Het Plantentopic

Wat? Hahahaha. Wat is dit voor een gekke plant😂
Eerst gedraagt het zich als een calathea en nu gaat ie opeens hangen. Maar dan zal het wel goed gaan…

1 like

Ja kijk:

Ja het is echt een raar ding! Ik heb eerlijk gezegd bij die van mij nog nooit gezien dat de bladeren veranderen van stand overdag/s nachts haha dus ik leer ook nog wat

(Niet mijn foto)

6 likes

Biecht: Deed ik ook weleens, tot er een melding bij de ingang stond dat de tassen en jassen gecontroleerd werden. Zag me al helemaal rood een handje blaadjes uit mijn jaszak halen :joy:.
Wordt een mooie plant! Ik heb hem ook, en vind hem heel makkelijk stekken!

1 like

Oh wauw! Dat ziet er ook wel tof uit zo. Ben benieuwd waar voor gekke vormen de mijne gaat aannemen haha

Ja, de term is propagating! Moet je maar eens op googlen, denk dat de “goede” manier is om de blaadjes eerst te laten drogen (dag of 2) en dan bovenop wat aarde op een lichte, zonnige plaats te zetten en elke dag te bevochtigen. Binnen een paar weken groeit er dan een kleine succulent aan.

Dit idee:

5 likes

Oh wauw, mijne groeit als kool dus hoop dat 'ie ook zo gek gaat doen haha. Vind het zo leuk om hem 's avonds helemaal rechtop te zien staan :blush:


Ik heb een Lipstickplant (Aeschynanthus) en er zaten een paar dorre blaadjes aan dus ik haalde ‘m naar beneden (hangt aan het plafond) en toen zag ik dat onderop veel dorre blaadjes zitten, er zat ook een hele losse “tak” in, met allemaal groene blaadjes dat dan weer wel, maar is dit normaal? Of erg?
Ik geef ‘m water als Plantsome dat zegt, maar die app loopt niet altijd even lekker bij mij dus het was ongeveer 10 dagen geleden.

Ik wil in mijn slaapkamer wel een plant! Hij krijgt hier alleen niet zoveel licht en echt warm wordt het hier ook nooit, iemand een suggestie? Mag denk ik wel een wat stevigere plant zijn van 30-50cm hoog. Sansievera’s doen me altijd aan kantoorplanten denken dus daar hoef ik niet per se mee wakker te worden :sweat_smile:

Help! Één van de ‘stengels’ van m’n sanseveria hing scheef, en toen ik beter keek bleek hij gewoon helemaal niet meer vast te zitten in de grond? Er zitten wel wat worteltjes aan, ook een soort witte aanslag, die ik er gewoon af kan vegen trouwens. Ik lees online vooral veel over rot, maar de stengel is gewoon helemaal stevig nog. Heb een keer een andere sanseveria gehad met rot maar die werd helemaal zacht en mushy. Weet iemand wat ik hier het beste mee kan doen? Eruit halen, laten staan, proberen om 'm in een andere pot te zetten en er een nieuwe plant uit laten groeien?

Foto's

Is er iemand met een pannekoekenplant die mij een stekje wilt sturen? ( met vergoeding uiteraard)

:grin:

Oja dit heb ik ook wel es gehad. Heb ze zelf altijd weggegooid :zipper_mouth_face:

Ik kreeg net een berichtje van iemand die veel van planten weet en die zegt dat het vaak voorkomt bij sanseverias, vanwege de manier waarop ze gestekt worden. Zolang de stengel nog stevig is en er worteltjes aan zitten zou het vanzelf goed moeten komen volgens hem! Ik had m er ook al uitgehaald maar nu toch maar weer teruggestopt :’)

in welk deel van ned woon je ? want dan mag je evt ook langs komen hoor. lijkt me zo zonde om dat via de post ye doen? gaat dat wel goed :sweat_smile:

Ik woon in de kop van noord Holland :blush:

Lief van je!

Het gebeurd vaker hoor, zijn meerdere webshops die stekjes via de post versturen :slight_smile:
Weet alleen niet precies hoe haha

Als je nog op zoek bent, ik wil ze anders wel opsturen :slight_smile: stuur dan ff een pb’tje :slight_smile:

Ik zou hem inpakken in licht vochtig keukenpapier, zakje er om, en dan iets stevigs zoals een sigarendoosje of een brievenbuspakje ofzo!

1 like

Ik stuur je een pb :grin:

ik ook! kijk maar wat je wilt! kunnen ook ergens afspreken oid

Hee! Lief van je maar ik heb zojuist een paar stekjes opgestuurd gekregen van @Melacholie :slight_smile:

Als de plantjes toch niet tegen versturen kunnen neem ik ff contact met je op goed?

Misschien zijn er nog anderen die stekjes willen ruilen/ kopen/ weggeven?
Het idee is er om een stekjes topic te openen, voor het ruilen, verkopen of weggeven van stekjes.

4 likes

Idd een marantha leuconeura (tiengebodenplant). Ziet er niet slecht uit! Sproeien doe je goed, anders krijg je 1) opgerolde bladeren en 2) bruine topjes aan de bladeren. Weinig water per keer, maar houd van licht vochtige grond. Vaak (meerdere keren per week) een beetje geven goed verspreid.

1 like