Ik heb het een mega mooie calathea ornata voor 7 euro gekocht bij jumb.o! Nav @Charliee in het ongemakkelijke momenten hahaha. Overigens heb ik mijn andere calathea verplaatst van pal voor raam op het zuiden naar een plaats met weinig direct zonlicht en sproei ik hem nu elke dag. Ik hoop dat ie weer ‘terug’ komt.
Ja vond ik ook! En hij is zo mooi
Mag ik hier ook een vraag stellen over buiten planten? Ik heb een rhododendron en er zaten heel veel knoppen in. Maar nu komen er uit de knoppen gewoon nieuwe groene bladeren. Wat kan er gebeurd zijn?
Haha hardop moet lachen
Ik heb net een tradescantia flumens quadric gekocht.
Kan ik die makkelijk stekken? Wil er eigenlijk meerdere…
Nee, hij staat eigenlijk al meer dan een jaar op dezelfde plek. Ik heb er laatst wel wat nieuwe aarde bij gedaan. Niet verpot, maar aangevuld.
Zijn er mensen die zoiets gebruiken?
Ik voel gewoon altijd met mijn vinger hoe nat de aarde is. Misschien is het een domme vraag hoor, maar als je zo’n ding in de potgrond prikt, beschadig je dan niet de wortels van de plant?
Ik heb deze, omdat het ons nooit lukt om een plant langer dan een half jaar in leven te houden. Op zich werkt ie wel goed. We gebruiken hem nu een paar maandjes, dus kan nog niet zoveel over de lange termijn zeggen. Overigens kan de aarde bovenin heel droog voelen, maar onderin nog flink nat zijn. Ik probeer hem trouwens altijd op dezelfde plek te prikken.
Maar als iemand een beter idee heeft?
Ja ik zat er ook aan te denken om zoiets te gebruiken omdat ik een paar grote planten heb die ook in een flinke pot zitten. Ik kom niet met mijn vinger bij het onderste gedeelte van de aarde en heb dan geen idee hoe nat het daar nog is.
Misschien valt het ook wel mee hoor, maar ik kan me voorstellen dat een plant het niet echt leuk vindt als de wortels ineens met zo’n prikding doorboord worden
Raar is dat he, als ze voor je gevoel uit het niets achteruit gaan. Geef je ‘m nog wel hetzelfde water? En geen extra voeding gegeven na de nieuwe aarde neem ik aan?
T weer is ook verandert. Misschien niet luchtvochtig genoeg?
Op verzoek van @Kauai
Vandaag even de voortuin wat opgeleukt
En verder nog een paar andere kleinere plantjes die we in random potten in de achtertuin hebben gezet haha.
Leeuk! Die akelei is ook prachtig!
Nee als je weerstand voelt moet je niet doorduwen, dan ga je door een wortel heen. Maar gewoon een beetje prikken en dan even een kwartiertje laten staan en aflezen. Ik heb zo’n ding al twee jaar ongeveer en vind hem heel fijn voor grotere planten waar je inderdaad niet met je vinger tot onderin komt.
Thanks! Ik denk dat ik er morgen één ga kopen.
Misschien een rouwvliegje? Pannekoekplanten staan erom bekend dat die daar graag in zitten.
Geen rouwvliegje dan, op zich goed nieuws! Ik zou alles wat je ziet eruit halen en goed in de gaten houden. Ben zelf net van een rouwvliegjesplaag af dus ben een beetje panisch
Heb toen ooit rouwvliegjes gehad toen ik een half jaar op kamers zat… Echt die krengen kreeg ik niet weg. Heb ze elke dag weg gezogen en dat hielp
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Heel sneu, maar alle planten afgegaan en alles waar vliegjes in zaten buiten gezet en elke week gesproeid zodat het niet doodging. Helaas niet bij alles gelukt, want mijn prachtige polkadot begonia is overleden (maar die moet ook vochtig staan dus niet raar) maar verder is het zo goed als vrij van vliegjes! Laat het nog een paar weken buiten staan en dan haal ik het allemaal weer naar binnen.
En je zou denken dat het nu leeg is binnen maar niets is minder waar
Want die vliegjes houden niet van kou? Of wa? Goed idee wel