Het Plantentopic

Doen!:grin:

1 like

Ah jammer dat je geen verschil zag. Had je wel volle melk gebruikt?;p

1 like

Die tip kwam ik ook tegen, maar melk is vettig waardoor stof er vervolgens meer aan zal blijven plakken. Daarom heb ik het maar niet gedaan, heb geen zin om mijn planten daarna met meer geweld dan met een gewone stofdoek stofvrij te moeten maken…

Hm dat klinkt ook wel weer logisch… misschien dat ik een paar blaadjes met melk doe en de rest met water en dan later ga vergelijken haha

1 like

Ik heb die potjes van de HEMA ook! Maar ik heb ze in mei gekocht en toen was de normale prijs al €2,50 per stuk. Raar dat ze ze nu “afprijzen”.

Mijn pannekoekenplanten deden het super goed afgelopen maanden, maar sinds een week gaat het heel slecht. Slappe takjes, bruine blaadjes :frowning:

Mijn grote pannenkoekenplant heeft op een aantal bladeren zwarte stipjes. Na een beetje googlen heb ik ontdekt dat het kan duiden op wortelrot. Hopelijk komen onze planten er weer bovenop en moeten ze gewoon even wennen aan de weersomslag.

1 like

Ik heb mn hoya carnosa compacta flink gedouched en ondergedompeld. Er zitten allemaal witte vlekjes op (al lang) en nu ben ik opeens toch bang dat het wolluis is…maar het beweegt niet?

Kan ook kalk zijn door het water. Kun je het eraf vegen met je vinger?

Mijn plantenoppas heeft echt een hoop planten verzopen tijdens onze reis :frowning: Mijn avocado (die al bijna 3 was …) was helemaal uitgedroogd en ligt nu op de composthoop, maar mijn vetplanten kregen dan weer veel te veel water, terwijl ik alles duidelijk op een briefje had geschreven. Ik vind het echt zo’n zonde!

1 like

Daar ging ik eerst ook van uit…er zitten wel kalkringetjes op op andere plekken. Kan het er wel af krabben. Misschien eens voorzichtig proberen met azijn.

Wolluis is ook meer een verdikking (een hoopje beestjes), kalk is gewoon vlak op het blad. Misschien eerst met een microvezeldoekje proberen zonder azijn? Ik weet niet wat pure azijn op blad doet. Zou het blad misschien kunnen verbranden door het zuur.

Nee wat rot! :sob: wat stom van je avocado, zo zonde. Is er nog een beetje hoop voor de overige plantjes? Ik ga in de herfst 3.5 week weg en twijfel ook om mijn vetplantjes en cactussen maar helemaal geen water te laten geven als ik weg ben… is volgens mij beter dan teveel.

De rest komt er wel door denk ik! Al zijn veel planten een hoop bladeren verloren :frowning:
Ik denk inderdaad dat geen water beter is! Daar komen ze wel weer bovenop

1 like

ik zag ze laatst ook bij de WAAR!

1 like

Ik heb het eens geprobeerd bij een ficus. Wel verdund met water. Alle lelijke kalk vlekken van de winkel verdwenen als sneeuw voor de zon! Maar dat is natuurlijk best een stug blad dus kan wel wat hebben. Ik kijk t nog eens even aan!

1 like

Haha als mijn vriend me dit ziet doet flipt hij hem altijd want dan worden alle bladeren bruin volgens hem. Nog nooit gebeurd :roll_eyes:

Hahaha, doe je het soms met chocolademelk?

Zie jij wel dat de bladeren meer glanzen dan normaal? En blijft het stof daarna meer plakken?

Nee haha, dat zou nog ergens op slaan :laughing: maar ik zie eigenlijk geen verschil behalve dat het stof eraf is.

1 like

Hmmm dan hou ik het gewoon bij een doekje met water, drink ook geen melk dus om nou een pak melk speciaal voor m’n planten te halen gaat ook wel ver

Wel next-level plantmama!

1 like