Het Plantentopic

Dankjewel, ik lees her en der informatie en dit is ook weer goed om te weten. En ik kende die YouTuber niet, chill!

Edit: En trouwens, geen enkele plant in het raam zetten ivm teveel zon hoorde ik? @Violoncello

1 like

Dat hangt ervan af waar je je raam hebt zitten. Een raam op het zuiden is bijvoorbeeld voor veel planten te heftig. Ik heb zelf een raam op het noordoosten en veel van mijn planten kunnen dat wel aan (ook niet allemaal hoor).

1 like

Oke bedankt, ik heb geen idee waar mijn raam zit maar dat maar eens uitvogelen!

1 like

Niet specifiek dacht ik! Maar wel weinig water gehad!

Er komen twee plankjes in de babykamer te hangen, helaas met een raam (en ons aangrenzende balkon) op het noorden. Was dus nog een hele klus om daarvoor plantjes te vinden die op zo weinig licht kunnen overleven!

Ik heb daar al een heel grote Monstera staan, die het prima doet dus heb nog maar een Monstera gekocht. Nu een Karstenianum :slight_smile: en dat plantje links (eufatius ofzoiets?) was zo licht geworden dat die wel even met wat minder kan. Zo de plankjes ophangen, zin in!!

i

1 like

Ik vind mama botanica echt top, maar dit is dus geen senecio rowleyanus, want die blaadjes zijn helemaal rond zonder puntje. Ik vergeet elke keer de echte naam, en het is ook niet te googlen door de enorme verwarring die er is. Zelfs onder kwekers!

Dit is een rowleyanus, echt helemaal rond dus:

1 like

Nog niet, ik geef hem een paar dagen om bij te komen😁

De mijne heeft opeens kindertjes! Bizar hoe hard ze groeien want nog geen jaar geleden was deze plant zelf zo’n mini stekje van het blad.

7 likes

Een mother of thousands/Kalanchoe daigremontiana

2 likes

Ow wow wist niet dat er een plantentopic was. Ben steeds meer verslaafd geraakt aan mijn planten hobby dus hoop hier meer te leren😁

3 likes

Tof he! Denk t wel, vind t wel leuk ze uit te delen haha.

Ik ben ook benieuwd naar leuke YouTube of instagram kanalen!

Ik volg zelf:

• jrlefrancois
  • everythirdthought
  • bloomandgrowradio
  • theplantrescuer
  • houseplantjournal
1 like

Ik volg jrlefrancois ook. En jungleinaroom.

1 like

Die kun je het beste wegknippen idd, dat gaat niet meer herstellen maar blijft wel energie vragen van je plant. Tof dat ie het zoveel beter doet nu!

Stelregel is meer dan 50% lelijk = afknippen

Is dat bij alle planten zo? En is het dan 50% van het blad is lelijk = afknippen, of 50% van de gehele plant?

Yes en 50% van het blad :slight_smile: maar je kunt het ook eerder doen. Later is geen goed plan wat hier al gezegd werd!

1 like

Weten jullie welke plant dit is?

2 likes

Dat moet een alocasia zijn, maar welke soort daarvan het precies is weet ik niet.

2 likes

Beetje rare vraag maar herkent iemand een plant/boom op deze foto? Moet deze omgeving beschrijven en iets van meer info dan “haha ja staan planten” is gewenst.