Het Plantentopic

Ik heb hem besteld! Ben heel benieuwd, had ook al geen idee van de zon uren.

Die van mij heeft soms aan het einde van de winter nog maar een handjevol bladeren. Als ik hem dan verpot in de lente zet ik hem wat dieper in de grond met zn stam, dan valt het minder op haha. En dan in de zomer groeit hij weer als kool en is hij weer lekker vol.

1 like

Mijn plant begint zo groot te worden dat hij bijna niet meer in ons huis past! Hij is wel echt mooi. Maar nu passen we het interieur aan aan de plant…

2 likes

Welke plant is het? Klinkt wel gaaf!

Heeft er iemand nog tips voor een grote hangplant die veel licht krijgt, maar wel tegen kou moet kunnen? Het wordt ongeveer 15 graden in die kamer.

Mijn pannenkoekenplant heeft de laatste tijd veel onderste bladeren die eerste langzaam geel worden en daarna bruin en eraf vallen. Iemand enig idee waar dit door kan komen? Hij staat op een kast iets verder de kamer in

Ik heb mijn twee enorme monstera stekken toch maar in andere potten geplaatst. Had potten bij de lidl gehaald, maar die waren toch iets te klein. Dus nu maar grotere potten gehaald en extra planten voor in de lidl potten.

En nu moet ik echt stoppen voordat mn huis overgroeit met planten

2 likes

Dat is niet erg! Hij is aan het groeien en om een stammetje te maken moet hij blaadjes kwijt.

Mijn monstera krijgt gele bladeren. Wat doe ik fout? Geef eens per week water en staat naast het raam

Misschien voeding? Als hij al een tijdje in dezelfde grond staat, kan je best even wat kamerplantenvoeding geven. Heeft hier alleszins wel geholpen!

Iemand enig idee wat dit voor plant is?

Ik weet biet welke plant dit is maar ik vermoed wel een die behoorlijk wat water nodig is.

Hij heeft een beetje verfrommeld in een tas gezeten, daardoor is het blad op sommige plekken gevouwen. Water heeft hij zeker gehad!

Ik zou zeggen een anthurium maar weet het niet zeker.

Ik heb het idee dat het toch iets anders is, maar dank je wel!

Ik wilde daar nog een kast maar dat gaat niet meer lukken.

6 likes

Op deze foto is het trouwens niet goed te zien hoe groot de plant is😅

Oh wat leuk om te zien dat ie is aangeslagen! :slight_smile:

1 like

En, is het gelukt om er vanaf te komen? Ik heb ook rouwvliegjes. Ik heb nu eerst een huis- tuin- en keukenmiddeltje geprobeerd (water met kaneel), maar vraag me af of dat gaat werken.

Water met kaneel werkt wel, als je het optijd weer herhaald! Bij m’n zusje kwamen er allemaal dode wormpjes bovendrijven haha. Heb het zelf zonder kaneel geprobeerd, heb ze alleen uit de grond gehaald en helemaal afgespoeld. Heb wel alleen de plant gedaan die helemaal vol zat.
Maar ben er nu bijna vanaf, zie er soms nog een vliegen maar lang niet zo veel meer als eerst! Zorg nu dat ik de plant niet te nat heb en dat lijkt te werken. Ze zullen ongetwijfeld in het voorjaar weer terug komen : (

1 like

Haha, oke dat is goed om te horen! Ik hoop dat er bij mij nog niet zoveel wormpjes (maden?) zullen zijn. De plant waar de meeste vliegjes omheen leken te zitten, heb ik voor de zekerheid buiten gezet. Ik ga ze nu ook een beetje laten drogen. De volgende keer zal ik ze weer water met kaneel geven voor de zekerheid.