Het Plantentopic

Omdat mn paastakken zo lekker wortels aan het schieten waren heb ik besloten ze gewoon op water proberen groeien met wat voeding.

14 likes

Deze ging zo goed, maar vorige week een stukje verstekt en nu hebben ze allebei opeens gaatjes in de bladeren, iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn en hoe ik er vanaf kom?

Kan het zijn dat je hebt gesproeid en dat die druppels in combinatie met de zon het blad hebben verbrand?

@TantePollewop houd je de grond vochtig? en genoeg voeding? Dat potje heb ik ook (ikea toch?) superleuk, maar kan niet echt tegen vocht… is die niet aan het rotten van binnen toevallig? Dat heb ik gehad iig en vond mijn plant niet echt leuk.

Ik heb net een hele mooie Senecio Herreianus purple flush gekocht. Zal zo een foto posten :smiley:

1 like

Even een check wat normaal is, want ik word soms gek…

Heb je ongedierte bij je kamerplanten?

• Ja, rouwvliegjes.
  • Ja, luis.
  • Ja, wolluis.
  • Ja, trips.
  • Ja, spintmijt.
  • Ja, witte vlieg.
  • Ja, ik heb alle ongediertes die er bestaan :cry:
  • Nee, gelukkig niet!
  • Ik heb het wel gehad, maar nu niet meer.

0 stemmers

Ik heb af en toe een vliegje maar heb er geen last van.

Heb ‘er last van’ weggehaald, dus nu meer een neutrale vraag :slight_smile:

1 like

Van een vriendin kreeg ik trouwens deze pluggen van keramiek. Je stopt het uiteinde in een potje water en dan houden ze zelf de aarde voldoende vochtig.

3 likes

Ik heb een orchidee staan hier met 9 knoppen maar die staan al sinds ik heb dicht. Ga me bijna afvragen of ie nep is…

En ik heb een probleem met dat ik bijna altijd schimmel krijg in de potgrond op de bovenste laag, heeft iemand daar een tip voor?

Ja! Heb de planten ernaast gesproeid, dus dat zal het zijn. Dan zal ik ze een beetje extra liefde en aandacht geven haha. Thanks

1 like

Dat van die pot is een goeie! Ga hem eens in een andere zetten. Merci!

2 likes

Ik heb helaas geen tip! Maar ik lees met je mee, want hier heb ik ook last van. Ik schep het er nu steeds af en dan blijft het weer een paar weken goed. Maar het staat wel zo stom.

Ik laat ze inderdaad ook zo licht staan als ze geen knoppen hebben. Maar zou dat wel kunnen proberen als het mij niet lukt.
Dat hout kleurige is normaal dat is gewoon een dood stukje.
Ik heb er 1 2 jaar terug van mijn vriend gekregen op 1 van onze eerste dates en die bleoit dus nu voor de 3e keer precies in hetzelfde seizoen weer. Dus eigenlijk altijd maar 1x per jaar. Dus geduld moet je wel hebben. Hij krijgt meestal meer bloemen dan het jaar ervoor :wink:

M’n nieuwe pannenkoekie heeft 3 “stammetjes” zag ik, het is moeilijk op de foto te krijgen maar kan ik deze van elkaar scheiden?

1 like

Voor het eerst in mijn leven houd ik planten in leven en inmiddels komen er steeds meer :balloon:

Hebben jullie ook ervaring met buitenplanten die een vliegen-/muggenwerende functie hebben?

2 likes

Af en toe een rouwvliegje maar niet in ernstige mate (even afkloppen) en helaas ook trips (gehad). Ik heb ze al even niet meer gezien maar geloof niet dat ze helemaal weg totdat ik ze maanden niet gezien heb. Ze lijken steeds maar terug te komen. :tired_face:

Klopt, de plant van @vuilnisglitter is een peperomia raindrop. Ik heb ze vaker als pannenkoekplant te ruil of te koop zien staan maar het is een andere plant. Evengoed een leuke plant om te hebben en niet ingewikkeld in de verzorging ook.

3 likes

Is het een idee om een stekjes topic aan te maken? Ik heb zelf bijv een zaagcactus stek en weet dat deze best gewild is. Uiteraard ruilen ea tegen Porto kosten.

1 like

Ik ben voor! Heb ook een aantal stekjes :blush:! Wat zou je willen ruilen voor je zaagcactus stek?

1 like

Ik ben nog echt nieuw met stekken enzo maar in de toekomst lijkt het me super leuk om zo’n ruil dag te doen. Zie soms videos en het ziet er zo gezellig uit.

@amazoniet @Nomine Verrek! Ik vond het al zo dik en de stammetjes zo groen!
Maar afsnijden? Klinkt als iets wat ik finaal kan verpesten. Gewoon net boven de grond afsnijden? Ik zat te denken om ze een beetje uit de grond te schudden zodat de wortels meekwamen.