Het Plantentopic


Mijnes heeft zijn nieuwe bladeren ook amper uitgerold en er sterft onderaan vanalles af. Kan niet wachten tot hij een echte grote boom is

3 likes

Lijkt op een clusia!

1 like

Ziet eruit als een Clusia inderdaad, makkelijke plant en groeit snel!

Mooi jullie bananenplanten @babushkababy en @Alsjehaarmaargoedzit! Ik wil er ook zo graag weer eentje maar heb geen goeie plek om te zetten… de vorige was aangevreten door konijnen toen ik 'm de zomer buiten had haha :rabbit::seedling:

3 likes

Dan wordt het kiezen tussen je konijn of een bananenplant :wink: Of toch je bananenplant binnen achter glas laten staan, haha.

1 like

Help! Mijn calathea hangt ineens van de ene op de andere dag heel slap :frowning: Wat kan ik het best doen?

Nee nog niet! Ik heb 0 verstand van planten dus wilde eerst hier vragen. Ik wist niet of ie nou aan het uitdrogen of het verzuipen was hahah.

Thank you :slight_smile:

Hij staat al meteen weer rechtop haha! Heeft iemand trouwens een goede 101 guide/video over hoe je planten moet verzorgen? Snap er niet zoveel van

Ik heb vriendinnen zonder groene vingers die de Plantsome app fijn vinden, daar kun je je planten op invullen en dan krijg je een seintje als je ze water moet geven.

Ik google meestal bij elk nieuw plantje even waar 'ie graag wil staan en hoe hij verzorgd moet worden (veel/weinig water? Benevelen? Douchen?). Soms verplaats ik ze ook als ze er een beetje sip uit zien, naar een lichtere of juist meer schaduwrijke plek. Het blijft een beetje puzzelen maar er is veel te vinden op internet! Je kunt het ook altijd hier vragen natuurlijk

1 like

Ik heb zelf ook een vraagje, ik houd mijn andere planten goed in de gaten sinds die ellendige wolluis de kop op stak in een van mijn siernetels. Nu zag ik vanochtend dit “vachtje” op de stam van een van mijn andere siernetels, was me eerder niet opgevallen dus ik weet niet of het nieuw is. Is dit ongedierte…? Het zit alleen op de “stam” net boven de grond, verder niet. Ik zie ook geen gewriemel of losse beestjes. Help?

Zijn er hier mensen die het leuk vinden stekjes te ruilen? Ik heb nu 7 baby pannekoekenplantjes en 2 soorten graslelie stekjes die ik zou kunnen ruilen :slight_smile:

foto's

2 likes

Zit de plant in een kweenpot in de sierpot of meteen in de sierpot? Ik weet niet of je eens makkelijk de wortels kunt bekijken hoe die er uit zien?

Heeft het niet met je verhuizing te maken? Daar had een van mijn planten toen ook moeite mee. Of is dat al een hele tijd geleden?

Bij de eerste planten die ik kocht voor in dit huis (ongeveer een jaar geleden) heb ik helemaal niet gelet op of ze wel geschikt waren voor de omgeving. Er komt hier bijna geen zonlicht binnen in de woonkamer en dat ging met een hoop planten niet goed, dus inmiddels waren ze bijna allemaal dood. (Verder had ik wel een sanseveria maar die had wortelrot, denk te veel water gegeven). Maar nu heb ik research gedaan en vandaag allemaal planten gekocht die het hopelijk wel gaan redden. Heb ook direct zo’n app gedownload die aangeeft wanneer ze water nodig hebben, voornamelijk om te voorkomen dat ik te veel geef. Ik ben zo blij dat ik weer groen in huis heb!

Foto's






8 likes

James P. Sullivan

2 likes

Die is heel tof! Wat is dat voor eentje? Mijn kat heeft een van mijn planten vermoord, dus die moet vervangen worden…

Dit is een crassula! Volgens het kaartje een crassula hobbit (ik heb het ook niet bedacht) maar ik zat nog even te googlen en hij lijkt ook heel erg op de crassula gollum (🤷). Durf zo alleen niet te zeggen of hij veilig is voor katten

Dankjewel! Die naam maakt het alleen maar beter :smile: En volgens de sites die ik hiervoor gebruik (dekattensite en en petMD) niet giftig, dus ga eens op zoek.

1 like

Oh dat is echt vet!!! Ik heb er ook 3, al best wel grote maar ik wist niet dat ze ook bloemen konden krijgen

Mijn palmplant lijkt half dood te zijn echt heel erg sad. De bladeren zijn ook super droog en voelen soort van knapperig aan. Ik geef hem regelmatig kleine beetjes water. De plant staat nu bij de vensterbank. Maar dat helpt ook niet echt. Heeft iemand een tip voor mij?