Kun je eens een foto posten van zo’n grafiek? Ik ben wel benieuwd!
Ik heb die laatste ook, echt zo’n leuke plant! Ik was bang dat hij moeilijk zou zijn maar hij heeft het naar zn zin hier:
Een of andere update heeft vandaag toevallig al m’n gegevens van het laatste jaar kwijt gemaakt, maar een dagrapport ziet er zo uit (ik heb rond 3 uur water gegeven):
Bij een maandrapport krijg je dan voor elke dag een staafje te zien.
Wat doe jij als je een week weg bent?
- Iemand vragen om de planten water te geven.
- De planten alleen thuis laten.
0 stemmers
In de winter: zo laten
In de zomer: als het heel warm is iemand vragen om 1x water te geven
Maar planten blijven mij dan ook nooit leven
Na mijn vakantie van 3,5 week afgelopen zomer zagen sommigen er ook als dood uit maar na heel veel moeite (en liefde
) deden ze het allemaal beter dan ooit tevoren na een paar weken!
Blijkbaar kunnen ze echt wel wat hebben 
Grappig, ik heb dat wel eens gelezen. Ik had niet verwacht dat dat zo goed zo werken!
Dat ga ik proberen te onthouden voor een volgende vakantie. Dit jaar waren er bij mij ook een aantal planten gesneuveld
zo jammer.
Mijn monstera krijgt twee luchtwortels. Moet ik nu iets doen? Twijfel of ie in een grotere pot moet.
Het ziet er wel naar uit dat deze een grotere pot fijn zou vinden
met luchtwortels hoef je verder niks te doen maar je kunt ze evt. wel gebruiken als je de plant op wil delen.
Top Dankje! Ga op zoek naar een grotere pot dan.
Ah wat superleuk om zo precies te kunnen zien! Ik heb het eigenlijk niet per se nodig, maar misschien is het wel een leuk kerstcadeautje om te vragen. 
het is volgens mij een type begonia. Kom je dan verder met zoeken?
Mijn moederpilea is tijdens een verhuizing heel erg beschadigd. Meer dan de helft van de blaadjes zijn eraf. Weten jullie of er weer blaadjes aan kunnen komen aan de zijkanten van het stammetje? Volgens mij groeien die echt uit het midden en kan het niet maar wie weet…
En iemand nog een tip voor een plant die het goed doet op een gang? Daar is geen direct zonlicht.
Nee die komen alleen van boven. Maar je kunt hem wel afknippen en ‘stekken’.
Ah helaas. Ik kijk het nog even aan omdat hij wel veel nieuwe blaadjes blijft maken maar het is echt een treurig gezicht. Dank je voor je antwoord!
Een pilea is ook heel mooi als ‘boompje’ dus daar kan uiteindelijk ook voor gaan.
Trouwens. Ik hoor dat sanseveria’s het altijd wel goed doen met matig licht, net zoals maranta leuconeura en zamioculcas.
Als boompje is een goed idee! Dank voor de tip!