Het Plantentopic

Ik heb het idee dat ze bij mij weg zijn sinds ik mijn planten dankzij het lekkere weer af en toe buiten kan laten zonbaden. Groeien ze goed van en de vliegjes lijken het niet zo leuk te vinden.

En kijk wat ik net tegenkwam bij de supermarkt… Mind is blown dat ze 6 euro durven te vragen. :roll_eyes:

Ik hoop dat het meevalt bij jullie!

Ik heb na het zien van al die smerige larven echt zo’n KILL IT WITH FIRE bui, dus ik ga voordat ik de aaltjes heb mijn planten maar met kaneelwater te behandelen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Oh nee, wat een nachtmerrie! Brrr, krijg er helemaal de kriebels van. Hoop dat je aaltjes gauw komen, sterkte!

1 like

nieuwe baby

38 likes

Ik heb er 5 gecheckt en gelukkig geen larven. Pfoe. Ik strooi wel kaneel op de aarde bij de planten waar ik vliegjes zie en dat lijkt iig te helpen!

1 like

Van de jumbo? :grin:

Nee Tuinland!

1 like

Ah bah! Je kan voor nu de potgrond van de plant schudden en de wortels afspoelen onder de kraan. En dan in schone potgrond zetten. Maar dan moet je die vieze beestjes nog wel een keer zien hahaha

1 like

Ja dat heb ik inderdaad met die ene plant gedaan.

Ik ga vanmiddag even kijken of de andere planten waarbij ik regelmatig vliegjes zie er ook zo erg aan toe zijn, dan verpot ik die ook.

Mijn pannenkoekenplant doet een beetje moeilijk de laatste tijd met veel opgerolde bladeren. Ik heb hem op een lichtere plek gezet.

Een paar maanden geleden heb ik een scindapsus-stekje gekregen en die begint nu heel veel nieuwe bladeren aan te maken.

6 likes

Plantladies! Ik heb weer eens wat plantjes aangeschaft want ik mistte groen in huis maar ik gooi met m’n domme hoofd de kaartjes altijd meteen weg en nu heb ik geen idee meer hoe ze heten.
Ik heb plantsome net gedownload en van m’n meeste mysterieuze plant een foto ingestuurd maar jullie weten het meestal ook wel geloof ik.
Ben nu nog op zoek naar de identiteit van deze twee:

Die laatste is een suikerdruifje. Die daar boven kan ik niet zo goed zien maar lijkt op een scindapsus epipremnum?? beide heel goed te stekken ook!

Die bovenste ben ik nu aan het stekken :sunglasses:

Heeft iemand hier ervaring met stekken? Je ziet vaak mensen op youtube die stekjes hebben met super lange wortels maar op anderre plekken zeggen ze weer dat dat niet goed is voor de plant omdat hij dan aan dat water gewent is. Nu hebben een paar van mijn stekjes wat wortels maar geen idee waneer ik ze het best in de grond kan zetten.

Ik heb die scindapsus even opgezocht maar volgens mij is dat hem niet, mijne heeft geen lichte vlekken op de bladeren. Kan het echt niet vinden!

Soms zet ik stekjes zelfs meteen in de grond, afhankelijk van de plant. Maar als je ze eerst in water zet wacht ik altijd tot er een paar wortels zijn en dan plant ik direct al over. Meer uit ongeduld overigens.

1 like

maar hij heeft wel vlekken toch? Die kunnen lichter worden als hij lichter staat. Als hij geen vlekken heeft zou het ook nog een philondendron scandens kunnen zijn

19 likes

Ohja dat is natuurlijk zo, hij hangt nu lekker zonnig dus we gaan het zien.

1 like

Iemand enig idee wat er aan de hand is met mijn blaadjes van een succulent? :frowning: