Mijn pannenkoekenplant heeft wat bruine stukjes op de bladeren en sommige bladeren hangen nogal. Is dat erg? En wat doe ik eraan.
Hij staat nu voor het raam (op het noorden wel, maar er is wel wat zon) en ik gaf eerst eens per week water, maar nu sinds twee weken 2 x per week.
Niet met selderij maar het werkt hetzelfde met bosui en dat gaat prima! Het zijn echt weer lange stelen geworden. Heb ze dit weekend in aarde geplant want stevig zijn ze nog niet echt, hoop dat ze nu ook lekker knapperig gaan worden. Ben het ook met steeltjes van champignons aan het proberen maar dat gaat nog niet echt.
In wat voor pot staat hij? In een pot die helemaal dicht is, of eentje met gaten vanonder en een schoteltje eronder? Mijn pannenkoekplantervaring (lol) leert me dat ze zo’n tweede pot fijner vinden en minder snel gaan rotten of bruin worden.
Oh thanks, goede tip! Hij staat nu inderdaad in een dichte pot. Ik ga kijken voor eentje met gaatjes en een schoteltje!
Neeee ik zie net dat mijn philodendron Xanadu vol zit met vliegjes morgen maar de rest van de planten controleren. Xandu nieuwe aarde geven en zand bovenop strooien? Maar wat voor zand moet ik halen? Ik baal!!!
Mijn ervaring is dat in elk najaar ik een aantal bladeren moet opofferen! Best wel veel eigenlijk. In de zomer komen er dan wel mega veel bladeren aan. Krijgt je plant wel een mooie stam uiteindelijk
Voor mensen die het lastig vinden hoeveel water een plant nodig heeft, ik vind de app van Plantsome heel handig. Je geeft aan welke plant je hebt en hoeveel zonuren hij krijgt, dan krijg je een melding wanneer je water moet geven en hoeveel water dat moet zijn! #nospon
Met de bluetooth plantmonitor!
Ik heb deze voor m’n stervende olijfboom gekocht omdat ik gewoon niet meer wist wat ik goed of fout aan het doen was, hij is er helemaal bovenop gekomen nu ik op het percentage precies weet wanneer ik water of voeding moet geven
Dat van @Merel is wel heel fancy! Ik schat gewoon hoeveel uur per dag ze direct zonlicht krijgen afhankelijk van waar ze staan in je huis.
Ik heb hem besteld! Ben heel benieuwd, had ook al geen idee van de zon uren.
Die van mij heeft soms aan het einde van de winter nog maar een handjevol bladeren. Als ik hem dan verpot in de lente zet ik hem wat dieper in de grond met zn stam, dan valt het minder op haha. En dan in de zomer groeit hij weer als kool en is hij weer lekker vol.
Mijn plant begint zo groot te worden dat hij bijna niet meer in ons huis past! Hij is wel echt mooi. Maar nu passen we het interieur aan aan de plant…
Welke plant is het? Klinkt wel gaaf!
Heeft er iemand nog tips voor een grote hangplant die veel licht krijgt, maar wel tegen kou moet kunnen? Het wordt ongeveer 15 graden in die kamer.
Mijn pannenkoekenplant heeft de laatste tijd veel onderste bladeren die eerste langzaam geel worden en daarna bruin en eraf vallen. Iemand enig idee waar dit door kan komen? Hij staat op een kast iets verder de kamer in
Ik heb mijn twee enorme monstera stekken toch maar in andere potten geplaatst. Had potten bij de lidl gehaald, maar die waren toch iets te klein. Dus nu maar grotere potten gehaald en extra planten voor in de lidl potten.
En nu moet ik echt stoppen voordat mn huis overgroeit met planten
Dat is niet erg! Hij is aan het groeien en om een stammetje te maken moet hij blaadjes kwijt.
Mijn monstera krijgt gele bladeren. Wat doe ik fout? Geef eens per week water en staat naast het raam
Misschien voeding? Als hij al een tijdje in dezelfde grond staat, kan je best even wat kamerplantenvoeding geven. Heeft hier alleszins wel geholpen!