Het Plantentopic

Ooo help!
Mijn pilea krijgt een mini erbij.
Ik heb nog nooit gestekt of iets
Hoe doen we dit en wanneer kan het?

2 likes

Aaaahhhhh paniek!!!

Je laat m even wat groter worden. Deze is echt nog heel heel klein. Wacht ff tot hij op een baby pannenkoek lijkt. Dan haal je m eraf. Met een scherp mesje, zo dicht mogelijk bij de stam van de moeder of iig met een redelijk stukje stam van zichzelf. Zet in water, wacht paar dagen / twee weken tot hij genoeg worteltjes heeft en zet hem in grond. Kind kan de was doen!

3 likes

Heb deze plant nu 6 weken…
Geen idee wat voor plant het was een cadeau!

Wat doe ik verkeerd?

Ja, ik zal hem moeten verpotten…
Dat wordt nog wat. :joy:

Is ook nergens voor nodig toch? Je bent zo aardig om een bedankje te halen voor iemand dus verdien je zelf ook iets leuks

2 likes

Heb nu bij de Aldi 3 planten gekocht voor €10. Eigenlijk heb ik geen plek meer voor planten, maar deze waren zo leuk.

3 likes

Bij mij zijn de laatste tijd een aantal planten aan het sterven :frowning: eerst een aantal met beestjes, en nu ook weer een paar om onduidelijke reden … die hebben het heel lang goed gedaan en groeiden als zot, maar ineens hielden ze ermee op. Naja, jammer dan. Heb me wel voorgenomen om ze niet te vervangen door nieuwe planten, maar gewoon de planten die ik al heb op die plaatsen te zetten. Heb er gewoon echt te veel, dus misschien wel goed dat er een paar KO zijn gegaan :grin:

Probleem waar ik nu tegenaan ga lopen: ik maak van mijn huis graag een kerstparadijs, maar kom door mijn jungle plaats tekort voor al mijn decoraties :joy:

Wie kan mij helpen? Ik ga morgen naar een tuincentrum met de auto, om planten te scoren. Nu wil ik graag een grote plant, die ergens in een hoek komt. Dus hij moet redelijk recht omhoog gaan, kan niet te veel ‘uitzakken’. Monstera bijvoorbeeld kan niet. Wie weet een leuke plant die wel kan (yucca vind ik niks) ?

Vioolplant?

1 like

Heb deze bij de Aldi gekocht :smiley:

19 likes

Ik wilde zeggen een Fycus Lyrata, maar dat is dus een vioolplant zoals @Infidel al zei. Die heb ik in een kleine hoek in de badkamer staan!

1 like

Mooi! Weet je de naam van de laatste plant?

Het stond er niet op, maar volgens mij is het een Calathea

1 like

Kan het echt zo simpel zijn? Hoe weet je wanneer je moet stoppen met water geven?

Met die pachira had ik zoveel geprobeerd, veel water, weinig water, luciferstokjes in de grond, alle hoeken van de kamer, dat ik op een gegeven moment dacht dat er wel iets grondig mis moest zijn met de luchtkwaliteit. :mask:

Ik heb ook een Chinees lantaarnplantje. Die doet het bij mij toch beter in de zon (vlakbij een raam op het oosten). Ik geef hem water met een plantenspuit, zodat hij niet te veel water krijgt.

1 like

Da’s een Maranta Leuconeura ‘Fascinator Tricolour’! Zo’n mooi plantje!
(@Patagonia ook)

2 likes

Of een banaan (musa) of strelitzia misschien? Zijn ietsss minder recht maar alsnog wel redelijk omhoog

Is inderdaad een soort Calathea (@Patagonia) maar dan een Maranta Fascinator. Super leuke plant.
edit… sorry @Alocasia is nog exacter!

1 like

Ik heb een stekje van de aloë vera en van de aloë spinosissima, maar wanneer kunnen deze eigenlijk in de grond? Aan beide zat al een behoorlijke wortel toen ik ze kreeg, mijn gevoel zegt dat ze al wel in een pot kunnen. Ze staan nu nog op water.

Het is een calathea geworden per ongeluk, omdat ik die zo mooi vind. Maar hij is veel te groot en past totaal niet in mijn kamer. Whoooooops

2 likes