Geen Calathea, vind ze wel heel mooi, maar zoals hier vermeld zijn dat ook wel diva’s, en daar ben ik te lui voor Heb een paar sanseveria’s, wat cactussen, en nog wat dingen waarvan ik even de naam niet weet, maar die ik in de ikea/plantenwinkel opgezocht heb voordat ik ze kocht. Heb ook een zamioculcas, die is volgens sommige sites wel en volgens sommige sites niet giftig, heb het risico maar genomen en hem buiten bereik gezet (gelukkig heb ik hele hoge plafonds
)
Ik heb een kat en een monstera! Gaat goed, hij blijft er vanaf. Althans, hij kauwt er niet op. Geeft soms wel kopjes maar daar wordt ie niet ziek van. Ik heb overigens wel kattengras staan en dat vindt ie wel fijn.
Ik postte hier onlangs dat ik een soort wildgroei in de pot van één van mijn planten had, maar nu heb ik dus weer zoiets.
Toen ik deze plant kocht viel het me al op dat er in de potgrond allemaal groene boonvormige dingetjes zaten. Maar ik had er verder geen aandacht aan besteed, ik dacht dat het misschien bij de potgrond hoorde, iets van voeding ofzo.
Maar nu blijkt dat het blaadjes van één of andere vetplant zijn die waarschijnlijk in de winkel al op de aarde van deze plant terecht zijn gekomen. En daar komen dus een soort nieuw mini-vetplantjes uitgegroeid. Bij de meest rechtse zie je het het best:
Jaaaa zo’n burrito geval. Moet je heel voorzichtig mee zijn, die dingetjes vallen er zo makkelijk af. Maar wat snoezig
Omg ik google ‘burrito plant’ en ik zie dit:
Bedoel je dit, groeit dit in mijn plant? Dat is geweldig!
Hoe kan ik dit het best aanpakken, moet ik ze voorzichtig uit dit potje halen en in een eigen potje doen?
Jaaa! Ik heb er ook een, heel schattig zijn ze. Ik zou m zo snel mogelijk verpotten in een grote pot en dan nooit meer aankomen. Mijne heeft allemaal kale plekken van het verpotten, ze zijn echt vreselijk kwetsbaar.
Done! Ik ben heel benieuwd
Ik zie links wat uitkomen!! Of ben ik gek. Ik zie trouwens allemaal worteltjes toch
Yes, ik wil alleen weten hoe lang het duurt voor ik een plant heb
Ohhhh geen idee. Ik heb mijn gekregen toen hij al een burrito was
Lijkt op een Cordyline
Dat duurt wel een paar jaar haha!
Meh, daar was ik al bang voor
Koop een echte! Dan heb je hem vast en misschien inspireer je die kleintjes nog een beetje haha
Kan iemand deze succulent identificeren? Hij is een beetje harig! Nu zijn die stengels al een stuk langer gegroeid trouwens.
Mischien kan je de app picture this gebruiken, die kan meestal mijn planten best goed identificeren.
Goeie tip! Thanks!
Heeft iemand ervaring met de scindapsus pictus (satin pothos). Die van mij groeit wel in lengte maar de bladen blijven klein in vergelijking met de bladen die hij had toen ik hem kocht.