Het Plantentopic

Even mezelf quoten hoor, maar vond het trouwens best wel satisfying om die vochtige aarde tussen de wortels vandaan te pulken en dat hele wortelnetwerk uiteindelijk in je handen te hebben. Zo mooi! En tof dat je met een beetje wroeten dat gewoon bloot kan leggen.

5 likes

Mn nieuwe lithops :heart:

8 likes

Weet iemand welke plant dit is? Hij hangt nu een beetje slap, ik heb hem nu verplaatst naar het raam maar weet niet of dat beter is?

Misschien heeft hij wel behoefte aan verse aarde. Staat hij al lang in deze pot met deze aarde? Dan zou ik hem eruit halen, de oude grond er een beetje af schudden/vegen en met nieuwe aarde in een potje doen, misschien een maatje groter ook als de wortels overal zitten.

1 like

Ik heb mn planten dus ook t liefst in de kweekpot en dan in de sierpot. Maar voor sommige sierpotten kon ik echt geen kweekpot vinden dus maar verpot in de sierpot en bidden dat t goed gaat haha.

Ik was vandaag bij de Intratuin en wilde graag een sinaasappel boompje kopen, alleen best prijzig daar. Iemand tips? Ook of het boompje/plant echt waar is?

Tip is niet naar Intratuin gaan, echt tyfusduur daar. Ik heb de mijne van H,ornbach vorig jaar maar heb hem moeten uitgraven in het najaar want hij kan niet buiten overwinteren en niet binnen in de zomer, want dan gaat hij niet bloeien. Beetje een moeilijke plant eigenlijk. Ruikt wel lekker.

Mijn graslelie (van stekjes vanaf het egf nog!! Weet niet meer van wie helaas) en nieuw huis gegeven.

14 likes

Iemand ervaring met een bamboe plant op een balkon?
Ik wil misschien een ‘ Fargesia murieliae ‘Simba’’, die schijnt max 1.75 meter te worden en kan in de zon staan. Maar vraag me wel af hoe ze in onderhoud zijn.

Ik heb net mijn zak potgrond weggegooid omdat hij helemaal vol met rouwvliegjes zat.

Eén plant die ik onlangs verpot heb had ook wel wat vliegjes, maar dat waren er een stuk minder en ik lijk ze weg te kunnen krijgen met kaneelwater.

Nu ik toch nieuwe potgrond moet gaan kopen: welke gebruiken jullie? Gebruiken jullie voor alle kamerplanten ook dezelfde? Als ik namelijk een beetje informatie over mijn planten google dan zie ik bij iedere plantensoort dat er weer andere verhoudingen potgrond / kokospotgrond / van die witte korrels / … aangeraden worden.

Mijn vorige potgrond was van Intratuin, speciaal voor kamerplanten. Die was goed luchtig, maar er zaten veel grote stukken in waardoor het niet echt handig was voor kleine nieuwe stekjes.

Ik zoek een luchtzuiverende plant die onderhoudsvriendelijk is (lees: mijn vriend met 0.0 verstand van planten moet hem kunnen verzorgen) iemand tips?

Phlebodium / blauwvaren.

1 like

Die vind ik juist niet zo makkelijk, mag niet te koud of te veel water, water mag alleen aan de zijkant van de pot, kan slecht tegen droge lucht.

@TantePollewop

Ik zou een graslelie of een sansevieria aanraden, die zijn allebei heel sterk en makkelijk. Ik heb zelf ook een epipremnum aureum, die is ook luchtzuiverend. Die van mij doet het supergoed, maar ik weet niet zeker of ik mazzel heb met een heel gezonde plant of dat hij altijd zo makkelijk is. Die andere twee zijn dat in ieder geval wel, die kunnen echt zo’n beetje alles hebben.

1 like

Aah dankje! Denk dat ik ze alle 3 voor hem ga halen :smirk:

1 like

Hier floreert -ie met minimaal onderhoud, wat een verschil haha. Sansevieria hoe kon ik die inderdaad vergeten! Maar zijn die luchtzuiverend? :thinking:

1 like

Sansevieria is inderdaad luchtzuiverend!

Ik ben jaloers op je, ik heb een blauwvaren gehad, maar die deed het helemaal niet goed, de bladeren droogden uit en werden bruin.

Oh top, nou in het kader van de luchtzuivering morgen maar nog eentje halen dan!

1 like

Weet iemand hier toevallig of Ranzijn ook kamerplanten verkoopt? Kan het op hun website niet echt vinden.

Wow, wat een verschil! Staat ie nu lichter of donkerder? Of wat is er veranderd WAT IS DE SUCCESFORMULE.

1 like

Mijn moeder en ik hebben heel veel avocadopitten laten ontkiemen, maar nu zit er eentje bij die hele andere bladeren krijgt dan de rest? Weet iemand hoe dat kan?

9 likes