Het Plantentopic

Een van mijn zusjes houdt ook nogal van planten en vandaag was ze de hele dag bij mij. We zijn eerst naar de Intratuin geweest, daarna naar het plantenasiel en toen nog naar een superleuk plantenwinkeltje hier in de stad.

Ik mag alleen van mezelf geen (nieuwe) planten meer kopen en ik heb me goed ingehouden en voor mezelf niks gekocht!

We hebben wel voor mijn andere zusje twee planten gekocht die we haar voor haar verjaardag gaan geven:

Met deze dieffenbachia en monstera zou het moeten lukken om haar net zo’n fan van planten te maken als wij toch?

En ik heb nog een stekje van de citroenplant van mijn zusje gekregen:

7 likes

Die vraag en verzoek waren er al eens maar ik meen me te herinneren dat het van de mods prima in dit topic kan :slight_smile:

Wat heb je voor een stekjes?

Als je ze wil scheiden kan je inderdaad kijken of je ze voorzichtig uit elkaar kan ‘scheuren’. Zo op de foto is het lastig in te schatten of ze elk hun eigen wortels hebben en losse plantjes zijn, of dat het naar één moederstam leidt. Mochten ze ergens onder de grond aan elkaar vast zitten, kan je ze voorzichtig van elkaar lossnijden. Als de plantjes elk genoeg wortels hebben, kan je ze direct in de grond zetten. Anders inderdaad laten wortelen op water.

Natuurlijk de pannenkoek, lidcactus en over een paar weekjes wss van de stippenplant en misschien van een Chinees lantaarnplaatje

Stippenplant die wil ik​:grinning::wink:

Nice, dankjewel voor je advies!

1 like

Dat duurt nog wel eventjes haha, denk een weekje of 2/3 :see_no_evil:

Ja stekjes ruilen lijkt me ook heel leuk! Mssn is een appgroepje dan handiger?

Ik heb deze week een aantal plantjes verpot en stekjes gemaakt van een aantal planten. Heb nu twee baby bananenplanten, hooop dat ze het gaan redden! Voel me wel echt een trotse plantenmoeder hahahaha

3 likes

Da’s ook handig

Woooww niceeee. Ik spray m’ monstera en lepelplant vanaf vorige week, goeie sog dus win win.

1 like

Ik zag deze arme plant net op Marktplaats voorbijkomen, hahahah. Dit is echt de treurigste Monstera die ik ooit gezien heb.

11 likes

Oh die bovenste is zo lief. Hoe heet die? Dat is de laatste plant die ik heb vermoord, tot ik ze meer aandacht ging geven.

Dit is mijn nieuwe beauty! Ook nieuwe hangpot erbij, moet m nog ophangen. Ik twijfel of dit een senecio herreianus is (stond erbij) of een othonna capensis (lijkt er meer op).
Hand erbij voor size reference😂

6 likes

Naaaah wat zielig! Vind het er bijna uitzien als een uitgemergeld hondje :sob:

1 like

Echt werend is het niet helemaal, maar muggen hebben wel een hekel aan sterke geuren, dus citroenverbena, knoflook, ui, en lavendel doen wel iets. Maar ik had bijvoorbeeld vorige zomer een citroenverbenaplantje op de slaapkamer waar echt wel wat geur vanaf kwam, maar nog steeds kwamen er muggen op de kamer :sob:

Ja ik sprak vandaag een plantenvrouwtje die zei al dat ik dan het terras in een oerwoud moest veranderen haha, jammer!
Ik woon in het buitengebied en als het windstil is dan zit het hier helemaal vol. Dus op zoek naar een oplossing!
Bedankt voor je reactie!

Ik ga eindelijk mijn planten met aaltjes behandelen!

13 likes

Ziet eruit als een gezellig kringgesprek

20 likes

Hoe ziet zo’n aaltje eruit?