ben een echte planten noob maar probeer het toch weer elke keer!
Nu heb ik een pilea plantje in huis.
Heb hem net even onder gedompeld omdat hij echt droog was.
Gister op mijn werk een orchidee gekregen. Ben benieuwd hoe lang die het overleefd :expressionless:
Verder heb ik nog 3 vetplantjes kalanchoeë en 2 andere plantjes.
Zal.morgen wel even een foto maken

1 like

@Flopsyunicorn tipje voor de Orchidee (mn lievelingsplant): 1 keer per week een half uurtje in een bak water zetten (mag best hoog staan), that’s it. Daarna moeten de wortels weer droog staan. 1 keer per 3/4 week een scheutje orchideeënvoeding, maar vooral NIET te veel voeding. Geen voeding is nog beter dan te veel. Ik doe al 6 jaar met 1 van mn orchideeën, en hij bloeit nog steeds.

4 likes

Standaard van een EGF gekregen op de dag dat EGF ten onder ging. Plantje in het midden links is een opnieuw opgekomen ranonkel maar inmiddels weer uitgebloeid. Het plantje ernaast komt met mooie gele bloemetjes zitten weer veel knoppen aan.

Bieslook die blijft maar leven. Rozemarijn probeer ik te laten groeien. En rechts bovenin is een vaste plant maar doet het heel slecht bij me die gaat naar een collega

Eronder een vlinderstrhik die het ook niet doet bij mij dus gaat ook naar collega.

Oleander pure liefde deze!

Blauwe regen! Verder munt en zie je op verschillende foto’s ook planten voor bijen.

Op mijn terras vind ik plantenpotjes niet zo boeiend haha echt beetje van alles wat

10 likes

Via marktplaats waarschijnlijk een stek van deze mooie plant gescoord (rhaphidophora tetrasperma). Zo blij! Nergens te vinden hier in tuincentrums

14 likes

Mocht het niet gelukt zijn op marktplaats, online ba b y pl a nt s. com (alles aan elkaar) heeft ook mini’s van deze!

2 likes

wow wat is die graslelie lekker vol! die van mij wordt zo groot en sprieterig

1 like

Soms zie ik dat m’n planten een beetje stoffig zijn en dan ga ik de blaadjes een voor een met een nat doekje langs.
M’n stiefmoeder gaf als tip om dit met melk te doen, omdat de blaadjes dan ook gaan glimmen van het vet. Doet iemand dat hier? Werkt dat?

Haha ik doe dit ook!

En ik heb het één keer met melk gedaan, maar zag eigenlijk niet zo gek veel verschil

Leuke potjes!

1 like