Het Plantentopic

Lang :smiley: haha geen idee, maar ze zijn super langzaam. Zet ze meestal ergens op de vensterbank of in mijn glazen plantenbaby-kast en dan probeer ik ze lekker te laten.

1 like

Haha ik snap de verwarring, dat was écht snel geweest.

1 like

Graslelie is zoo makkelijk! Maakt niet uit welk potje en je hoeft zeker niet in de weer met stekgrond, perliet of zand. Wel hele goede tips hoor van @Violoncello, maar een graslelie vindt alles best. Heerlijke plant :slight_smile:

3 likes

Hahaha behalve bij mij. Ik snap er echt niks van, maar ze blijven hier niet inleven. Hebben waar ik woon wel water met heeeeel veel kalk, dus dat is wel een level up, maar toch :frowning:

Bij mij was de graslelie ook een moeilijke. Was, want hij is niet meer :frowning:

Ik ga het nog een keertje proberen binnenkort.

Ondertussen bezig met heel veel babyplantjes, zo leuk! Alle stekjes gaan heel goed met al dat zonlicht in de vensterbank.

Mijn Monstera, vandaag gekocht bij Intratuin, stond al tijdje op mijn lijstje. Mand erbij gekocht :smiley:

Zal morgen even foto maken van de rest van de plantenfamilie (heb veel cactussen :heart_eyes:)

12 likes

Aw noo! Wat gebeurde er? Ze kunnen zelfs alleen in water leven en met allerlei temperaturen (serieus, als het maar niet vriest). Bij mij vinden ze altijd lichtvochtige aarde + veel licht, maar geen directe zon wel fijn.

Mijn kat heeft er veel opgevreten, die mag ik eigenlijk niet meetellen haha. Ik weet niet zo goed wat er mis gaat eigenlijk :thinking: maar heb er laatst serieus twee weggegooid omdat ik het niet meer kon aanzien. Echt erg

Ohja, die fuckers vreten bij mij m’n olifantenpoot op :pensive: he balen! volgende keer laten zien hier, misschien kunnen we je helpen met reanimeren :slight_smile:

1 like

Ik heb echt iets geks, er groeit bij dit plantje (peperomia rotundifolia) ineens iets heel anders (op de foto aan de linkerkant, met een paar witte bloemetjes) :face_with_monocle:

Ik heb dit plantje nu een half jaar ofzo, sinds hij echt mini was, waar kan dit nu in één keer vandaan komen?

1 like

Nee het is echt iets anders, de blaadjes en takjes zijn heel anders. Mijn plant heeft roodachtige takjes, deze takjes zijn groen. De blaadjes hebben een andere vorm en kleur, zijn veel dunner en ze groeien op een andere manier. Het lijkt me dus sterk dat dit bij de plant zelf hoort. Vooral omdat alle ‘wildgroei’ op één plek aan de linkerkant groeit.

Kan zijn dat er een zaadje van iets anders in de pot was gewaaid voor je hem kocht en daar nu iets uit aan het groeien is. Grappig wel, maar ik zou het eruit halen voor het geval het onkruid is en dan in een ander potje zetten.

1 like

Ik heb hem er inderdaad maar even uitgehaald.

Het was trouwens nogal een sneu plukje, dus ik heb het weggegooid, al voel ik me nu een beetje schuldig.

Dit las ik ook inderdaad! Ik ben benieuwd hoe het gaat :blush:

1 like

Moet ik deze snoeien? Ik denk dat die takken teruggesnoeid moeten worden, want dood hout maar ben niet zeker.
Het is een hortensia op stam.

Hebben jullie een plantenwishlist? En willen jullie die hier delen?

Ik mag van mezelf echt geen nieuwe planten meer kopen. Ik heb er de ruimte echt niet voor en ik moet van mezelf onder de 30 blijven. Uiteraard heb ik op dit moment, met alle stekjes en babyplantjes meegeteld, exact 29 planten…

Ik droom er wel van om ‘later als ik groot ben’ in een groot licht huis te wonen met verschillende kamers, wat ik dan helemaal leuk met planten in kan gaan richten! Nu woon ik in een studiootje met maar één (niet zo heel groot) raam op het noordoosten, dus dat beperkt het wel.

Overigens heb ik wel een wishlist hoor:

Wishlist voor op de lange termijn

Ficus elastica tineke

Monkey mask

Calathea rufibarba
Ik weet niet of ik überhaupt ooit nog een calathea koop hoor, ik heb er één en die is zo moeilijk :unamused:
image

Calathea triostar
Zie hierboven, heel mooi, maar gaat hem waarschijnlijk niet worden

Alocasia pink dragon

8 likes

Ik heb een pinterestboard met planten die ik nog wil :see_no_evil:. Een deel ervan heb ik inmiddels staan

Samenvatting

2 likes

Oh my god die eerste “jellyfish” plant!! Wat is het en hoe maak je het??

Heel leuk!

Ik heb toevallig een poosje geleden ook een tradescantia gekocht als een soort vervanging voor mijn wens naar een calathea triostar! Als ik ze zo bij jou naast elkaar zien staan lijken ze ook echt precies op elkaar.

1 like

Calatheas vind ik een van de mooiste planten in het tuincentrum. Heb er een sinds 2 weken en wist helemaal niet dat ze zo diva waren toen ik hem kocht. Hopelijk houdt hij het vol bij mij.