Het Plantentopic

Ja, kan. Ik voel zelf altijd even aan de aarde of ze water nodig hebben want ik vind potten met een gat onderin vaak niet mooi haha.

1 like

Ik zou de planten dan met kweekpot en al in een mooie pot zetten. Dan loopt een teveel aan water de pot in en kan je het zo weggooien. Bij de Intratuin verkopen ze losse plastic kweekpotten.

1 like

Heb jij mij ooit je stekjes verstuurd?! Was nog op egf!

Uhhh dat zou denk ik wel kunnen! Hoe heette je daar? Of hetzelfde en heb ik gewoon een slecht geheugen

Ik pb je :slight_smile:

Ik heb er een paar in t water staan als experiment, ik laat je wel wat als t goed gaat!

1 like

Mijn monstera hangt opeens slap. Gister was er niks aan de hand en heb ik hem water gegeven. Vanmiddag toen ik thuis kwam hing ie slap, is ie dan te nat? Google zegt droge grond maar dat lijkt mij dan van niet :sweat_smile:

Ik heb dus last van rouwmuggen en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Helaas heeft kaneelwater tot nu toe niet geholpen, dus eigenlijk wil ik graag aaltjes proberen. Ik zag dat er hier al een aantal mensen ervaring mee hebben vandaar mijn vraag: waar hebben jullie ze gekocht? Ik heb wel al eens rondgekeken op internet, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Ik heb ze bij Ecostyle gekocht!

geen linkje want

Ik weet nog dat er een foto van aaltjes bij stonden en ze leken ergens op maden en ik ben bang voor maden

1 like

Heb je koud water gebruikt?

Ik dacht lauw water maar het kan inderdaad te koud zijn geweest. Ik heb hem wat omhoog gebonden tegen de mosstok en hij staat nu zonder touw weer recht gelukkig!

1 like

Plant noob hier! Mijn nieuwe binnenplant met grote bladeren (Vorige week gekocht, volgens mij heet ie Fatsia Japonica Aralia) hangt nu al heel slapjes, terwijl hij in de winkel nog fier rechtop stond. De man in de winkel zei dat ik hem 1x per week water moet geven, vanuit de onderkant (dus 10min in het aanrecht/bad laten staan) - dus dit doe ik. Dan staat ie in het raam van de kelder, dus krijgt genoeg wel zonlicht maar niet heeeel veel. Ik zag ook een soort van rood stof (dust) op de stam, het leek niet op beestjes. Ik heb de plant even afgedoucht vandaag en op een zonnigere plek gezet. Nog verdere tips?:grimacing:

Dank je wel! Ik heb ze gekocht. Dus nu wachten tot ze binnen zijn en dan kan ik aan de slag. Hopelijk helpt het, want word helemaal gek van die stomme vliegjes!

Ik heb ook aaltjes van hetzelfde merk gebruikt. Ik dacht eerst dat het niet had geholpen omdat ik na twee weken nog wat vliegjes zag (en ik dacht dat de levenscyclus korter was). Maar die gingen uiteindelijk gewoon dood en toen was alles weg. Even afkloppen! Want het was echt rot.


Ik vraag denk ik een beetje naar de bekende weg maar… M’n cactus staat er al een tijd zo bij, gekruld. En zie nu ook rimpels in het groene… Heb ik toch te weinig water gegeven of is het iets anders? Heb 'm deze winter bijna niets gegeven en verder ook weinig. Hij krijgt wel veel zon en staat op een verwarming. Zal een plens water nog helpen of issie al dood? Al m’n andere planten doen en prima, maar een cactus en aloë Vera in leven houden is toch moeilijker voor me, jeetje :joy:

Ik heb net twee pannenkoekenbaby’s gehad van een vriendin, maar ze heeft ze gelijk in de aarde gestopt. Kan dat zo of moeten ze eerst in water gezet worden om wortels te schieten?

Ik heb m’n stekjes eerst een tijdje in water gezet… Geen idee of dat per se moet hoor, maar dan wist ik zeker dat ze wortels hadden. Misschien kun je 't zelf nog doen?

1 like

Waarschijnlijk maken ze ook wel wortels in de aarde! Al meerdere mensen gehoord die dat ook doen :blush: pannenkoekenplanten zijn de moeilijkste niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb mijn stekjes ook meteen in de potgrond gezet en ze doen het allemaal prima!

1 like

Kan hoor, aarde wel lekker vochtig houden.

1 like