Het Plantentopic

Welke potgrond gebruiken jullie? Ik had eerst die van de Intratuin, speciaal voor kamerplanten, maar ik vond het een beetje irritant dat daar heel veel grote stukken inzitten, vooral bij kleine stekjes / plantjes is dat niet zo handig.

En gebruiken jullie kant en klare potgrond of mengen jullie het nog met andere dingen om het luchtig te maken?

In mijn laatste zak van intratuin zitten inderdaad ook grote stukken, heel vervelend! Had ik eerst niet. Ik gooi normaal eigenlijk overal wel perliet doorheen om het wat luchtiger te maken. Heb ook cactuszand voor de vetplanten.

1 like

Ik heb laatst voor het eerst biologische potgrond gekocht en die is heel fijn zonder van die brokken of stukken hout oid erin. Reteduur, maar wel fijn in de moestuinpotjes.

2 likes

Oh dat klinkt goed! Ik gebruik momenteel juist voornamelijk potgrond voor kleine stekjes. Van welke winkel / welk merk is het?

Van de praxis. Vond hem vooral fijn omdat je niet eerst die hele zak moet doorwoelen om die brokken los te maken haha. Hij zakt alleen wel erg in als je water geeft, maar ja het is ook heel los dus eigenlijk wel logisch.

5e per zak van 40liter trouwens.

1 like

Goeie tip! Bij Ah is biologisch potgrond 2 euro per 5 liter, dus 16 euro voor 40 liter…

:o_o: absurd

Is dat een kussen of een dier??

4 likes

Die is alleen nog veeeel knapper.

29 likes

Zijn jullie ook zo trots op je planten? Vooral nu zo de laatste zonnestralen in de kamer staan

50 likes

O wow, deze staat er ook wel prachtig bij zeg!

1 like


Jaaa ik ben ook mega trots op mijn monstertje. Kan niet wachten tot hij weer nieuwe bladeren gaat uitrollen <3

41 likes

Wow die groeit echt super mooi! En @Melacholie jouw blad ziet er ook zo perfect groen uit
Mijn monstera is helaas een mix van groen/geel/bruin, zo jammer

1 like

@babushkababy wat mooi!!

——————-

Sinds kort doe ik mijn planten 1x per week in “bad”. Ik heb alles in binnenpotten staan en die zet ik dan op een schaaltje, waardoor ze van onder water krijgen. Ze doen het echt super goed nu!

2 likes

Hoe spreek je dat trouwens uit? Als monster-a? Of als monstèra? Vind het ook een prachtige plant, jammer genoeg heb ik al een grote Palm dus nog een grote plant is te veel helaas

Ik zeg monsteeeera

Mon-steer-a?

Ja hahaha

2 likes

Weet iemand wat dit voor plant is?

4 likes

Ziet er uit als een geldboom!

1 like