Het Plantentopic

Die vind ik juist niet zo makkelijk, mag niet te koud of te veel water, water mag alleen aan de zijkant van de pot, kan slecht tegen droge lucht.

@TantePollewop

Ik zou een graslelie of een sansevieria aanraden, die zijn allebei heel sterk en makkelijk. Ik heb zelf ook een epipremnum aureum, die is ook luchtzuiverend. Die van mij doet het supergoed, maar ik weet niet zeker of ik mazzel heb met een heel gezonde plant of dat hij altijd zo makkelijk is. Die andere twee zijn dat in ieder geval wel, die kunnen echt zo’n beetje alles hebben.

1 like

Aah dankje! Denk dat ik ze alle 3 voor hem ga halen :smirk:

1 like

Hier floreert -ie met minimaal onderhoud, wat een verschil haha. Sansevieria hoe kon ik die inderdaad vergeten! Maar zijn die luchtzuiverend? :thinking:

1 like

Sansevieria is inderdaad luchtzuiverend!

Ik ben jaloers op je, ik heb een blauwvaren gehad, maar die deed het helemaal niet goed, de bladeren droogden uit en werden bruin.

Oh top, nou in het kader van de luchtzuivering morgen maar nog eentje halen dan!

1 like

Weet iemand hier toevallig of Ranzijn ook kamerplanten verkoopt? Kan het op hun website niet echt vinden.

Wow, wat een verschil! Staat ie nu lichter of donkerder? Of wat is er veranderd WAT IS DE SUCCESFORMULE.

1 like

Mijn moeder en ik hebben heel veel avocadopitten laten ontkiemen, maar nu zit er eentje bij die hele andere bladeren krijgt dan de rest? Weet iemand hoe dat kan?

9 likes

Wooow wtf is dit joh haha

4 likes

Omg het leeft hahahha

2 likes

Weggooien! Het is een virus denk ik en kan de rest aantasten.

Heeft iemand tips om een enorme monstera deliciosa op te binden? Of beter snoeien?

Hoe groot is enorm? Ik heb er een van een meter of 2,5 hoog en die heb ik met een best dik touw aan een haak in het plafond gehangen :slight_smile:

De monsteras tot een meter hoog bind ik omhoog tegen zo’n mospaal.

Die van mij was niet meer omhoog te binden omdat hij zo wild geworden was, stond eerst ook zonder mosstok. Dus die heb ik maar in stukken gesneden en opnieuw laten wortelen. Nu staan ze met een mosstok en probeer ik ze wat beter op te voeden haha

Awesome!!! Thanks! Hoewel ik dierbioloog ben, ga ik hier wel heel erg goed op hahaha.

3 likes

Ben trotse grootouder geworden van deze mini pannekoek :pancakes:

20 likes

Vier stengels tussen de 2,5 en 6 meter lang :sweat_smile:

@Haai heb je die stengels in diverse stukken gesneden? Of een lange stengel gelaten?

Ohhh dit is zoveel leuker! Albino avocado omg

die van mij was denk ik net 1 m hoog, dus die heb ik tot op de grond afgesneden en 1 stengel gelaten. Had er wel een stuk of 10 denk ik dus heb ook veel stekken weggegeven.
Een stengel van 6 meter zet je niet even in een vaas hahaha

1 like

Haha nee precies! Wel goed idee om wat te stekken, ben benieuwd!

Ik zit ook eens op Reddit te zoeken en ik zie dit prachtexemplaar. Ik denk dat ik ook zoiets ga proberen te fixen. Ik ben zo benieuwd naar het verhaal achter mijn monstera! Ik denk datie al zeker 20 is.

afbeelding

3 likes