Die is alleen nog veeeel knapper.
O wow, deze staat er ook wel prachtig bij zeg!
Jaaa ik ben ook mega trots op mijn monstertje. Kan niet wachten tot hij weer nieuwe bladeren gaat uitrollen <3
Wow die groeit echt super mooi! En @Melacholie jouw blad ziet er ook zo perfect groen uit
Mijn monstera is helaas een mix van groen/geel/bruin, zo jammer
@babushkababy wat mooi!!
——————-
Sinds kort doe ik mijn planten 1x per week in “bad”. Ik heb alles in binnenpotten staan en die zet ik dan op een schaaltje, waardoor ze van onder water krijgen. Ze doen het echt super goed nu!
Hoe spreek je dat trouwens uit? Als monster-a? Of als monstèra? Vind het ook een prachtige plant, jammer genoeg heb ik al een grote Palm dus nog een grote plant is te veel helaas
Ik zeg monsteeeera
Mon-steer-a?
Ja hahaha
Ziet er uit als een geldboom!
Oh wow die doet het wel heel goed! Je asparagus die er naast staat trouwens ook! Wat is daar je geheim voor? (die van mij staat op het noorden maar wordt bij vlagen helemaal bruin en verliest dan een boel naaldjes).
Ik heb dezelfde en inderdaad, wat een diva… ik heb hem niet te licht gezet (in de gang) en zorg ervoor dat ie altijd een beetje vochtig is. Ondanks dat hij er niet altijd even florisant uitziet, heb ik toch binnen een week drie nieuws bladeren gekregen. Kennelijk gaat er toch wat goed.
Oh wauw dat doe je goed! Lees dat ze per jaar 5 a 6 nieuwe bladeren krijgen. Sinds ik wat vaker sproei, lijkt ie zich wat herpakt te hebben.
mijn asparagus houdt vooral van een iets minder lichte plek, in het raamkozijn doetie het niet zo goed. En hem af en toe sproeien helpt ook erg goed!
Trots op deze 7 () babies
Ik heb ze allemaal een cijfer gegeven en ik houd hun voortgang heel goed bij op mijn telefoon.
Bij mij gaat alles met ups en downs. En ik kan er echt geen peil op trekken. Het ene moment doen ze het allemaal super goed, vier dagen later ben ik bang dat ze dood gaan. Ik geef ze consequent water, keer ze om zodat ze niet telkens op dezelfde plek licht krijgen etc, maar goed. Tot nu toe zijn ze ook elke keer weer uit de dood opgestaan
Hoe heten die andere planten? Vind ze super leuk!
Wat jammer! Zit het op alle bladeren? Hoe vaak geef je 'm water en waar staat 'ie? Sproei je hem geregeld, hij houdt wel van een hoge luchtvochtigheid? Maakt de plant nog wel nieuwe bladeren aan?