Het Plantentopic

Correctie: de langste stengel is 9 meter!:scream:

5 likes

Weet je het zeker? Ik heb ze vandaag nog gekocht bij Intratuin bij de tuinartikelen. Dus niet bij de binnenplanten.

Ik heb dit weekend nieuwe gehaald bij Praxis Tuin! Idd ook bij de buitenartikelen

Wooow wat cool! @Loxodonta post je alsjeblieft af en toe updates over je albino-avocado :heart_eyes: ?

1 like

Thanks voor de tips! Hij staat hier nog niet heel lang in, maar ik zal eens kijken voor een andere pot.

1 like

Hoe moet je planten nou eigenlijk water geven? Van boven af er gewoon op gieten, aan de zijkant van de pot in de aarde gieten en moet dat dan op 1 plek of meerdere plekken, alleen de bladeren besproeien met water? Ik heb al Plantsome die me verteld wanneer en hoeveel water ik moet geven, maar verder doe ik maar wat eigenlijk.
Heb op dit moment een dieffenbachia, anthurium, musa, hedera, pilea, aeschynanthys, ceropegia en zamioculcas.

Weet iemand wat ik kan doen om deze plant te redden? Hij krijgt steeds meer bruine bladeren

Hij wil zo te zien licht en ik denk ook minder droge lucht. Hij is bijna horizontaal naar het licht gegroeid, dus ik zou hem even in een lichtere kamer niet direct in de zon zetten en een beetje sproeien.

Weet iemand de naam van deze plant?

Wil hem toevoegen aan Plantsome maar kan hem niet vinden…

Help SOS. De avocado heeft 1 lichting mislukte blaadjes, de nieuwere daarna zijn wel weer normaal. Iemand die kan vertellen waar dat mee te maken kan hebben?

@Donnyvolgens mij een dracaena (hooo dat ik dat goed geschreven heb). Staat hij op een stammetje?

1 like

Bedoel je dit?

Ja! Dat is een dracaena inderdaad!

1 like

Oh dan heb ik er dus 2 van deze.
Een grote ( die nu na 15 jaar een nieuwe stam krijgt :grin:) en dit minietje :grin:

1 like

Jazeker! Ben er laatst nog geweest :slight_smile:

Ik heb nu al twee planten (calathea en monstera) waarbij 1 blad helemaal opgekruld is tot een buisje. Netzoals wanneer je papier oprold om er een verrekijker of schietbuisje van te maken haha snappen jullie het? Ik kan vanavond wel een foto maken, maar misschien weet een van jullie nu al hoe dit komt?

Is het een blad wat eerst normaal hing wat nu is opgerold?

Bij de ene was het al zo toen ik hem kocht, maar bij de monstera is hij nu gaan rollen idd

Bij mijn Monstera zijn dat de nieuwe blaadjes! Die zijn ook wat lichter groen en een beetje glimmend. De Calathea kan dat doen vanwege het donker. In het donker rollen de blaadjes op & als het licht is, rollen ze weer open (zo heb ik me ooit laten vertellen in ieder geval :sweat_smile:). Mijn eigen Calathea’s doen dat niet helaas :see_no_evil:

Ahh thanks! Voor de monstera zou dat wel kunnen kloppen, maar de calathea gaat wel omhoog staan in het donker, maar het opgerolde blad verandert niet…