Het Plantentopic

Goed om te weten, dan laat ik 'm maar staan!

Noo echt, wat bizar om dat dan te verkopen zeg. Ik snap eigenlijk niet waarom hij zo snel doodgaat dan? We hebben zoveel planten binnen die normaal veeeeel groter worden. Kijk naar monstera, of epipremnum.

Heeft iets met dat ding te maken waar hij uit komt toch? Als daar geen voeding meer in zit gaat hij dood dacht ik

Ja dat komt door die kokosnoot die ‘op’ raakt.

Hoe werkt dat dan, hij heeft toch gewoon wortels? En in de natuur gaat het toch ook goed? Ik wil dit gaan proberen nu :joy:


Mn paastakken hebben wortels dus ik heb er een paar in potten gestoken. Via Het Internet heb ik begrepen dat ze tot wilgen kunnen uitgroeien als je ze in de tuin zet dus ik hoop dat ik in potten een soort miniboompje/struik kan maken!

21 likes

Hij bloeiiiiit!

Bij mijn ouders staat al jaren de paasdag in de tuin van toen ik een jaar of tien was, is inderdaad een leuk wilgenboompje

Edit: niet de paasdag staat in de tuin, maar de paastak

2 likes

Allebei je planten doen het fantastisch :smiley: haha jij bent de laatste die hier om advies hoeft te vragen!

Die ‘pukkels’ betekent gewoon dat hij groeit. Hij maakt nieuwe ‘blaadjes’ aan. Je kan het er wel af halen, paar dagen/weken laten drogen en dan weer in de aarde zetten. Zo heb ik mijne gestekt toen hij gevallen was.

2 likes

Hahaha ik vind dit echt heel schattig want hij doet het juist super goed!

4 likes

Ik heb het idee dat de lucht in mijn kamer idioot droog is. Heb een luchtbevochtiger gekocht voor mezelf, voor m’n luchtwegen tijdens slapen, maar heb hem nu tussen mijn plantjes gezet. Eens zien of ze daar goed op reageren.

deze is niet meer te redden denk ik. Misschien dat kleine groene nieuwe uitlopertje nog wel. Heb je de grond goed vochtig?

Ik denk dat de kans klein is. Wat ik soms probeer, is een stervend stekje opnieuw te laten wortelen in water. Zoals @Haai zegt, misschien is dat bovenste groene blaadje nog te redden.

1 like

deze plant is lastig te verzuipen, hij staat liever te nat dan te droog! Ik zet hem 1x in de week even op een schoteltje met water en hij groeit als kool

1 like

Ik zou dat nu nog niet doen, je stekje moet eerst goed wortels maken. Ik zou hem in verse stekaarde zetten, de bodem vochtig maken, en er een diepvrieszakje om heen binden. Dan blijft het vocht bij het plantje, en krijg je het effect van een kasje

1 like

Nou ja, je MOET niks, maar het is wel een aanrader. Stekaarde is losser waardoor je plantje gemakkelijker kan wortelen.

1 like

Ik weet niet wat ik met deze Musa moet. Hij is een keer toegetakeld door kinderen. En nu ziet hij er zo uit. Zo zielig. Er groeien wat bladeren, maar niet echt in de hoogte. Ik geef al water en plantenvoeding adhv de plantsome app. Hij heeft geen baby’s helaas. Is het gedaan met deze plant?

Ik dacht dat paastakken van de krulhazelaar waren? Maar er zou in elk geval een leuk boompje uit moeten kunnen komen ja

Over het hoofd gezien deze, sorry! Heb deze van Plantsome, toen besteld samen met m’n planten maar wellicht verkopen ze 'm ook los

1 like