Het Plantentopic

Mijn stek is waarschijnlijk kwijt geraakt met de post :frowning: PostNL kan pas over 5 werkdagen wat doen dus ik hoop dat hij het redt, maar ben er bang van want hij is al vanaf vrijdag onderweg

Aww wat jammer! Van wat voor een plant is het een stekje?

Monstera variegata

Samenvatting

2 likes

Oh die is echt prachtig, ik hoop dat hij nog heelhuids je huis bereikt!

Oohh nee die zijn ook heel duur, toch?

Ik heb perliet besteld (gek genoeg kon ik dat nergens in een echte winkel vinden) en als het goed is komt dat morgen binnen.

En vandaag heb ik bij de Intratuin voor een paar planten ook een terracotta pot gekocht, dus ik ga ze meteen morgen verpotten!

Bijvoorbeeld deze dieffenbacchia die ik nu driekwart jaar heb en die volgens mij wel toe is aan een iets ruimere pot :redface:

2 likes

De bovenste en onderste heb ik allebei als babyplantje bij de Intratuin gekocht. Daar kun je voor vijf euro drie babyplantjes uitkiezen en het wisselt steeds wat ze hebben staan. Er staan verder ook geen naamkaartjes bij ofzo.

Maar ze doen het allebei echt supergoed en zijn ontzettend gegroeid sinds ik ze heb!

1 like

Oh dat is wel slim ja, in welke facebookgroep zit je? Van de meeste weet ik de naam wel op te sporen gewoon door te googelen op hoe de plant eruit ziet, maar bij deze twee lukte dat niet.

Welke plantjes heb jij allemaal via die actie gekocht?

Heel leuk!

Dit zijn mijn plantjes die ik ooit als baby bij de Intratuin heb gekocht, alleen de croton in het midden groeit niet heel hard, maar de rest is inmiddels zeker drie keer zo groot als toen ik ze kocht!

Volgens mij hebben we er één gemeenschappelijke tussen zitten, die peperomia die bij jou achter de twee cactussen staat en bij mij links achteraan.

1 like

Ze worden zeker groter! Jij hebt veel cactussen en die groeien over het algemeen natuurlijk niet bepaald hard, maar die babyplantjes zijn geen andere soort ofzo, het zijn gewoon heel kleine stekjes van normale planten.

Zelfs die fittonia die jij hebt (met die witte nerven) kan best groot worden, hoewel hij nu echt miniblaadjes heeft.

Ik ben ook altijd ernstig in de verleiding om een paar van die babyplantjes mee te nemen als ik bij de Intratuin ben. Ze zijn zo schattig inderdaad en zo’n klein plantje past er altijd nog wel bij houd ik mezelf dan voor. Maar inmiddels heb ik echt veel te veel planten en mag ik er absoluut geen planten, zelfs geen mini’s, meer bijkopen.

1 like

Je zou met een zz-plant kunnen beginnen! Dat is echt de makkelijkste plant ooit (samen met de sansevieria, maar die vind ik wat saaier).

De enige manier om die dood te krijgen is door hem heel veel water te geven in een pot zonder gaten aan de onderkant. Verder kan hij alles hebben, je kunt hem een maand lang geen water geven en hij kan ook prima op een plek zonder al te veel daglicht overleven.

Het resultaat van een ochtendje planten verpotten :grinning:

Hier ben ik serieus 4 uur mee bezig geweest, vooral die scindapsus was lastig, het zijn allemaal losse strengen die ik heel voorzichtig van elkaar heb losgemaakt (de wortels zaten helemaal door elkaar). En daarna heb ik hem zelf weer mooi gerangschikt en aan een paar bamboestokken vastgemaakt.

En het andere resultaat ...

:flushed:

Hoe doen andere mensen zonder tuin / balkon / andere vorm van ‘buiten’ dit? Ik kan moeilijk op de straat voor mijn huis gaan zitten.

16 likes

Wat ziet het er leuk uit zo op dat rekje :heart_eyes:

1 like

Oooh zo leuk! Waar heb je dat rekje gekocht? Zoek nog zoiets voor aan de muur met kleine plantjes.

Een schefflera

1 like

Nee, eigenlijk niet, volgens mij is het ook niet de makkelijkste plant om te stekken. Ik heb er ook wel eens wat over opgezocht en kwam inderdaad allerlei totaal verschillende manieren tegen en ben er toen nooit aan begonnen.

Wat leuk! Welke manier heb je gebruikt?

Ik ben ook heel benieuwd, wil je het laten weten of het lukt?

Had deze stek voor weinig geld gevonden maar normaal zijn ze best prijzig ja, heel zuur dit

Oh dat stekken gaat heel makkelijk! Ik heb gewoon een tak afgeknipt en in een vaas gezet. Dikke vette wortels nu.
De plant zelf doet ook alsof er niets gebeurd is en groeit op die plek gewoon door Haha

Je het is een gigantische schefflera. 4m

9 likes

Oh dit wil ik ook!

Maar heeft jouw schefflera allemaal vertakkingen dan? Die van mij heeft gewoon één lange rechte stengel waaraan dan aan de zijkanten die kleine takjes met blaadjes zitten. Ik vind het ook wel een beetje zielig om gewoon het hele bovenste gedeelte er af te gaan knippen.