Yes en 50% van het blad maar je kunt het ook eerder doen. Later is geen goed plan wat hier al gezegd werd!
Dat moet een alocasia zijn, maar welke soort daarvan het precies is weet ik niet.
Beetje rare vraag maar herkent iemand een plant/boom op deze foto? Moet deze omgeving beschrijven en iets van meer info dan “haha ja staan planten” is gewenst.
Ik zou gewoon ‘plantanen’ zeggen
Lijkt wel buxus maar???
Denk t ook! Heb maar Google Streetview geraadpleegd haha
Ik heb een pannekoekenplant (wie niet…) en er groeien inmiddels drie baby’tjes aan. Eigenlijk vind ik het wel heel mooi hoe vol hij er nu uitziet, maar ik twijfel of het niet beter voor de plant zelf is om de stekjes eraf te halen. Iemand tips?
Er zit bladluis op mijn muntplant buiten… hoe krijg ik ze weg zonder iets te gebruiken waardoor ik de munt niet meer kan eten?
Het kan allebei, als je de stekjes eraf haalt gaat de moederplant waarschijnlijk wat harder groeien.
Hmm, sproeien met veel water? Dan kun je ze er misschien vanaf spoelen. Maar verder is er volgens mij niet echt een eet-vriendelijke optie (want: zeep/spiritus/anti luis pillen)
Schudden boven de gootsteen!
Het staat in een grote bloembak
Keukenpapier eromheen en dan schudden? Is nog steeds mijn favoriete anti luismethode. Ze komen echt uit de gekste plekken…
Ah joh, dat komt wel! Ondertusen is mijn bananenboom weer volop aan het stekken, meine gute, kan wel een hele stamboom gaan bijhouden. Doen die van jou het goed?
Ja joh! De babies zijn pubers en eigen nu ook hun eigen kinderen.
Wauw! Doet me denken qua kleur aan een rhoeo stripe me pink, maar de vorm is totaal anders…
Momenteel heb ik geen planten meer in huis, maar ben wel op zoek. Helaas zijn veel planten die ik leuk vind giftig voor katten.