Het Plantentopic

Wolluis is ook meer een verdikking (een hoopje beestjes), kalk is gewoon vlak op het blad. Misschien eerst met een microvezeldoekje proberen zonder azijn? Ik weet niet wat pure azijn op blad doet. Zou het blad misschien kunnen verbranden door het zuur.

Nee wat rot! :sob: wat stom van je avocado, zo zonde. Is er nog een beetje hoop voor de overige plantjes? Ik ga in de herfst 3.5 week weg en twijfel ook om mijn vetplantjes en cactussen maar helemaal geen water te laten geven als ik weg ben… is volgens mij beter dan teveel.

De rest komt er wel door denk ik! Al zijn veel planten een hoop bladeren verloren :frowning:
Ik denk inderdaad dat geen water beter is! Daar komen ze wel weer bovenop

1 like

ik zag ze laatst ook bij de WAAR!

1 like

Ik heb het eens geprobeerd bij een ficus. Wel verdund met water. Alle lelijke kalk vlekken van de winkel verdwenen als sneeuw voor de zon! Maar dat is natuurlijk best een stug blad dus kan wel wat hebben. Ik kijk t nog eens even aan!

1 like

Haha als mijn vriend me dit ziet doet flipt hij hem altijd want dan worden alle bladeren bruin volgens hem. Nog nooit gebeurd :roll_eyes:

Hahaha, doe je het soms met chocolademelk?

Zie jij wel dat de bladeren meer glanzen dan normaal? En blijft het stof daarna meer plakken?

Nee haha, dat zou nog ergens op slaan :laughing: maar ik zie eigenlijk geen verschil behalve dat het stof eraf is.

1 like

Hmmm dan hou ik het gewoon bij een doekje met water, drink ook geen melk dus om nou een pak melk speciaal voor m’n planten te halen gaat ook wel ver

Wel next-level plantmama!

1 like

Ik ben mijn maranta leuconeura bijna helemaal zat. Elke dag controleer ik haar bladeren en ze heeft last van spint. Maar ik heb haar al heel vaak ingesprayd met zo’n ecostyle spray ding en het zou moeten werken maar bij mij werkt het niet. Nou ga ik vanaf donderdag op vakantie voor 5 daagjes maar ik weet nu al zeker dat als ik terug ben, ze helemaal onder zal zitten daar heb ik echt geen zin in. Wil haar echt weggeven, misschien is ze bij mij niet op haar plek wat ik raar vind want ze bloeit wel heel mooi en blijft bijna elke week een blad geven. :frowning:

Ik vraag me dus af of hier wel of geen babyplantjes in zitten. Of dat het gewoon nieuwe takjes zijn. Ik ben echt een noob op plantengebied, haha. Ze gaan normaal altijd dood hier.

Heb net wel een ander eruitgehaald, maar dat is niet helemaal gelukt, dus vandaar mijn vraag.

Zo ver ik zie zijn dat babytjes! Zijn eigenlijk plantjes op zich, dan komen alle stengeltjes vanuit 1 punt. Snap je wat ik bedoel? :sweat_smile: als er geen worteltjes aan zitten zet ik ze een tijdje in water tot er worteltjes aan zitten en dan in de grond. Maar ik geloof dat sommigen ze ook rechtstreeks in de aarde zetten en dat ook goed gaat.

Weet iemand wat dit is? En of de babies gestekt kunnen worden?

1 like

Het is een philodendron xanadu. Vind die echt prachtig met die “ogen” op de stam! Van het stekken weet ik niets, die van mij is nog niet zo oud.

1 like

Thanks!

Ja, dat vermoedde ik al, maar wist ik niet zeker (en ja, snap wat je bedoelt :slight_smile: ). Degene die ik er nu uit heb gehaald, heeft ook geen worteltjes nog (en staat in het water). Maar die komen er dan wel aan?

Deze is echt prachtig, ik heb hem ook op werk staan en wilde hem ook stekken maar heb gelezen dat dat alleen kan door te scheuren, niet met blad. Aangezien hij in een grote pot staat op mijn werk, ga ik dat niet even mollen omdat ik een stekje wil haha, ms=isschien lukt het bij jou!

Volgens mij heeft het een luchtwortel nodig om te kunnen overleven. Zou het verder wel proberen haha.

Dit is een pannekoekplant toch? Je kan de kleintjes van de stam af snijden en op water zetten. Op Youtube staan heel veel video’s hoe je dit kan doen. Dat vind ik altijd prettig om te zien want dan kan je het filmpjes na-apen en dan weet je zeker dat het lukt!