Ja dit is normaal hoor! Zo werkt het bij heel veel planten, bijvoorbeeld ook bij monstera zijn de bladeren heel fel groen en slap en die worden langzaam volwassen en dan steviger en donkerder. Bij een Pannenkoekje kunnen de nieuwste bladeren en stengels zelfs rood zijn door de harde groei! Het gaat juist goed met je plantje, dus geen zorgen
Thanks! Dat van die rode stengels is ook iets wat ik me al een poos afvroeg maar waar ik online niet veel over kon vinden!
Ik had mijn moeder vorig jaar voor moederdag een pannekoek gegeven en nu deelt ze de stekjes met mij en mn zusje, ik vind dat zo leuk
En een collega wil nu ook stekjes delen
Ik vind dat zo leuk, plus dat mn vriend ook echt plantenfan is dus we zitten soms echt zo tevreden naar al onze plantenbabies te kijken
Ik heb 2 erwtenplantjes die ik graag kwijt wil. Het liefst ruilen ik woon in den Haag.
Het werkt bij mij gewoon niet, krijg het niet voor elkaar haha…
Het lijkt wel alsof er een eikenboom bij mijn pannenkoekenplantje groeit? Ofja ik heb geen idee wat het is, maar ik dacht eerst dat het een baby was van mijn plantje aangezien er twee ronde bladeren groeien, alleen later kwamen er twee andere bladeren bij
Maar het gaat sowieso niet zo goed met mijn pannenkoekenplantjes. Ik had laatst alle babies van de moederplant gehaald (maar ze waren allemaal eigenlijk al erg groot) en nu zijn de bladeren slap, licht, gevlekt en met puntjes. Ik weet niet wat er aan de hand is
Te veel water? De grond rond die gekke baby ziet er aardig nat uit
Ik heb even gevoeld en de grond is inderdaad wel vochtig, maar niet zo nat als het er uit ziet. Dan ga ik maar proberen hoe het is als ik even geen water geef, want anders weet ik het niet. Dank voor je snelle reactie
Een vriendin van mij woont daar en heeft aloe Vera babies! Misschien kan je met haar ruilen? Ik zal t vragen als je wilt.
Hoe is deze zo prachtig en zonder bruine randen etc?! Vertel me het geheim!
Ik heb er hier 4 voor 5 van meegenomen! Praxis toch?
Ik moet zo lachen om mijn Amaryllis. Normaal staan die op hele hoge stengels. Deze is van vorig jaar, ging proberen om hem weer uit te laten komen. Nadat er een beginnende knop uitkwam gebeurde er heel lang niks. En toen ging hij ineens weer groeien. Maar hij had er al gauw de kracht niet meer voor. Zitten wel vijf bloemen in!
Wauw!!
Ik net speciaal naar de ap maar helaas :(((
Is goed!
Niet te licht! Bij mij staat deze op zeg 2 meter van een raam op t noordoosten. Ik sproei m elke dag en zorg dat de aarde elke dag vochtig is!
Haha, ik zie het voor me maar serieus, als je hem sproeit en er blijven waterdruppels achter op het blad als hij in de zon staat, werkt dat als een vergrootglas en kan hij dus verbranden. En de plekjes zijn ook precies rond en zo klein als druppels, dus het zou best kunnen.
Ik denk dat het inderdaad luizen op mijn Pilea. De nieuwe bladeren zijn ook meer gekruld en kan ik doorheen kijken. Denk dat de foto’s wat groot zijn:
Op de tweede foto zie ik je zitten inderdaad Volgens mij hen afspuiten wel heel goed maar moet je dit wel een paar dagen blijven doen. Heb ook wel verschillende dingen gehoord over een mengsel maken met afwasmiddel of groene zeep maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
Wat is dit voor plant? Hij staat in onze nieuwe tuin. Ik had de hoop dat het een aardbeienplant was, alleen er komen maar geen bloemetjes in. De buurman heeft wel een aardbeienplant en die is ook iets feller groen.
Please vertel me niet dat ik onkruid aan het kweken ben haha.
Plantsome (de app) zegt framboos
Daar zou ik zelf framblij van worden