Ik heb ze bij Ecostyle gekocht!
geen linkje want
Ik weet nog dat er een foto van aaltjes bij stonden en ze leken ergens op maden en ik ben bang voor maden
Ik heb ze bij Ecostyle gekocht!
Ik weet nog dat er een foto van aaltjes bij stonden en ze leken ergens op maden en ik ben bang voor maden
Heb je koud water gebruikt?
Ik dacht lauw water maar het kan inderdaad te koud zijn geweest. Ik heb hem wat omhoog gebonden tegen de mosstok en hij staat nu zonder touw weer recht gelukkig!
Plant noob hier! Mijn nieuwe binnenplant met grote bladeren (Vorige week gekocht, volgens mij heet ie Fatsia Japonica Aralia) hangt nu al heel slapjes, terwijl hij in de winkel nog fier rechtop stond. De man in de winkel zei dat ik hem 1x per week water moet geven, vanuit de onderkant (dus 10min in het aanrecht/bad laten staan) - dus dit doe ik. Dan staat ie in het raam van de kelder, dus krijgt genoeg wel zonlicht maar niet heeeel veel. Ik zag ook een soort van rood stof (dust) op de stam, het leek niet op beestjes. Ik heb de plant even afgedoucht vandaag en op een zonnigere plek gezet. Nog verdere tips?
Dank je wel! Ik heb ze gekocht. Dus nu wachten tot ze binnen zijn en dan kan ik aan de slag. Hopelijk helpt het, want word helemaal gek van die stomme vliegjes!
Ik heb ook aaltjes van hetzelfde merk gebruikt. Ik dacht eerst dat het niet had geholpen omdat ik na twee weken nog wat vliegjes zag (en ik dacht dat de levenscyclus korter was). Maar die gingen uiteindelijk gewoon dood en toen was alles weg. Even afkloppen! Want het was echt rot.
Ik heb net twee pannenkoekenbaby’s gehad van een vriendin, maar ze heeft ze gelijk in de aarde gestopt. Kan dat zo of moeten ze eerst in water gezet worden om wortels te schieten?
Ik heb m’n stekjes eerst een tijdje in water gezet… Geen idee of dat per se moet hoor, maar dan wist ik zeker dat ze wortels hadden. Misschien kun je 't zelf nog doen?
Waarschijnlijk maken ze ook wel wortels in de aarde! Al meerdere mensen gehoord die dat ook doen pannenkoekenplanten zijn de moeilijkste niet
Ik heb mijn stekjes ook meteen in de potgrond gezet en ze doen het allemaal prima!
Kan hoor, aarde wel lekker vochtig houden.
Bedankt allemaal! Dan laat ik ze lekker in de aarde zitten:)
Ik heb alweer een “SOS het gaat niet goed met mijn plant” vraag…(het gaat lekker hier): de 2e foto is mijn aloe Vera plant enkele maanden geleden. Die eerste van vanmorgen… zoals je ziet zijn er veel minder bladeren én zijn ze ook veel smaller/ieler. Ik heb hem nu 2 jaar maar ineens gaat het dus niet goed. Toen ik de bruine bladeren weg wilde halen vanmorgen (al niet meer te zie op de foto) kwam ik erachter dat hij heel erg los in de grond zit en amper wortels heeft, ik kon hem er zo uithalen (zie foto 3). Wortelrot? Maar waardoor dan ineens? Grond is zeker niet te nat… anyone met kennis over aloe veras to the Rescue?
Ik heb vandaag deze 2 plantjes gekocht en vraag me af wat jullie doen met die plastic potjes die eromheen zitten. Kan ik die erom laten of moet ik de planten gelijk in een nieuwe bloempot doen?
Sorry ik ben echt een plantennoob dus heb gewoon geen idee.
Als je iets naar boven scrolt kun je lezen dat hetzelfde werd gevraagd tip voor alle mensen: je kunt ook zoeken in een topic, want grote kans dat je vraag al eens langsgekomen is.
Ja het was misschien beter geweest om eerst even te kijken of deze vraag al eens was gesteld. Ik zal eens even gaan scrollen!
Ik heb van het weekend plantjes gehaald voor mijn terras maar het wordt weer koud. 3 graden in de nacht.
Moet ik mijn planten nu binnen halen?
Mooie plant! Volgens mij is het een agave. Die houden van heel veel licht, liefst volle zon, en weinig water. Mag in de winter best weken lang compleet droog staan. Mijn aloe krijgt in de winter helemaal geen water zelfs. Staat hij in gewone potgrond?
Sommige cactussen gaan in winterslaap! Dan worden ze zo rimpelig. Gewoon rustig water blijven geven, misschien de aarde eens vervangen door nieuwe cactusaarde en dan komt hij wel weer bij