Het Plantentopic

Zijn er mensen hier die het leuk vinden stekjes te ruilen? Is het een idee daar een nieuw topic voor te maken? Via Fb zijn er uiteraard heel veel groepen, maar ik heb het idee dat daar niet heel veel geruild wordt?

4 likes

Lijkt me leuk!

Ik heb ook wel wat te ruil! Dus ik ben zeker geïnteresseerd.

Tocht? Luchtvochtigheid? Voeding?

Wat is niet goed aan donkere, bolle blaadjes? Als ie te veel water of zon krijgt worden de blaadjes juist licht

Ik heb afgelopen week ook 2 stekjes genomen van mn schefflera (gewoon aparte blaadjes in water), zou normaal moeten lukken. Ik post het hier wel als ik wortels spot!

Volgen jullie trouwens everythirdthought op Insta? Zij stekt enorm veel, heel leuk om te volgen!

5 likes

Mijn cactus wordt opeens donkerder en is ook iets slapper. Ik ben een weekendje weg geweest en zie nu dat er opeens schimmel op zit. Valt dit nog te redden? Weet iemand hoe?


Dan lijkt het me het handigste dit hier te doen.
Ik heb in de aanbieding:

  • Vaderplant (tradescantia zebrina)
  • pannekoekenplantjes
  • Verschillende graslelies
  • bladstekken van een watermelon pannekoek

Leuk!

Ik zou wel een stekje van de watermeloen pannenkoekenplant willen, dat is deze toch?
image


Ik heb zelf een aantal gestekte babyplantjes die geworteld zijn, al een poosje in een potje staan en inmiddels ook (een beetje, ze zijn nog wel klein hoor) gegroeid zijn. Het nadeel is dat ik ze dus niet per post op kan sturen, het voordeel dat het allemaal plantjes zijn die het al goed doen.

  • Pannenkoekenplant
  • Tradescantia zebrina
  • Philodendron scandens
  • Scindapsus pictus
  • ZZ-plant

Ik had nog niet eerder van haar gehoord maar ben zojuist het account gaan volgen, er kunnen altijd meer planten op mijn instagram feed. Vooral accounts die zelf ook stekken zijn leuk om te volgen. :relaxed:

1 like

Ik heb voor nu alleen de vader plant.

Yup dat is die!:slight_smile:

Ik stuur je even een pb!

1 like

@fysicus ik bedacht me ineens dat ik dankzij jou een araucaria heb. De mijne is nu sip, hij heeft hele slappe takken… Heb jij misschien een tip?

Foto

1 like

Oh wat leuk dat je eentje gehaald hebt!
Wat jammer dat hij er zo triest uitziet :pensive: Mijne doet het echt super en heb ook niet het gevoel dat de plant heel veel water nodig heeft. Misschien geef je hem te vaak water? Hij staat bij mij op een plek die gelijkaardig is aan waar de jouwe staat: licht maar geen direct zonlicht…
Anders misschien eens kijken of hij verpot moet worden of eens plantenvoeding geven?

1 like

Oh dat plekje was eigenlijk alleen voor foto, haha. Ik heb hem nu op een ander plekje gezet, inderdaad met licht maar geen direct zonlicht. Het zou inderdaad heel goed kunnen dat ik hem te veel water heb gegeven… Ik laat de grond denk ik nu maar even helemaal uitdrogen en geef dan pas weer water. En misschien is verpotten ook wel een goeie. Dan kan ik de natte aarde een beetje mengen met droge en wie weet krijgt hij dan wel een boost van de nieuwe aarde. Hoop echt dat ik hem nog kan redden :crossed_fingers:

1 like

@fysicus heb je trouwens een foto van de jouwe? Ben wel een beetje nieuwsgierig nu :eyes:


Hij is me wel een beetje erg groot aan het worden :stuck_out_tongue:

11 likes

Hahaha ja snap ik wel. Hij doet het inderdaad errrrg goed. Leuk om te zien!

1 like