SOS iemand reddingstips voor deze anthurium
Ik denk deze vorm van een scindapsus. Ook wel pothos genoemd geloof ik:
Ik zou hem zelf sowieso verpotten en vers aarde geven. Aan de bruine randen te zien staat hij ook te donker…
Hopelijk helpt het
Oeh dit ziet er leuk uit! Ik ben benieuwd of mensen nog tips hebben hierover.
Ik heb hierboven al een keer geklaagd over het misbruik van de genus ‘scindapsus’. Het is geen vorm van een scindapsus, het is een epipremnum. Alsof je een monstera een dieffenbachia noemt, want het is groen en heeft bladeren.
En Amerikanen noemen elke hangplant een pothos, maar laten we ons in dit plantentopic niet verlagen tot dat niveau
Niet persoonlijk bedoeld btw
Hahah oh sorry, ik las gewoon wat deze website me vertelde. Maar ja klopt dat is best irritant, ik heb dat als mensen een maranta een calathea noemen
Mijn moeder heeft een yucca van de Lidl en die doet het goed!
Haha daar heb ik me dan weer een keer schuldig aan gemaakt in dit topic geen sorry zeggen hoor! Op internet zie je het zo vaak staan, snap dat je dat gaat overnemen.
Er was hier iemand die voor rouwvliegjes spiritus gebruikt had toch? Ik ben in staat dit ook te proberen haha. Word gek van de vliegjes en ik vind aaltjes te duur.
Weet iemand misschien of dit witte schimmel is? Mijn plant verliest ook haar bladeren, dus volgens mij gaat het niet helemaal goed.
Wat moet ik hiermee doen
Edit: het is schimmel en zit door de hele aarde . Misschien moet ik hem maar gaan verpotten
Hebben jullie ervaringen met kokos plantenstokken? Ik hoor iedereen over mosstokken maar die kan ik nergens vinden, alleen de kokos versie. Vraag me af of het veel verschil maakt, hij ziet er namelijk iets anders uit maar kan geen goede info over het verschil vinden.
Volgens mij is dat hetzelfde, ik weet ook niet precies waar de naam vandaan komt, maar een mosstok is een plastic buis omwikkeld met kokosvezels.
Dit is echt de beste foto in dit topic OOIT. In mijn hoofd kijkt hij ook echt een beetje van: zit ik zo goed?
Oke, ik kijk het even aan. Er zat wel water in de sierpot, dus misschien moet ik minderen daarmee
Hierna wilde hij erop kauwen
Ik heb mijn twee kleine palmpjes samen in een grote pot gezet:
Gisteren heb ik eens even gekeken of ik nog meer planten had met larven van rouwvliegjes in de potgrond. Gelukkig viel het mee, maar bij één van deze twee palmpjes kwam ik wel een wormpje tegen, van een centimeter of drie. Ik vraag me echt af hoe ik daar nou weer aan kom
Als het goed is komen morgen mijn aaltjes binnen, dan ga ik al mijn planten daar maar eens mee behandelen.
Prachtige palmplant heb je. Ik heb 2x een palmplant gekocht en beide keren zijn ze dood gegaan. In het begin waren ze echt super mooi en levendig en na een tijdje werden de bladeren droog en bruin. Hoe verzorg jij jouw palm? Ik doe echt iets verkeerd.
Nu iets minder trots, wat is er mis met mijn schefflera? De blaadjes krullen. Op het papiertje staat dat hij makkelijk te verzorgen is, maar hoe krijg ik hem weer normaal? Hij staat achter het raam en krijgt behoorlijk wat zon en geef hem 1x per week water en de laatste tijd 2x pw want de grond is helemaal uitgedroogd, maar maakt geen verschil in het krullen.