Het Plantentopic

Oh hmmm, dan weet ik het helaas ook even niet. En als je googled, komt er niks uit? Misschien hebben andere mensen dezelfde ervaring gehad als jij.

Nee als ik google, lees ik ook overal over te veel water. De stam is ondertussen ook verder indeukbaar geworden, tot in de helft bijna, dus ik vrees dat mn plant binnenkort goed is voor de compostbak :frowning:

ik heb een vierkante stenen pot die ik heel mooi vind, maar nu lees ik dus dat ik mijn drakenplant geen natte wortels mag geven en het water weg moet kunnen (oeps!). Heb m pas 2 weken. Ik wil het liefst geen plastic pot erin, omdat dat niet mooi uitziet met een ronde pot in een vierkante pot. Is er een andere manier om ervoor zorgen dat ie geen natte tenen krijgt? Een schaaltje eronder of bepaalde potgrond?

Je kan toch gewoon niet teveel water geven? Ik heb nergens een gat in de pot of plastic pot erin. Gewoon opletten met water, zeker Dracaena mag beter teveel dan te weinig. Komt goed!

1 like

ja dat klopt! maar ik kan niet zo goed zien of ik teveel/te weinig wat geef op deze manier. :smiley: zal ik een hydrometer aanschaffen misschien?

Je kan ook in de pot eerst een laagje hydrokorrels strooien en dan pas je aarde erop. Dan kan het teveel aan water niet aan je wortels.

Check: hydrokorrels

3 likes

Mijn scindapsus pictus begint eindelijk echt lang te worden! Helaas wel twee gele bladeren bovenop… als ik de reacties hierboven lees denk ik dat ik hem maar even wat minder water moet geven!

2 likes

Ooohh nice! Dankjewel

1 like

Ik ga morgen naar huis, ben maar 5 dagen weggeweest maar heb mn plantjes gemist! Beetje sneu :sweat_smile: Hoop dat alles er nog even netjes bij staat.

Ik stop altijd mijn vinger een paar cm in de grond, is het droog dan krijg de plant water. Anders voel ik een paar dagen later weer. Op een gegeven moment weet je van je planten wel welke wanneer water nodig hebben. You can do this! Hydrometer kan trouwens ook. Niet te hard erin douwen als hij weerstand geeft, dan zit je in een wortel.

@Diafragma aah ik ga zondag! zag op de site al dat ze nu ook koffieplantjes verkopen en die wil ik nog heel graag. Maar mn hele vensterbank staat vol dus ik kan niks meer kwijt :disappointed_relieved:

Heeft iemand van jullie wel eens aaltjes geprobeerd om rouwvliegjes te bestrijden? Vorige week de potgrond vervangen van de plant waar ze allemaal uit kwamen naar mijn idee, maar nu zitten ze weer in mijn scindapsus. Ik word er helemaal gek van

1 like

Ja ik! Het werkte heel goed! Ik ben er bijna een jaar vanaf geweest, maar ik heb nu weer prijs, wellicht door potgrond uit het tuincentrum … Zo balen

1 like

ze zitten vooral in mn scindapsus die nog laag boven de grond groeit, die sproei ik regelmatig dus echt droog krijg ik hem nooit. Ik druk de vliegjes nu dood als ik ze zie haha, opzuigen is misschien wel een makkelijker idee ja

@Who ik ga ze bestellen denk ik! hoe werkt dat? zijn er verhoudingen voor de hoeveelheid grond ofzo?

@Haai Ik weet het niet meer vanbuiten, maar de site waarbij ik had besteld was wel erg duidelijk en het stond ook goed aangegeven op de verpakking. Ze kwamen in een plastic doosje en je moest ze in een gieter kieperen met water (dan weet je meteen hoeveel liter) en dan elke plant goed veel water geven. Je koopt de hoeveelheid aaltjes voor een aantal m2 grond, dus even snel berekenen hoeveel potten je moet behandelen :stuck_out_tongue: bij mij was het ook een gokje

oooh dat ga ik dus mooi op de gok doen, dankjewel!

1 like

Weet iemand hoe ik een peperomia raindrop kan stekken?

Blaadje met steeltje afknippen, steeltje in water tot er wortels en eerste blaadjes zijn en dan de aarde in.

Weet iemand wat voor plantje dit is? Ik heb nog geen idee hoe ik ervoor moet zorgen. Groetjes van Henry het schaap die erachter hangt.

Een scindapsus!

1 like

Gewoon van een blaadje? :open_mouth: Kan dat? Er komt namelijk ook een nieuw plantje op, in de pot. Kan ik die ook stekken?