Het Plantentopic

Ik ben op zoek naar een hoge, smalle plant. Het mag wel tot 150 cm maar niet te wijd/breed. De plek in huis heeft geen direct zonlicht maar wel continu daglicht, het is ook geen schaduw, hoe noemen ze zoiets in de plantenwereld?
Heeft iemand een tip voor een leuke plant?

Welke heb je?

Ik heb btw ook een calathea die nu zoooo mooi is, alleen hij staat er nog maar 3 weken dus beter houdt ie 't vol
Hij krijgt wel al nieuwe bladeren :two_hearts:

25 likes

Heb hem toen ik hem gekocht had ook gepost. Wil eigenlijk ook degene met hele grote bladeren, maar die groeit veel te breed en zou niet weten waar ik hem kwijt kan.

7 likes

Oh ja heb er niet hij gezegd welke planten ik al heb… Behoorlijk wat, en de areca palm is er 1 van, dus het liefst wat anders!
Verder heb ik een monstera, een zamioculcas en een spathiphyllum qua “grotere” planten

Omg deze bladeren zijn zoooo mooi, vind 'm echt fantastisch haha. Staat jouwe al lang? Ik hoop echt dat ie 't lang volhoudt, hij staat momenteel in m’n slaapkamer, wat altijd schaduw inhoudt maar volgens mij is ie tot nu toe redelijk blij

Ja ik houd 'm ook angstvallig in de gaten door alle verhalen hier. Hij krijgt echt speciale aandacht

Olifantsoor is een leuke! Weet alleen niet of ie ook groot wordt? Hij komt naast een kast te staan dus het mag best de hoogte in

Weet iemand btw wat dit voor plant is?

Het is een luchtplantje in een een soort schelp, zo leuk! ze verkopen hem bij mijn tuincentrum gewoon zo, maar je kan hem vast ook zelf maken. Ik heb hem nog niet gekocht want hij kost bij ons 15 euro ofzo : (

1 like

Dat is een philodendron scandens!

2 likes

Wij hebben een alocasia calidora (olifantsoor) die kunnen vrij groot worden en ook redelijk breed door de grote bladeren. Hoe breed mag hij zijn? Bij alocasia’s moet je ook rekening houden met guttatie, dan vallen er druppeltjes van de bladeren af. Is een houten vloer niet zo blij mee!

Mijn Calathea van Ikea heeft het ruim 2,5 jaar volgehouden maar toen we gingen verhuizen bleek de lucht in de nieuwe woning te droog wat hem de das heeft omgedaan. Ik had een pot met daarin hydrokorrels en daarop dan de normale pot met gaten in de bodem zodat er nooit water op de bodem zat. Verder wekelijks afnemen meteen een vochtige doekje en af en toe met de plantenspuit. Door de droge lucht was er een spintuitbraak vorig jaar die me al mn planten heeft gekost :sob:

Hmm dan is ie denk ik minder geschikt, dan vlekt ie wellicht op de kast! Het stuk waar ie komt te staan is zo’n 55 x 55

1 like

Begonia maculata of: stippen begonia

1 like

Hoe “stevig” bindt je een monstera vast btw? Mijne gaat alle kanten op behalve de goeie, dit is z’n status nu maar ik vind het zo snel zielig als ie vast zit haha
Moet ik 'm echt om die stam binden?


Hij krijgt wel nieuwe bladeren, heb er 3 gespot in 1 week

Heb 'm btw nog niet zo lang, week of 3

2 likes

Weet niet of dat past…kan een joekel worden! Hier hangt hij een aan 1 kant over de kast heen.
-foto weg-

2 likes

Wel een mooie! Ik ga op zoek naar deze maar dan voor een andere plek. M’n kast is namelijk 1.80 hoog en zou 't zonde vinden als de plant niet tot z’n recht komt, deze moet echt de ruimte krijgen

Ik word zo enthousiast van planten he, is ook 't eerste wat ik mensen laat zien als ze op bezoek komen haha love dit topic ook

1 like

Deze staat ook lekker in zn eentje te shinen op de slaapkamer! Beneden heb ik wel wat meer planten. Zoveel dat ik niet durf te tellen haha. Maar veel daarvan zijn ook best klein (nog wel).

Thanks!!
Sorry ben nou echt aan 't spammen, maar weet je (of iemand anders) misschien ook wat dit is?

1 like

Wij hebben deze staan en past perfect. Heb alleen even geen mooie foto, maar voor het idee:


Hij lijkt op de foto wel breder dan hij is. Heeft 3 stammen, dus goed gevuld.

2 likes

Dat is een croton.

1 like