Echt prachtig. Baal echt dat ik er al twee heb laten dood gaan.
Ik wil ook een grote
.
Pannenkoeken blijft mijn lievelingseten dus waarom lukt de plant ook niet.
Hahaha en dan ben ik jou ‘advies’ aan het geven 
Wat mooi ook dat jouw plant ook aan de onderkant van de stam gewoon nog blaadjes heeft. Als je plaatjes ziet van pannenkoekenplanten met zo’n hoge stam is de onderste helft daarvan vaak kaal.
Oh, meteen een vraagje trouwens, ik zie dat de bovenste takjes van jouw plant een beetje rood zijn. Mijn moederplant heeft dat niet, maar de twee babyplantjes (die in een eigen potje zitten) wel en ik was me de laatste tijd al aan het afvragen wat dat te betekenen heeft. Weet jij dat?
Is het de groene of die met roze streepjes op de bladeren?
Ik heb er ook één, een groene, en die komt toevallig ook van de Dille & Kamille. Het is niet echt een heel makkelijke plant, die van mij heeft wat bruine randjes aan de bladeren omdat de lucht vrij droog is.
Maar hangt hij echt helemaal slap, of zijn de bladeren naar beneden gekanteld? Want dat laatste is normaal, net als een calathea zijn de bladeren beweeglijk en zitten er echt een soort scharniertjes bij de overgang van het blad naar de stengel. Overdag bewegen de bladeren zich naar het licht toe en 's nachts bewegen ze zich omhoog.
Kunnen alleen maar van elkaar leren toch!
Oh ja inderdaad, was mij nog nieteens opgevallen
. Mijn twee stekjes hebben het ook, maar ik weet niet wat het betekent. Als ik Google vind ik alleen dit:
“Glanzende, leerachtige, dikke, donkergroene pannenkoeken balanceren op lange, dunne, rode stengels.”
Maar het zijn alleen de nieuwe stengels die rood zijn, dus dat klopt ook niet echt. Ben wel benieuwd nu!
Ja ik kon er online ook niks over vinden en mijn kleine plantjes zien er verder ook gezond uit en groeien goed. Best vreemd inderdaad, misschien is er hier iemand anders die het weet?
Die van mij heeft roze streepjes. Hij hangt echt naar beneden gekanteld. Begin nu wel te twijfelen want ik heb wel Calathea’s gehad die inderdaad bewogen, maar die gingen niet zo heftig naar beneden als deze en in de winkel waren de bladeren ook meer omhoog dan nu. Misschien hoort het wel gewoon zo, bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik heb 4 maanden terug een van de toppen er af geknipt en die al die tijd in water gezet. Het gaat niet rotten/dood, maar wortelen doet het ook niet. Dat kan ik je dus niet aanraden 
Edit: zie nu net dat bij een ander dit wel succes had, dus proberen kan geen kwaad 
Zijn er mensen hier die het leuk vinden stekjes te ruilen? Is het een idee daar een nieuw topic voor te maken? Via Fb zijn er uiteraard heel veel groepen, maar ik heb het idee dat daar niet heel veel geruild wordt?
Lijkt me leuk!
Ik heb ook wel wat te ruil! Dus ik ben zeker geïnteresseerd.
Tocht? Luchtvochtigheid? Voeding?
Wat is niet goed aan donkere, bolle blaadjes? Als ie te veel water of zon krijgt worden de blaadjes juist licht
Ik heb afgelopen week ook 2 stekjes genomen van mn schefflera (gewoon aparte blaadjes in water), zou normaal moeten lukken. Ik post het hier wel als ik wortels spot!
Volgen jullie trouwens everythirdthought op Insta? Zij stekt enorm veel, heel leuk om te volgen!
Mijn cactus wordt opeens donkerder en is ook iets slapper. Ik ben een weekendje weg geweest en zie nu dat er opeens schimmel op zit. Valt dit nog te redden? Weet iemand hoe?
Dan lijkt het me het handigste dit hier te doen.
Ik heb in de aanbieding:
- Vaderplant (tradescantia zebrina)
- pannekoekenplantjes
- Verschillende graslelies
- bladstekken van een watermelon pannekoek
Leuk!
Ik zou wel een stekje van de watermeloen pannenkoekenplant willen, dat is deze toch?

Ik heb zelf een aantal gestekte babyplantjes die geworteld zijn, al een poosje in een potje staan en inmiddels ook (een beetje, ze zijn nog wel klein hoor) gegroeid zijn. Het nadeel is dat ik ze dus niet per post op kan sturen, het voordeel dat het allemaal plantjes zijn die het al goed doen.
- Pannenkoekenplant
- Tradescantia zebrina
- Philodendron scandens
- Scindapsus pictus
- ZZ-plant
Ik had nog niet eerder van haar gehoord maar ben zojuist het account gaan volgen, er kunnen altijd meer planten op mijn instagram feed. Vooral accounts die zelf ook stekken zijn leuk om te volgen. 
Ik heb voor nu alleen de vader plant.