Ik zou gewoon ‘plantanen’ zeggen
Lijkt wel buxus maar???
Denk t ook! Heb maar Google Streetview geraadpleegd haha
Ik heb een pannekoekenplant (wie niet…) en er groeien inmiddels drie baby’tjes aan. Eigenlijk vind ik het wel heel mooi hoe vol hij er nu uitziet, maar ik twijfel of het niet beter voor de plant zelf is om de stekjes eraf te halen. Iemand tips?
Er zit bladluis op mijn muntplant buiten… hoe krijg ik ze weg zonder iets te gebruiken waardoor ik de munt niet meer kan eten?
Het kan allebei, als je de stekjes eraf haalt gaat de moederplant waarschijnlijk wat harder groeien.
Hmm, sproeien met veel water? Dan kun je ze er misschien vanaf spoelen. Maar verder is er volgens mij niet echt een eet-vriendelijke optie (want: zeep/spiritus/anti luis pillen)
Schudden boven de gootsteen!
Het staat in een grote bloembak
Keukenpapier eromheen en dan schudden? Is nog steeds mijn favoriete anti luismethode. Ze komen echt uit de gekste plekken…
Ah joh, dat komt wel! Ondertusen is mijn bananenboom weer volop aan het stekken, meine gute, kan wel een hele stamboom gaan bijhouden. Doen die van jou het goed?
Ja joh! De babies zijn pubers en eigen nu ook hun eigen kinderen.
Wauw! Doet me denken qua kleur aan een rhoeo stripe me pink, maar de vorm is totaal anders…
Momenteel heb ik geen planten meer in huis, maar ben wel op zoek. Helaas zijn veel planten die ik leuk vind giftig voor katten.
Ik had dezelfde issue! Maar vind zelf een calathea ofzoiets wel mooi, die heeft ook van die grotere bladeren en is cat proof
Herkenbaar issue. Ik heb er inmiddels wel een aantal gevonden, maar het kreng vreet ze allemaal aan of zelfs op als hij erbij kan (hij heeft zelfs een keer een cactus gesloopt ). Heb ze nu dus allemaal op boekenkasten en op een losse plank die ik zo heb opgehangen dat hij er niet bij kan.
Ik dacht er dus ook aan om dan misschien de minder veilige planten op mijn boekenkast te zetten, maar uit het niets sprong een van mijn katten zojuist op mijn boekenkast. Zucht.
Welke planten heb jij inmiddels gevonden?
@Reader denk dat ik inderdaad op de Calathea uit kom, ik vond planten zoals de Caladium (White Christmas/Miss Muffet) et cetera wel gaaf, maarja giftig dus.
Oh ja lastig inderdaad! Ik twijfel ook nog over mijn monstera, hij staat nu boven op een kastje zodat mijn kat er niet bij kan. Ik dacht alleen dat het niet heeel giftig is en dat katten het dan ook vies vinden smaken oid. Ik ken namelijk wel veel mensen met katten en gewoon een monstera in de kamer. Iemand daar ervaring mee toevallig?