Het Plantentopic

@Diafragma aah ik ga zondag! zag op de site al dat ze nu ook koffieplantjes verkopen en die wil ik nog heel graag. Maar mn hele vensterbank staat vol dus ik kan niks meer kwijt :disappointed_relieved:

Heeft iemand van jullie wel eens aaltjes geprobeerd om rouwvliegjes te bestrijden? Vorige week de potgrond vervangen van de plant waar ze allemaal uit kwamen naar mijn idee, maar nu zitten ze weer in mijn scindapsus. Ik word er helemaal gek van

1 like

Ja ik! Het werkte heel goed! Ik ben er bijna een jaar vanaf geweest, maar ik heb nu weer prijs, wellicht door potgrond uit het tuincentrum … Zo balen

1 like

ze zitten vooral in mn scindapsus die nog laag boven de grond groeit, die sproei ik regelmatig dus echt droog krijg ik hem nooit. Ik druk de vliegjes nu dood als ik ze zie haha, opzuigen is misschien wel een makkelijker idee ja

@Who ik ga ze bestellen denk ik! hoe werkt dat? zijn er verhoudingen voor de hoeveelheid grond ofzo?

@Haai Ik weet het niet meer vanbuiten, maar de site waarbij ik had besteld was wel erg duidelijk en het stond ook goed aangegeven op de verpakking. Ze kwamen in een plastic doosje en je moest ze in een gieter kieperen met water (dan weet je meteen hoeveel liter) en dan elke plant goed veel water geven. Je koopt de hoeveelheid aaltjes voor een aantal m2 grond, dus even snel berekenen hoeveel potten je moet behandelen :stuck_out_tongue: bij mij was het ook een gokje

oooh dat ga ik dus mooi op de gok doen, dankjewel!

1 like

Weet iemand hoe ik een peperomia raindrop kan stekken?

Blaadje met steeltje afknippen, steeltje in water tot er wortels en eerste blaadjes zijn en dan de aarde in.

Weet iemand wat voor plantje dit is? Ik heb nog geen idee hoe ik ervoor moet zorgen. Groetjes van Henry het schaap die erachter hangt.

Een scindapsus!

1 like

Gewoon van een blaadje? :open_mouth: Kan dat? Er komt namelijk ook een nieuw plantje op, in de pot. Kan ik die ook stekken?

Ik gebruik de app Picture this - Plant Identification als ik niet weet wat voor plantje het is, werkt bij mij tot nu toe best goed!

3 likes

Scindapsus Silvery Ann

1 like

Gelijk gedownload! Denk dat ik de hele dag nu overal planten ga indentificeren. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Oh ik hou zo van planten en gelukkig doen ze het goed in huis en kan ik ze in leven houden. Ben daar best trots op haha.

Ik zoek nu nog een Strelitzia, liefst een heule grote van minimaal 2 meter, maar die krengen zijn duur joh :sob:

Ik heb een paar weken geleden spint ontdekt op een groepje planten. Heb ze behandeld met chemische sprays, maar daar leken die beestjes helemaal niet van dood te gaan? Dus heb zelf een mixje gemaakt van water, groene zeep en brandspiritus en nu lijken ze weg! Nuja, ik zie toch geen beestjes meer op mijn planten haha :grin: Ik had ze buiten gezet om ze te behandelen, en zie nu al een dikke week geen beestjes meer. Wanneer is het veilig om ze weer binnen te halen? Ze komen sowieso weer op dezelfde plek te staan, zonder andere (niet-aangetaste) planten in de buurt.

Ahhh een vriendinnetje had een plantje naar mij gebracht toen ze op vakantie was, en ik voel me zoooo schuldig maar de blaadjes zijn helemaal slap geworden :frowning: hij was al een keer bijna dood en had net weer allemaal nieuwe blaadjes. Heb me precies aan haar instructies gehouden maar misschien is het te donker in mijn huis of moest ie nog even wennen ofzo :frowning: ik voel me echt lullig…

Welke plant is het? sommige planten kunnen indd niet tegen verplaatsen

Het is zo’n hortensia voor binnen. Hopelijk lukt het met een tweede reanimatiepoging! Hij had nog wel veel gezonde nieuwere blaadjes maar de half-volwassen blaadjes waren dus weer helemaal slap geworden. Echt kut. Hij heeft ook niet te nat gestaan want hij staat in zo’n potje met gaatjes en dat heb ik in de gaten gehouden :frowning:

Mini bloemetje aan mijn calathea :heart:

18 likes

Wat een prachtige calathea!