Het Plantentopic

Wooow wtf is dit joh haha

4 likes

Omg het leeft hahahha

2 likes

Weggooien! Het is een virus denk ik en kan de rest aantasten.

Heeft iemand tips om een enorme monstera deliciosa op te binden? Of beter snoeien?

Hoe groot is enorm? Ik heb er een van een meter of 2,5 hoog en die heb ik met een best dik touw aan een haak in het plafond gehangen :slight_smile:

De monsteras tot een meter hoog bind ik omhoog tegen zo’n mospaal.

Die van mij was niet meer omhoog te binden omdat hij zo wild geworden was, stond eerst ook zonder mosstok. Dus die heb ik maar in stukken gesneden en opnieuw laten wortelen. Nu staan ze met een mosstok en probeer ik ze wat beter op te voeden haha

Awesome!!! Thanks! Hoewel ik dierbioloog ben, ga ik hier wel heel erg goed op hahaha.

3 likes

Ben trotse grootouder geworden van deze mini pannekoek :pancakes:

20 likes

Vier stengels tussen de 2,5 en 6 meter lang :sweat_smile:

@Haai heb je die stengels in diverse stukken gesneden? Of een lange stengel gelaten?

Ohhh dit is zoveel leuker! Albino avocado omg

die van mij was denk ik net 1 m hoog, dus die heb ik tot op de grond afgesneden en 1 stengel gelaten. Had er wel een stuk of 10 denk ik dus heb ook veel stekken weggegeven.
Een stengel van 6 meter zet je niet even in een vaas hahaha

1 like

Haha nee precies! Wel goed idee om wat te stekken, ben benieuwd!

Ik zit ook eens op Reddit te zoeken en ik zie dit prachtexemplaar. Ik denk dat ik ook zoiets ga proberen te fixen. Ik ben zo benieuwd naar het verhaal achter mijn monstera! Ik denk datie al zeker 20 is.

afbeelding

3 likes

Correctie: de langste stengel is 9 meter!:scream:

5 likes

Weet je het zeker? Ik heb ze vandaag nog gekocht bij Intratuin bij de tuinartikelen. Dus niet bij de binnenplanten.

Ik heb dit weekend nieuwe gehaald bij Praxis Tuin! Idd ook bij de buitenartikelen

Wooow wat cool! @Loxodonta post je alsjeblieft af en toe updates over je albino-avocado :heart_eyes: ?

1 like

Thanks voor de tips! Hij staat hier nog niet heel lang in, maar ik zal eens kijken voor een andere pot.

1 like

Hoe moet je planten nou eigenlijk water geven? Van boven af er gewoon op gieten, aan de zijkant van de pot in de aarde gieten en moet dat dan op 1 plek of meerdere plekken, alleen de bladeren besproeien met water? Ik heb al Plantsome die me verteld wanneer en hoeveel water ik moet geven, maar verder doe ik maar wat eigenlijk.
Heb op dit moment een dieffenbachia, anthurium, musa, hedera, pilea, aeschynanthys, ceropegia en zamioculcas.

Weet iemand wat ik kan doen om deze plant te redden? Hij krijgt steeds meer bruine bladeren

Hij wil zo te zien licht en ik denk ook minder droge lucht. Hij is bijna horizontaal naar het licht gegroeid, dus ik zou hem even in een lichtere kamer niet direct in de zon zetten en een beetje sproeien.